MERHABA
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ İÇERİK
İÇERİK? KONULARIN HEDEFLERİ KAZANDIRACAK ŞEKİLDE SIRALANMASI 8
İÇERİK BELİRLEME İLKELERİ? HEDEFLERLE TUTARLI ÖĞRENCİ DÜZEYİNE, İLGİ ve İHTİYAÇLARINA UYGUN ÖĞRENCİNİN ÖN BİLGİLERİNE UYGUN SİSTEMATİK, AŞAMALI, KULLANILABİLİR, YARARLI BİLİMSEL, GÜNCEL, GEÇERLİ, ANLAMLI, SOMUT BİR ALANDA İLİŞKİLİ, BÜTÜNSEL OLAN (KAPSAMLI) DİKEY KAYNAŞIK, YATAY KAYNAŞIK GENELDEN ÖZELE DOĞRU SIRALI (TÜMDENGELİM) SONRAKİ ÖĞRENMELERE HAZIRLAYICI BİREYSEL ve TOPLUMSAL FAYDA SAĞLAYICI
İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI DOĞRUSAL YAKLAŞIM SARMAL YAKLAŞIM MODÜLER YAKLAŞIM PİRAMİTSEL YAKLAŞIM ÇEKİRDEK YAKLAŞIM KONU AĞI-PROJE MERKEZLİ YAKLAŞIM SORGULAMA MERKEZLİ YAKLAŞIM
İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI DOĞRUSAL YAKLAŞIM *BİLGİLER ARDIŞIK OLARAK SIRALANMIŞTIR. *ÖNCEKİ BİLGİ SONRAKİNİN ÖN KOŞULUDUR. *BİLGİLER BİLİNENDEN BİLİNMEYENE KÜÇÜK PARÇALAR HALİNDE DÜZENLENİR. *TYLER ve BLOOM TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. *BİLGİLER ÖNCE DAR OLARAK SIRALANIR. *ÖNCEKİ BİLGİ YERİ GELDİKÇE TEKRARLANIR ve GELİŞTİRİLİR. *ÖNCEKİ BİLGİLER SONRAKİNİN ÖN KOŞULUDUR. *BİLGİLER DAHA SONRA TEKRARLANACAĞI İÇİN KISMEN ESNEK BİR YAPIYA SAHİPTİR. *BRUNER TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. SARMAL YAKLAŞIM MODÜLER YAKLAŞIM *BİLGİLER KENDİ İÇİNDE ANLAMLI BÜTÜNLÜĞE SAHİP BİLGİ KÜMELERİ OLARAK DÜZENLENİR. *HER MODÜL DİĞERİNDEN BAĞIMSIZ OLARAK ÖĞRENİLEBİLİR. *MODÜLLER KENDİ İÇİNDE DİĞER İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARINI KULLANABİLİR. *VYGOTSKY TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. *İLK YILLARDA ORTAK ve GENİŞ KONULAR YER ALIR. *KONU KAPSAMI YILDAN YILA DARALIR ve KÜÇÜK BİRİMLERDE BİR ALAN UZMANLIĞINA DÖNÜŞÜR. *İÇERİK AYRINTILI ve KESİN BİÇİMDE BELİRLENMİŞTİR. KONU MERKEZLİDİR. ESNEK DEĞİLDİR. PİRAMİTSEL YAKLAŞIM
İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI *ÖNCE GELİŞMEYE AÇIK ORTAK ve GENEL KONULAR (ÇEKİRDEK) ÖĞRETİLİR. *SONRA HER ÖĞRENCİ İLGİ ve İHTİYAÇLARINA GÖRE ALAN SEÇER ve UZMANLAŞIR. *PİRAMİTSEL YAKLAŞIMA GÖRE ÇOK ESNEKTİR ve ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *ÇOKLU ZEKA KURAMI GİBİ UYGULAMALARLA HER ÖĞRENCİYİ KAZANMAYA ÇALIŞIR. *LİSELERİMİZDEKİ İLK SINIF ORTAK DERSLERİNİN SONRA ALANLARA AYRILMASI ve ÜNİVERSİTEDE BU TEMELLE SÜRDÜRÜLMESİNİN DAYANAĞIDIR. *DEWEY TARAFINDAN GELİŞTİRİLMİŞTİR. ÇEKİRDEK YAKLAŞIM KONU AĞI-PROJE MERKEZLİ YAKLAŞIM *ÖNCE KÜÇÜK PROJELER BELİRLENİR. ÇALIŞMA TAKVİMİ İLE BİRLİKTE ÖĞRENCİLERE VERİLİR. *ÖĞRENCİLER ELİNDEKİ PROJE İÇERİĞİNİ BELİRLER ve ÖĞRENİR. *YÜKSEÖĞRETİMDE YAYGIN OLARAK UYGULANIR. SORGULAMA MERKEZLİ YAKLAŞIM *İÇERİK ÖĞRENCİ SORULARIYLA BELİRLENİR. *İLERLEMECİLİK FELSEFESİNİ ESAS ALIR. ÖĞRENCİYİ EN FAZLA MERKEZE ALAN YAKLAŞIMDIR. *YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDE YAYGIN OLARAK UYGULANIR. *DEWEY TARAFINDAN GELİŞTİRİLMİŞTİR.
DOSTÇA KALIN