Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim İlkeleri.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
REHBERLİK.
MERHABA.
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -1-.
ÖĞRENME İLKELERİ VE SEVİYELERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme ve Öğretme İlkeleri
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Temel Kavramlar ve İlkeler
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
Web : albayrakegitim.com
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Genel Öğretim İlkeleri
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Web : albayrakegitim.com
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Öğretim yöntemleri dersi, içerisinde Program Geliştirmenin temel öğeleri arasında yer alan eğitim durumları.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL

1. Çocuğa görelik(veya öğrenciye görelik) ilkesi 2. "Bilinenden bilinmeyene" ilkesi 3. "Soyuttan somuta" ilkesi 4. "Yakından uzağa" ilkesi 5. Tasarruf (ekonomi) ilkesi 6. Açıklık ilkesi 7. Aktivite İlkesi 8. Hayata yakınlık ilkesi 9-Bütünlük İlkesi 10-Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi(sosyallik ilkesi) 11- Bilgi ve becerinin güvence altına alınması ilkesi

Çocuğa görelik (veya öğrenciye görelik) ilkesi Ders programının hazırlanmasında veya dersin işlenmesinde öğrencinin fizyolojik ve psikolojik özelliklerinin, bireysel farklılıklarının esas alınmasıdır.

Bu ilkenin en aşırı şekilde uygulandığı model Summer Hill okul denemesidir. Seviyeye uygunluk ilkesi Öğretimin bireyselleştirilmesi ilkesi

2. "Bilinenden bilinmeyene" ilkesi Yeni bilgileri eski bilgilerle karşılaştırarak, gerektiğinde eskileri doğrulayarak geliştirmek, öğrencideki bilgi sisteminin çok daha sağlam olmasını sağlayacaktır.

3. “Somuttan soyuta" ilkesi Çocuktaki zihin gelişimi somuttan soyuta doğru olmaktadır. İnsan her zaman somut olarak gördüğü, algıladığı şeyleri, onların soyut kavramlarla anlatılmasından daha kolay öğrenir.

4. "Yakından uzağa" ilkesi Öğrenciye öğretilecek bilgilerin düzenlenmesinde, örneklerin verilmesinde, hem doğal hem de sosyal olarak onun en yakın çevresinden hareket etmelidir.

5. Tasarruf (ekonomi) ilkesi Her türlü eğitim-öğretim faaliyeti en az zaman, en az emek ve enerji sarfedilerek, en yüksek verim elde edilecek şekilde düzenlenmelidir.

Açıklık ilkesi Aktivite İlkesi Hayata yakınlık ilkesi Bütünlük İlkesi Otoriteye itaat ve özgürlük ilkesi (sosyallik ilkesi) Bilgi ve becerinin güvence altına alınması ilkesi http://www.egitim.aku.edu.tr/metod01.htm

AÇIKLIK İLKESİ Öğrenci, derste işlenen tüm konuları somut olarak görebilmeli; bu mümkün olmuyorsa resmini, sesini, grafiği, modelini v.s. görsel-işitsel olarak algılayabilmelidir. Öğretmen sadece sözel anlatıma dayalı olarak ders işliyorsa, öğrencinin anlayacağı kelime ve cümle yapıları ile son derece açık ve anlamlı bir ders işlemelidir.

AÇIKLIK İLKESİ I.Derste konuşulan bütün terim ve kelimelerin öğrenciler tarafından kolayca anlaşılacak şekilde açık olmasıdır. II.Öğrencinin mümkün olduğu kadar fazla duyu organına hitap edilerek öğretimin kolaylaştırılmasıdır.

AKTİVİTE İLKESİ İşitirim ve Unuturum Görürüm ve Hatırlarım Yaparım ve Öğrenirim

AKTİVİTE İLKESİ Buna, "öğrenci eylemi" veya "iş ilkesi" de denmektedir. Okulların ders programlarında doğa ve günlük sosyal hayatla ilgili dersler artınca, Pedagoji ve psikolojide öğrencinin aktif öğrenmesinin daha etkili olduğu kanaati ortaya çıkınca, İçinde yaşanılan katılımcı demokrasi ve rekabete dayalı liberal ekonomi şartları zorlayınca öğretimde aktiflik ilkesinin önemi de arttı.

HAYATA YAKINLIK İLKESİ Okul ve öğretim ortamı hayattan kopuk, yapay bir ortam olmamalı; hayata yakın, oradaki gerçeklikten uzak olmayan, öğrencinin hayatla bağlantısını koparmayan bir yaşantı sunmalıdır. Teorik olarak öğrenilen bilgilerin pratikte de kullanılmasıdır.

BÜTÜNLÜK İLKESİ Bu ilke, çocuğun eğitilecek yönlerinin bir bütün olarak alınıp değerlendirilmesini ister. Çocuk bedensel ve ruhsal kuvvetler (düşünce, duygu, irade gibi) bakımından bir bütün olarak ele alınmalı ve her yönü dengeli olarak eğitilmelidir. Bu ilke aynı zamanda bilgilerin birbirine bağlı ve birbirini tamamlar mahiyette sunulması demektir.

OTORİTEYE İTAAT VE ÖZGÜRLÜK İLKESİ (SOSYALLİK İLKESİ) Eğitimin en baş görevlerinden biri, çocukları dengeli olarak sosyalleştirmektir. Bunun yanında eğitim öğretim faaliyetlerinde çocuğun kendi kararlarını verebilmesi, kendi kendini yönetmesi, kritik durumlarda özgür kalabilmenin, hür kararlar vermenin hazzı ve sorumluluğu da verilmelidir.

BİLGİ VE BECERİNİN GÜVENCE ALTINA ALINMASI İLKESİ Öğretimin amacı, bireylere ve gruplara, seçilmiş bir takım bilgi ve becerilerin öğretilmesi, benimsetilmesi ve onlar tarafından da diğer birey ve gruplara öğretilmesini sağlamaktır. Eğitim öğretimin her kademesinde ve her dersinde, bilgi ve becerilerin tekrar ve alıştırma gibi yöntemlerle "tam öğretilmesi" hedef olmalıdır. Bu, bilgi ve becerileri güvence altına aldığı gibi, başarıların ve daha ileri öğretimlerin de güvence altına alınması demektir.