ÖĞRENME NESNELERİ (LEARNING OBJECTS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

HTML e GİRİŞ Temel HTML etiketleri.
SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
HTML
Faruk Can Özdemir |
3.4. Şekiller Üzerinde Değişiklik Yapmak
MIT504 İnternet ve Web Programlama: Javascript programlama devam Yrd. Doç. Dr. Yuriy Mishchenko.
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Mysql, PhpMyAdmin, PHP, Dinamik Web Sayfası, PHPNuke Kullanımı
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Nedir? Türkiye PHP Grubu – Dokuz Eylül Üniversitesi
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
Bilgisayar Dosya Uzantıları
Web Programlama Kursu Bu kurs ne değildir? Neyi amaç edinmiştir?
İNTERNET VE İLETİŞİM.
İSİM UZAYLARI.
İSİM UZAYLARI.
BU DERSTE ÖĞRENECEKLERİMİZ Web sayfası oluşturma teknikleri Bir siteyi yönetmek Tablolarla çalışmak Stil sayfaları oluşturmak Katmanlarla çalışmak Form.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
JavaScript Javascript , Netscape firması tarafından C dilinden esinlenilerek yazılmıştır Yazılma amacı Html'in sahip olmadığı bazı özelliklerin web sayfalarında.
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI
HTML (HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE) TEMEL ETİKETLERİ
ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
BAĞLANTI (KÖPRÜ) OLUŞTURMA
Web Sitesi Hazırlama.
İnternet Programcılığı I A-Şubesi 2-1.Ders
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI Katalog Tarama İşlemi.
Dijital Yerliler ve Kütüphanelerde Mobil Uygulamalar Tolga ÇAKMAK – 12 Ocak 2012 Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
PHP.
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Yönetim Paneli Kullanımı
İNTERNET VE İLETİŞİM.
İçerik EndNote Hakkında… EndNote Kurulumu
HTML (Hyper Text Markup Language) İnternet dökümanları oluşturmaya yarayan işaretleme dilidir.
Ekim ayı sonuna (18 Ekim Perşembe, 12.00’a) kadar teslim edilecek belgeler Staj Defteri – Fakülte sekreterliğinden ve staj yapılan kurumdan onaylı Sicil.
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Ayşe AK İ DA Ğ I Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Grafik ve Animasyon-II
1. Boş bir Flash dosyası açalım. File > New (Kısayolu: CTRL+N) Flash'ta Guide Layer (Rehber) Uygulaması 2. Layer 1 ismini top oyunu olarak değiştiriyoruz…
Grafik ve Animasyon-II
Yönetim Paneli Kullanımı
Yönetim Paneli Kullanımı
Grafik ve Animasyon-II
-Genel sayfa düzeni. -Duyuru Ekleme -Fakülte-Myo Sayfa düzenleri eğitimi.
Çalışma Yaprağı.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 MODÜL : WEB TASARIM. HTML 2.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ANİMASYON OLUŞTURMA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
SEMBOLLER.
Grafik ve Animasyon-II
WEB TASARIMI AJAXTOOLKIT KULLANIMI Savaş TUNÇER.
WEB TASARIMI CK EDİTÖR KURULUM AŞAMALARI VE KULLANIMI SAVAŞ TUNÇER.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitek Haydar TUNA Teknik Öğretmen ve Yazar
Sunum transkripti:

ÖĞRENME NESNELERİ (LEARNING OBJECTS)

İçerik Öğrenme Nesnesi Nedir? Öğrenme Nesnelerinin Özellikleri Öğrenme Nesnesi Ambarları Flash Öğrenme Nesnesi Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler

Öğrenme Nesnesi Nedir? Bir öğrenme nesnesi, öğrenmenin anlamlı bir birimi olarak içeriğin küçük bir parçasıdır. Öğrenme nesnesinin boyutu değişiklik gösterebilir, fakat en iyi uygulama tek bir öğrenme amacını içermesidir. Örnekler: ders kitapları, web sayfaları

Öğrenme Nesnelerinin Özellikleri Tekrar kullanılabilirlik (Reusability) Erişilebilirlik (Accessibility) Birlikte çalışabilirlik (interoperability) Uyarlanabilirlik (Adaptability) Süreklilik (Durability) Modülerlik (Granularity) Keşfedilebilirlik (Discoverability) Birbiri ile değiştirilebilme (Interchangeability) Yönetilebilirlik (Manageability)

Öğrenme Nesnesi Ambarları http://atanesa.atauni.edu.tr www.egitim.gov.tr http://www.merlot.org/ http://www.wisc-online.com/

Flash Öğrenme Nesnesi Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler - I Kütüphanede (library) bulunan dosyalar anlaşılır bir şekilde adlandırılmalıdır. Kütüphane (library) düzenli bir yapıda olmalıdır Örneğin düzenli bir yapı oluşturmak için klasörler kullanılmalıdır. Kütüphanede (library) gereksiz ve kullanılmayan nesneler bulunmamalıdır. Flash nesnesi içerisinde kullanılan diğer nesneler optimum ebatlarda olmalıdır. Örneğin kullanılacak resimler, resim editörlerinde kullanılacakları ebatlara getirilerek flash programında kullanılmalıdır.

Flash Öğrenme Nesnesi Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler - II Katmanlar (layer) anlaşılır bir şekilde adlandırılmalıdır. Katmanlar (layer) gerekli klasörler altına alınmalıdır. Sahnede (scene) kullanılan nesneler anlamlı bir şekilde adlandırılmalıdır (instance name). Sahne (scene) verimli bir şekilde kullanılmalıdır. Zaman çizelgesinde (timeline) frameler doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Örneğin frame kullanılacak yerde boş yere key frame kullanılmamalıdır.

Flash Öğrenme Nesnesi Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler - III Gereksiz sembol (grafik, movie clip, buton) kullanılmamalıdır. Örneğin bir nesne sahnede sadece hareketsiz olarak kalacaksa şekil olarak kalabilir. O nesneyi sembole çevirmek yanlış olacaktır. Semboller doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Örneğin bir nesnenin sadece alfa değerleri ile oynanacaksa bu nesnenin grafik yapılması yeterli olacaktır. Bu durumda nesnenin movie clip yapılması yanlıştır. Shape tween doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Motion tween doğru bir şekilde kullanılmalıdır.

Flash Öğrenme Nesnesi Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler - IV Guide doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Maskeleme doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Actionscript (kod) yazılırken değişkenler anlamlı bir şekilde adlandırılmalıdır. Yazılan kodlara açıklama satırları eklenmelidir. Öğrenme nesnesinin çalışma mantığı kod bölümünde ilk frame’e açıklama satırı olarak eklenmelidir.