Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri
“ÖĞRETME ≠ ÖĞRENME” Zorla güzellik olmaz
Slide M&E
1.Giriş Hayat Boyu Öğrenmenin : 3 PARADIGMA Hayat Boyu Öğrenmenin geliştirilmesinden kim faydalanacak? 2.Proje özeti 1.Genel Bilgiler 2.Hedef ve Amaç 3.Coğrafi Kapsam 3.İllerde HBÖ Faaliyetleri 1.HBÖ Birimi kurulması 2.Eylem Planlarının Geliştirilmesi 3.Kapasite Oluşturma
1
2
3
Giriş Hayat Boyu Öğrenmenin geliştirilmesinden kimler faydalanmalı? 1. Bireyler 2. Sivil Toplum 3. Türkiye Ekonomisi
Proje özeti : 1) Bilgiler Başlangıç tarihi : 26 Mayıs 2011 Süre: 24 ay Sözleşme miktarı : Avro Konsorsiyum : Cambridge Education liderliğinde WYG Türkiye/LSN/ WYG International/ Project Group ortaklığı
İhtiyaca cevap verme kriterine göre projelerin dağılımı
Proje özeti : 2) Hedef ve Amaç Hedef Uygun ve kapsamlı hayat boyu öğrenme stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasının desteklenmesi. Amaç Öğrenmeye değer vermek üzere tasarlanmış bir sistem kapsamında, istihdam fırsatlarının artırılması için bireylerin eğitime erişimlerinin desteklenmesi amacıyla, AB uygulamaları doğrultusunda hayat boyu öğrenme perspektifleri temelinde bir kurumsal çerçeve ve kapasite oluşturulması.
Proje özeti: 3) Coğrafi Perspektif
İllerdeki faaliyetler 1. HBÖ Birimi Kurulması 1. İl HBÖ Birimi Amaçları 2. HBÖ Birimi Görevleri 3. Organizasyon/Bütçe
İllerdeki faaliyetler 2. HBÖ için Eylem Planı Hazırlanması 1)İllerin HBÖ ile ilgili ihtiyaçlarının analizi 2)İhtiyaçları karşılamak için strateji geliştirilmesi 3)Yerel ekonominin güçlendirilmesi
İllerdeki faaliyetler 3. HBÖ Kapasitesi Oluşturma 1.Önceki öğrenmelerin tanınması 2.HBÖ faaliyetlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi 3.Yetişkin Eğitimi/Öğretimi 4.Rehberlik ve Danışmanlık
Yeterlilik seviyesi Eğitim giderleri Önceki Öğrenmelerin Tanınması: HBÖ İkilemi
Neden İzleme ve Değerlendirme? Eğitimde, istihdamda ve sosyal içermede daha fazla sosyal eşitliğin desteklenmesine ihtiyaç vardır. İzleme ve değerlendirme sisteminin konumu çeşitli politikaların ve programların etkilerini değerlendirmek için hayati önemdedir. Kaynak/Source: ETF: İnsan K aynaklarının Gelişmesi Gözden Geçirme, 9 Ocak 2012 Slide M&E
7 Avrupa Birliği Kriteri 7 European Benchmarks Okulu Erken Terk Etme Oranı Matematik, Fen ve Teknoloji Mezunları Yüksekögrenime Katılım Oranı Yetiskinlerin HBÖ’ye Katılım Oranı B5 B6 b7 Slide M&E
Okulu Erken Terk Etme Oranı Source/ Kaynak: Eurostat (LFS) *MK: The Former Yugoslav Republic of Macedonia/ Makedonya
Matematik, Fen ve Teknoloji Mezunları
Yükseköğrenime Katılım Oranı
Yetişkinlerin HBÖ'ye Katılım Oranı
Yeni ve kapsamlı bir M & E metodoloji geliştirmek 1.Kilit paydaşlardan çalışma grubu oluşturmak 2.Öneriler geliştirmek ve sunmak: beyin fırtınası 3. 4 ilde danışma toplantıları düzenlemek 4. Öneriyi revize etmek ve bitirmek 5. Paydaşları bilgilendirmek 6. Web portal aracılığıyla yürütmek 7. Nihai kullanıcılara eğitim sunmak
Teşekkür Ederiz