“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” 11-12 Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması Yaşar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
UZAKTAN EĞİTİM.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
21. Yüzyılda Yeni Güvenlik Anlayışları ve Yaklaşımları
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
AÇIK ERİŞİM KAYNAKLARI
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bilgi Ekolojisi ve Internet
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Slide 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Ankara Web 2.0, Semantik Web ve Kütüphanelerin Geleceği Yaşar Tonta ve Umut Al.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
6. HASTANE ORGANİZASYONU.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Kütüphaneciliğin Destanı Ekim 2004, Ankara Y.T. Bilgi Yönetiminin Kavramsal Tanımı ve Uygulama Alanları Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
Bilgiye Erişimde Özgürlük. Açık Erişim Hareketi Akademik camia Ortak çıkarlar yaratmak Bilginin paylaşılması toplumsal bir harekettir.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
“INET-TR ’2000: Türkiye’de Internet Konferansı” 9-11 Kasım 2000, İstanbul Y.T. Elektronik Bilgi Hizmetleri ve Erişim Yönetimi Yaşar Tonta H.Ü. Kütüphanecilik.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilgi Çağında Kütüphane
Bilgiye Erişimin önemi ve Bilgi kaynakları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
“Sosyal Bilimler ve Internet” 18 Nisan 2000, Hacettepe Üniversitesi, Beytepe Y.T. Sosyal Bilim Araştırmalarında Elektronik Yayınların Kullanımı Yaşar Tonta.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
BBY 207: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri I Y.T. SPSS Ödevi Çözümü Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge YönetimiBölümü
İndeksler, Ölçekler, Tipolojiler
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
Varlık-İlişki Veri Modellemesi: Araçlar ve Teknikler
Veri Tabanı Tasarım Süreci
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
"Açık Bilim, Araştırma Verisi ve Açık Erişim" Paneli Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/tonta.html.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
BBY 163- BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMLARI
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Önerilen Yayınlar Nurdan Öncel TAŞKIRAN (2007), Medya Okuryazarlığına Giriş, İstanbul: Beta Basım Yayım. Kemal İNAL (2009), Medya Okuryazarlığı Elkitabı,
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
ARŞİV KATALOGLARINDA STANDARTLAŞMA SORUNLARI: DEVLET ARŞİVLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRİMİÇİ ARŞİV KATALOĞU Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ Çankırı Karatekin Üniversitesi.
Dijital kütüphane işlevleri
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Programdan Sorular.
GRUP İLETİŞİMİ.
Sunum transkripti:

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması Yaşar Tonta H.Ü. Kütüphanecilik Bölümü

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Plan F Meslek olarak kütüphanecilik F Çevresel değişimler F Kütüphanecilik eğitimindeki değişimler F Yapılması gerekenler F Türkiye’de kütüphanecilik eğitiminin yeniden yapılanması F Sonuç

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Meslek Olarak Kütüphanecilik F Amaç: Bilgi gereksinimi bilgi kaynakları F İşlevler: –Bilgi sistemleri tasarlamak, kurmak, kullanmak –Bilgi sistemleri yönetmek –“Aracılık”

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Kütüphaneciliğe Farklı Yaklaşımlar u “Belge” geleneğine göre u “Hesaplama” geleneğine göre u Mesleki eğitim olarak kütüphanecilik u Genel eğitim (“liberal arts”) olarak kütüphanecilik

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Çevresel Değişmeler F Bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesi F Toplumsal ve ekonomik yaşamda bilginin stratejik öneminin artması F Yüksek öğrenimde meydana gelen değişmeler F Geleneksel ve yeni ortaya çıkan bilgi işlevleri için diğer meslek ve akademik disiplinlerle mücadele F “Bilgi” sorunu

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Kütüphaneciliğin “Bilgi” Sorununu Çözme Uzmanlığı F Araç geliştirme F Bilgi yönetimi F Bilgi hizmetleri F Bilgi örgütlerinin yönetimi

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Bilgi Evreni Kütüphaneler Bilgi merkezleri Arşivler Müzeler Internet

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Kütüphanecilik Eğitiminin Değişmesi Kütüphanecilik Kütüphanecilik ve Bilgibilim/ Bilgi Araştırmaları Bilgibilim/Bilgi Araştırmaları ve Kütüphanecilik Bilgi Yönetimi ve Sistemleri Bilgi

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Çevresel Değişimlere Ayak Uydurmanın Önemi F 1. Ekolojik kuram: Hayvan ve bitki türlerinin çevresel değişimlere karşı koyarak hayatta kalma mücadelesi (“Panda Sendromu”) F 2. Sosyolojik kuram: Birey ve toplumların güç (maddi, simgesel) sağlama mücadelesi (Bourdieu)

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Bu Kuramların Kütüphanecilik Eğitimi Açısından Anlamı Ne? F Bir mesleki eğitim programının hayatta kalması ne anlama geliyor? F Kütüphane ağırlıklı geleneksel uzmanlık alanını korumaya çalışmak uzun dönemde kütüphanecilik eğitimini yok olmaya mahkum edebilir

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Ne Yapılmalı? F Ölümüne savaş akıllıca bir hayatta kalma stratejisi değil F Mesleğin geleceği sadece bir alanın (kütüphaneler) direnme gücüne bağlı olmamalı F Rekabetçi bir çevrede ayakta kalmak büyüklük, çeşitlilik ve esneklikle mümkün F Kütüphanecilik eğitimi sadece kütüphanelerle sınırlanmamalı, “bilgi” merkezli olmalı F Mevcut programlar ayıklanmalı, iyileştirilmeli ve çeşitlenmeli F “Bilgi sorunu”yla ilgili diğer mesleklerle ilişkiye geçilmeli

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması F Mevcut durum F Kütüphanecilik eğitiminin misyonu: Bilginin bulunması, düzenlenmesi, depolanması, erişimi ve kullanıma sunulması konusunda bilgili; etkin bilgi sistemleri tasarlayan, kuran ve işleten; karmaşık ve hızla değişen bilgi dünyasında liderlik yapabilecek ‘bilgi profesyonelleri’ni eğitmek

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Temel Dersler  1. Bilgi kaynakları ve bilgi hizmetleri  2. Bilginin düzenlenmesi  3. Yönetim  Bilgi Teknolojileri??

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Sonuç  Hayatta kalmak için yeni bilgi işlevleri yerine getirilmeli (ağ üzerindeki bilgilerin düzenlenmesi, dijital kütüphaneler, vs.)  Bilginin düzenlenmesiyle ilgili uzmanlık diğer kurumlarla da paylaşılmalı  Yeniden yapılanma biçimsel değişikliklerle sınırlı kalmamalı  Çevresel değişimler yakından izlenmeli ve stratejik araştırmalar yapılmalı  Pandalardan daha fazla seçeneğimiz var, ama daha fazla zamanımız olmayabilir

“Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması” Mayıs 2000, İstanbul Y.T. Türkiye’de Kütüphanecilik Eğitiminin Yeniden Yapılanması Yaşar Tonta H.Ü. Kütüphanecilik Bölümü