windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler
Süreç içerisinde ne yaptık? ► Süreçteki ilk adım proje teklifinin hazırlanmasıydı. Proje teklifiyle bu oyunu hangi kullanıcı grubuna tasarlayacağımızı belirleyerek oyunu bu gruba uygun hazırlamaya çalıştık. ► Ayrıca proje teklifiyle oyunun kısa tanıtımı yapıldı ve kullanıcıyı oyuna çekmek için bir fantezi kurgulanmış oldu. ► Ve proje teklifiyle oyunun kuşbakışı görünümüde belirlenmiş oldu.
Oyunun Kuşbakışı Görünümü
► Proje teklifinden sonra fanteziye ve oyunun konusuna uygun olarak bir arayüz tasarlandı. Oyunda Windows konusu işlendiği için bütünlük olması açısından Windows’un renkleri aşağıdaki gibi kullanıldı. Süreç içerisinde ne yaptık?
► Arayüzde tasarlandıktan sonra 3 boyutlu inşaa çalışmalarına ve 2 boyutlu ekranın hazırlanması aşaması tamamlandı. Süreç içerisinde ne yaptık?
3D Ortamdan Görüntüler
► Oyunu tamamladıktan sonra kullanıcı grubuna uygun olup olmadığını, oyunu tasarlarken fark etmediğimiz hataları ve eksikleri belirlemek için 6 kişiye kullanışlılık testi uyguladık. ► Daha sonra kullanışlılık testinde elde ettiğimiz ham verileri raporlaştırarak eksik ve hatalara çözümler ürettik. Süreç içerisinde ne yaptık?
Bu süreçte iyi giden olaylar nelerdi? ► Herkesin projeye ilgili olması, ► Elinden gelenin en iyisini yapması, ► Yapılacakların zamanında ve iyi yapılması, projede iyi giden olaylardır.
► Başlangıçta 3 boyutlu alanda inşaat çalışmalarına bir türlü adapte olunamaması, projede kötü giden tek olay oldu. Bu süreçte kötü giden olaylar nelerdi?
Bu süreçten çıkarılan dersler nelerdir? ► Eğlenerek öğrenme ortamlarının nasıl hazırlandığı konusunda deneyim sahibi olundu. ► 2D ve 3D ortamların birlikte kullanılarak etkileşimin artırıldığı gözlendi. ► 3D eğitsel oyunların eğitim süreçlerinde önemli bir yere sahip olduğunun bilincine varıldı.
SORULAR
TEŞEKKÜRLER…