DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Yazın. Öğrencilerin kendilerini başkalarının yerine koymasını isteyin.
Yabancı! Ben doğmadan birkaç ay önce, babam Tennessee’de bizim küçük kasabamıza gelen bir yabancı ile tanışmış. Babam, ilk gördüğü andan itibaren bu yabancıya.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
AKTİF ÖĞRENME Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir. Kendi başına açıklama ve gösterim, uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz Aktif.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Telif Hakkı  2008 Intel Firması. T ü m hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Celal KOÇ1 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni. Celal KOÇ2 Materyallerin yeterli olmadığı sınıf düzeni.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETMEK Düşünmeyi bilmek, iyi bir eğitimin öğrencilere kazandırdığı bir beceri olmalıdır. Düşünme becerimiz, yeni bilgiyi ne kadar iyi alabilmemiz.
PARMAK OYUNLARI.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
YANSITICI DÜŞÜNME.
BÜTÜN
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
KENDİMİZE SAYGI HERŞEYDEN ÖNCE KENDİNİ SEV VE KENDİNE SAYGI DUY
1. KUŞAK DÜZEN.
MEYVELERİ TANIYALIM.
Akıcılık.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
1 *Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir. *Kendi başına açıklama ve gösterim, Uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz. Aktif öğrenme.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
AKTİF ÖĞRENME Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir. Kendi başına açıklama ve gösterim, uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz Aktif.
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ARGÜMANTASYON.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN PROBLEMLERE YARATICI ÇÖZÜM GELİŞTİRMEK İÇİN DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMELİYİZ

DÜŞÜNME EĞİTİMİ ERKEN BAŞLAMALIDIR HATTA OKUL ÖNCESİ EĞİTİMLERDE YER ALMALIDIR

ÖĞRENCİLERİNİZE DÜŞÜNECEKLERİ BİRŞEYLER VERİN ONLARI SANATLA TANIŞTIRIN ONLARI MÜZELERE KONSERLERE GÖTÜRÜN GÖRDÜKLERİ HAKKINDA DÜŞÜNMEYE TEŞVİK EDİN EĞER....... OLSA NE OLURDU...... YA.................. İSE............ İLE BAŞLAYAN SORULAR SORUN ONLARI DÜŞÜNDÜRÜN

ŞAKA YAPIN KELİME OYUNLARI NÜKTELER BULMACALAR FIKRALARIN YORUMLARI KISSADAN HİSSELER

ALIŞILMADIK SORULAR SORUN BÜTÜN ARABALARI SARIYA BOYARSAK NE OLUR? İNSANLARI NASIL UÇURABİLİRİZ? DÜNYADA DAİMA GÜNDÜZ OLSAYDI? TEK CEVABI OLMAYAN İLGİNÇ FİKİRLER ÜRETEN SORULARDIR

KAVRAMLARIN NE ANLAMA GELDİĞİNİ ÖĞRETİN AHBABLIK VE ARKADAŞLIK ARASINDAKİ FARK... BİR İNSANA ESRARENGİZ DERSENİZ NE DEMEK İSTERSİNİZ... KİŞİNİN NE DÜŞÜNDÜĞÜNÜ AÇIKLAMASINI SAĞLAR.

FARKLI GÖRÜŞLERİ ÖĞRENMELERİNİ SAĞLAYIN FARKLI GÖRÜŞLER GÖRÜŞ AÇIMIZI GELİŞTİRİR AYNI KONUDA FARKLI YORUMLAR KAZANILIR

KENDİLERİNİ BAŞKALARININ YERİNE KOYMAYI ÖĞRETİN BAŞKALARININ NASIL DÜŞÜNDÜĞÜNÜ NELER HİSSETTİKLERİNİ KENDİLERİNİ ONLARIN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMELERİNİ SAĞLAYIN

YAZIN ÇOK OKUYAN İNSAN YAZAN İNSANDIR YAZMAK DÜŞÜNME ETKİNLİĞİDİR YAZMAK SİSTEMATİK DÜŞÜNMEYİ KAZANDIRIR

YAZIN DÜŞÜNCE KAĞIT ÜSTÜNE DÖKÜLÜNCEYE KADAR KARMAŞIKTIR ÖĞRENCİLER YAZMAYA TEŞVİK EDİLMELİDİR

SORU SORUN ??????? DÜŞÜNMEYİ SAĞLAYAN SORULAR SORUN EVET AMA NEDEN 6X(9-4)=30 CEVABI NEDEN DOĞRUDUR? MUSTAFA KEMAL’E NEDEN ATATÜRK SOYADI VERİLMİŞTİR?

SORU SORUN????? FAYDASI NEDİR BİTKİLERİN BÜYÜMESİ ÜZERİNDE IŞIĞIN ETKİSİ NEDİR? ÖĞRENCİLER BİLGİYİ KULLANDIKLARI İÇİN KALICI OLUR ÖĞRENCİ KENDİ KENDİNE SORU SORAR

SORU SORUN???? ŞİMDİ FARK NEDİR İNSANLARDA BAZI HAYVANLAR GİBİ KIŞ UYKUSUNA YATSAYDI NE OLURDU EKMEK ARASINA ELMA KOYARAK TOST YAPSAK TADI NASIL OLURDU BİR OLAYI ÖYKÜYÜ DEĞİŞTİREREK SORUN

SORU SORUN ????