BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Temiz Su Türleri Koruyucuları
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Kütüphane Oryantasyonu
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BOZYAZI TEKMEN MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
GÜLKENT İLKÖĞRETİM OKULU
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi
HAZIRLAYAN MELTEM PİROĞLU
NASIL BİR GELECEK İSTİYORUM?
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ.
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hayat Biçimini Seçmektir
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
9.sınıfı geçen öğrenci, kendisinin ve velisinin görüşü doğrultusunda;ilgili müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni ve okul rehber öğretmeni tarafından ilgi,istek,yetenek.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
HAFTALIK DERS DAĞILIMINIZ
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Sanal Dedektifler Soruyor… Bilgisayarınızıkullananyalnızsiz misiniz? misiniz?
Girişimcilik.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ÜSKÜDAR ÇAMLICA KIZ ANADOLU LİSESİ
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ 2007 ULUSLARARASI QOMER BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ İl Adı: ÇANKIRI Okul Adı: Çerkeş Anadolu Lisesi Ekip Adı: ÖSS Hunters Konu: Üniversite Sınavında Okul Başarısının Düşüklüğü Sloganımız: ”Üşenme Çalış, Geleceğinle Barış…”

HALKA ELEMANLARI: 4. Finans Yöneticisi: Sefer DOĞDU 1. Grup Lideri: Gizem BABUÇCU 2. Portföy Yöneticisi: Fırat KABAÇAM 3. Araştırma Yöneticisi: Şeyda ÇAMLICA 4. Finans Yöneticisi: Sefer DOĞDU 5. Web tasarımcı: Yasin KIRMIZIGÜL , Musa TETİK 6. Lojistik Sorumlusu: Ferhat ÖZBEK 7. Günlük ve İletişim sorumlusu : Aysun KUZ Halka Lider Öğretmeni: Elif ÇAYCIK (Bilgisayar Öğretmeni) Destek Öğretmen : Fatma ASLAN (Fizik (İng) Öğretmeni)

Projeye Başlama Tarihi : 07.01.2007 Halka Elemanları : 3 Kız, 5 Erkek Halka’nın Yaş Ortalaması : 17 Proje Süresi : 1 yıl (uzatılabilir)

Projenin Özel Amaçları Projenin Genel Amacı       Üniversite sınavında okul başarımızın yetersizliğini araştırmak ve bununla ilgili çözümler üretmek.        Projenin Özel Amaçları Üniversite sınavında okulumuzun başarısını artırmada bir duruş geliştirme 2) Öğrencilerin bilişim teknolojilerini kullanabilme becerilerini artırmak 3) Okul öğrencilerimizin kendi başarılarının, okul başarısına yansıdığının farkındalığını oluşturma

PROJEDE KULLANDIĞIMIZ KALİTE ARAÇLARI: 1. Beyin Fırtınası (Projenin fikir üretim ve çözüm aşamalarının her birinde beyin fırtınası yöntemi ile grup paylaşım sağlanmıştır ) 2. Matris Diyagramı (Problem belirleme ve hangi nedenler üzerinde çalışma yapılacağını belirleme için 3.Balık Kılçığı (Problemin nedenlerini sınıflandırma için ) 4.Gannt tablosu (Projemizin zamanlama çizelgesini belirtmek için)

FAYDALANDIĞIMIZ KAYNAKLAR: İnternet ve yazılı kaynak taramaları Okul Arşivi Röportajlar Ders ve Yardımcı Test Kitapları Üniversite Tanıtım CD’leri Ankara 5. Eğitim Fuarı Broşürleri

PROJE AŞAMALARIMIZ Proje öğretmenlerimiz tarafından anlatıldı. Önce sınıfımızda projeye katılmak isteyen gönüllü arkadaşlar seçildi. Öğretmenlerimiz bize yaşadığımız sorunların neler olduğunu sordular. Beyin Fırtınası tekniğiyle konuları KAĞIDA yazıp aralarından en önemlilerini oylama ile belirledik. Matris yöntemiyle 5 konu arasından “ÖSS de Okul Başarısının Düşüklüğü” konusunu bulduk.

Problem Konusu Belirleme Matris Diyagramı             Konular İsimler Çevre Kirliliği ÖSS Deki Başarısızlık Okullarda şiddet Okul Binasının Yetersizliği Yasin KIRMIZIGÜL 1 4 2 3 Gizem BABUÇCU Aysun KUZ Sefer DOĞDU Musa TETİK Ferhat ÖZBEK Şeyda ÇAMLICA Fırat KABAÇAM TOPLAM 18 27 23 12

PROJE AŞAMALARIMIZ Grubumuzun adını ve sloganını belirledik. Daha sonra iki hafta boyunca ÖSS deki başarısızlıklarla ilgili röportaj ve internet taraması yaptık. Röportajları ve beyin fırtınası yöntemini kullanarak ÖSS de okul başarısının düşüklüğüne neden olan etkenleri belirledik. Bu etkenleri balık kılçığına yerleştirdik. Ana nedenler altında kök nedenleri topladık.

BALIK KILÇIĞIMIZ

PROJE AŞAMALARIMIZ Balık kılçığında hangi ana neden üzerinde çalışma yapacağımızı matris yöntemi ile seçtik. Matris çalışması sonucunda, ÖĞRENCİ kök nedeni üzerinde çalışma yapmaya karar verdik.

OKULUMUZUN ÜNİVERSİTE SINAVINDAKİ BAŞARISI NEDEN DÜŞÜK? MATRİS DİYAGRAMI        Nedenler İsimler OKUL AİLE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ EĞİTİM SİSTEMİ SINAV SİSTEMİ Yasin KIRMIZIGÜL 4 6 2 7 3 1 Gizem BABUÇCU 5 Aysun KUZ Sefer DOĞDU Musa TETİK Ferhat ÖZBEK Şeyda ÇAMLICA Fırat KABAÇAM TOPLAM 37 27 29  38 25

GANNT KARTIMIZ

Yapılan Çalışmalar Okulun son 3 senedeki ÖSS Başarı durumu incelendi. Projemizin katkılarıyla da okul başarısının ne kadar değiştiğini tespit edebilmek için arşiv dosyamıza aldık.

Yapılan Çalışmalar Meslek seçiminin hayatımızdaki önemini bildiğimiz için, gelecek için doğru kararlar alabilmek adına, Farklı meslek grupları hakkında bilgi edinebilmek için internetten araştırmalar yaptık. Bu çalışmayla meslekler ve avantajları zorlukları hakkında bilgi toplamayı amaçladık. Bu bulgularımızı rehberlik panomuzda yayınladık.

Yapılan Çalışmalar Şu an bulunduğumuz alanda (Fen Matematik), seçtiğimiz bir ders ile ilgili (Fizik) çalışmalar yaptık. Bunlar: Grup çalışması şeklinde konu anlatımı ve soru çözümleri Farklı kaynaklardan soru çözümleri yaparak, soru bankası oluşturma

Yapılan Çalışmalar Ders anlatım slaytları hazırlama Bu çalışmalarla, gelecek sene gireceğimiz üniversite sınavında bu dersteki başarımızı yükseltmeyi hedefledik.

Yapılan Çalışmalar Üniversite tanıtım günleri yaptık. Bu çalışmayla üniversitelerin imkanlarını, özelliklerini tanımaya çalıştık.

Projemizin içeriğini, hazırladığımız web sitesine aktardık. Yapılan Çalışmalar Projemizin web sitesinin hazırlanması için danışman öğretmenimizden Microsoft Expression Web tasarım dersi aldık. Projemizin içeriğini, hazırladığımız web sitesine aktardık.

Yapılan Çalışmalar Üniversite sınavında başarılı olmanın yolları(verimli ve planlı çalışma, zamanı etkin kullanma, doğru tercih yapma gibi…) ile ilgili internet taraması yaparak, bilgi topladık. Bu bilgileri içeren bir kitapçık hazırlamayı planlamıştık. Ancak zaman yetersizliği nedeniyle kitapçık yerine topladığımız bilgileri rehberlik panomuzda yayınladık.

Yapılan Çalışmalar Sınav taktiği ve meslek seçimi ile ilgili rehberlik çalışması yapıldı. Bu çalışma ile gelecek seneki sınavda nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrendik.

Yapılan Çalışmalar Çalışmalarımızın birer hatırası olması dileğiyle, okul logomuzun ve grup logomuzun bulunduğu tişörtler bastırmayı planladık. İlçemizdeki tekstil firmaları ile görüştük. Bu konuda onlardan yardım istedik.

Yapılan Çalışmalar Projemizi anlatan Power Point Sunusunu hazırladık. İngilizce çevirisini de grupça yaptıktan sonra Power Point - İngilizce sunusuna aktardık. Projemizin içeriğini anlatan cd’ler ve proje kitapçığımızı hazırladık.

PROJENİN BİZE KATKILARI Hem Anadolu Lisesi hem de lise 2 öğrencisi olduğumuz için bu yıl ve önümüzdeki yılki çalışmalarımızın üniversite sınavında çok önemli olduğunun bilincindeyiz. Bu çalışmalarımızı planlamak adına, bu projenin çalışmalarımıza ışık tutacak ve bizi ulaşmak istediğimiz hedef doğrultusunda yönlendireceğine inandık.

PROJENİN BİZE KATKILARI Bu proje ile; Sınavda dikkat etmemiz gereken hususları, Sınavda başarılı olmanın yollarını, Kendi başarımızın, okul başarısına yansımasından dolayı ayrıca bir sorumluluğumuzun olduğunu, Üniversite sınavı çalışmalarının, lise 3’te değil, eğitimin başladığı anda başladığını, Sadece okulda öğrendiğimiz bilgilerle yetinmemiz gerektiğini, Kendimizi ifade etme ve araştırma becerilerimizi geliştirmede proje ile çalışmanın faydalı olduğunu, Bilgisayarı çalışmalarımızda etkin olarak kullanabilme becerisi kazanmanın gerekliliğini öğrendik. Bu projenin katkılarıyla da üniversite ve gelecek yaşamımızda daha başarılı olacağımıza inanıyoruz!

Bu projeyi gerçekleştiren; Bu proje ile farklı bir vizyon kazandık.Beraber çalışmanın ve hep birlikte ortaya bir şeyler koymanın tadına tam anlamıyla vardık. Kısacası, acısıyla, tatlısıyla herkesin keyif aldığı bir proje oldu. Bu projeyi gerçekleştiren; QOMER - Kalite Okulları - Milli Eğitim Bakanlığı - Eğitimi Teknolojileri Genel Müdürlüğü  - Microsoft Kurumlarına, Projeyi büyük bir özveriyle koordine eden Hayal KÖKSAL'a, Çankırı - Çerkeş Anadolu Lisesi Müdürlüğüne ve Öğretmenlerimize, Proje Lider Öğretmeni Elif ÇAYCIK‘ a Proje Danışman Öğretmeni Fatma ASLAN‘ a Teşekkür ederiz.