EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK DERS II.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI 1.
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
(23 Aralık 2013). Türkiye’de Mesleki Teknik alanındaki gelişmeler incelendiğinde, gerekli insan gücünün sağlanması için bireyin katılacağı eğitim sürecinin.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
2014 – 2015 ÖĞRETİM YILI TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU TOPLANTISI
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA ALAN/DALA GEÇİŞ VE ÖĞRENCİ KAYITLARI Müdür Yardımcısı Erol DEMİR Rehber Öğretmen Gökhan ERDUL.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
PURSAKLAR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ SEÇME SÜRECİ TANITIM TOPLANTISI NİĞDE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
ELMADAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
11.SINIFTA ÖĞRENİM GÖRECEK ÖĞRENCİLER İÇİN
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Mesleki ve Teknik Eğitim
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI

Toplantının amacı; 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı, Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Mesleki ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme çalışmalarıyla ilgili yapılan toplantıda anlatılanları aktarmak; ilçelerden ve okullardan beklentileri ifade etmek, Okullarda yürütülen Mesleki ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yöneltme çalışmalarını gözden geçirmek, yapılan değişikliklerle ilgili bilgi vermektir.

Değişen eğitim sistemine bağlı olarak Mesleki veTeknik Eğitim Tanıtım ve yöneltme çalışmalarıyla ilgili beklentiler artmıştır. Öğrencilerin doğru yönlendirilebilmesi için ilgi,yetenek, ihtiyaç ve istihdama yönelik çalışmaların, tüm ilçelerde ve okullarda eşgüdüm halinde yürütülmesi hedeflenmiştir.

2007/30 sayılı genelge doğrultusunda Ankara’da il, ilçe ve okullarda Mesleki ve Teknik Eğitim Tanıtma ve Yöneltme Ekipleri kurularak eylem planları hazırlanmıştır. Amaç; Mesleki ve Teknik Eğitimi tanıtma etkinliklerinin daha planlı, bilinçli, etkili ve verimli hale getirilmesini sağlamaktır.

Özellikle Meslek Liselerinin bazı alan ve dallarında yığılmaların olduğu ancak istihdam sıkıntısı yaşandığı, bazı alanlarda da istihdam alanı olmasına rağmen eleman ihtiyacının olduğu ifade edilmiştir.

Hasta- yaşlı bakımı Gıda teknolojileri alanı El sanatları ve nakış Elektrik ve elektronik Teknolojileri Metal teknolojileri alanı gibi alanların tercih edilmediği ancak bu alanda yetişmiş elemanlara ihtiyaç olduğu ve en az öğrencilerin bu alanlarda bulunduğu tespit edilmiştir.

Bilişim Teknolojileri alanı Çocuk gelişimi gibi alanların çok tercih edilmesine rağmen istihdam alanı bulunmadığı ifade edilmiştir.bu örneklerdeki gibi nedenlerle MESLEKİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ oluşturulmuştur. ( Ankara mesbil) http://metefankara.meb.gov.tr/Mesbil.html)

MESLEKİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ Mesleki Eğitim Kurumlarına ait program ve alanlar hakkında bilgi vermektedir. Meslekleri tanıtmakta, alan ve dallar hakkında bilgi vermektedir. Ankara MESBİL her ay 3000 kişi tarafından ziyaret edilen iyi bir kaynaktır.

Bireylerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda öğrenim görmelerine fırsat vermek ve imkan hazırlamak,tüm geleceklerini etkileyecek meslek seçiminde doğru karar vermelerine yardımcı olmak bakımından tanıtma, mesleki rehberlik ve yöneltme hizmetleri büyük önem taşımaktadır.( 2007/30 sayılı genelge)

Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumları öğrenciye, istihdam imkanı sağlayan çeşitli meslek alanlarında bilgi ve beceri kazandırarak öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda iş alanlarına ve yüksek öğretime kazandırmayı amaçlar. Bu amacın gerçekleşmesi yine doğru yönlendirmelere bağlıdır.

EĞİTİM - İNSAN GÜCÜ - İSTİHDAM dengesinin oluşması, kaliteli bir mesleki ve teknik eğitim hizmeti sunulmasıyla mümkündür.Bunun için TANITMA, MESLEKİ REHBERLİK ve YÖNELTME çalışmalarının etkin ve verimli biçimde yürütülmesi gerekmektedir.

Mesleki Teknik Eğitimde tanıtım ve yöneltme çalışmalarında HEDEF KİTLE, 8. ve 9. sınıfta okumakta olan öğrenciler ve bu öğrencilerle ilgilenen öğretmenlerdir. Önemle vurgulanan konu Ulusal Mesleki Bilgi Sisteminin ( MBS ) tüm okullarda aktif hale getirilmesidir.

8. VE 9. SINIFTA OKUMAKTA OLAN HER ÖĞRENCİ; -İlgi, yetenek, değerlerle ilgili anket sorularını cevaplandırarak MBS sistemine dahil edilecektir. - Öğrenciyle ilgili elde edilen sonuçlar, iki nüsha halinde çıktı alınarak, bir tanesi veliye bilgilendirme yapılarak teslim edilecek diğeri okullarda bulundurulacaktır.

Özellikle Rehber Öğretmeni olmayan okullarında Mesleki teknik eğitimle ilgili komisyonlarını oluşturup,çalışmaları yürütmesi gerekmektedir. Amaç bu okullardaki öğretmenleri Ankara Mesbil’den haberdar etmek, öğrencileri de ulusal MBS sistemine dahil etmektir.

Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nce Mesleki ve Teknik Eğitimde Tanıtım ve Yöneltme çalışmalarını yürütmek amacıyla bir komisyon oluşturulmuş ilçe eylem planı hazırlanmıştır.Bu plan ilçedeki ortaokul ve liselere gönderilmiştir.Her okulunda kendi şartlarına uygun olarak Mesleki ve Teknik Eğitim eylem planlarını hazırlamaları istenmektedir.

Ankara il komisyonu her ilçenin bir meslek alanını tanıtmasını istemektedir. Mamak ilçesi mesleki ve teknik eğitim komisyonu araştırmalar sonucunda Elektrik Elektronik Teknolojileri alanında tanıtım çalışmaları yapılmasına karar vermiştir. (Tanıtıcı CD mezunların istihdam durumu,ropörtajlar yapılması planlanmaktadır.)

Ortaokulların yapacağı çalışmalar Ortaokul bünyesinde 6.7.8. sınıfları bulunan okullar için mesleki ve teknik eğitim planlarının hazırlanması; Mesleki ve teknik eğitim çalışmaları için Özel zaman ayrılması, mümkünse öğrenci ve velinin etkinliklere birlikte katılması önerilmektedir. Bununla birlikte Veli Toplantısı yapılması da İl Milli Eğitim Müdürlüğü komisyonu tarafından istenmiştir.

Öğrencilerin mesleki eğitime olan ilgilerini arttırma çalışmaları planlanmalıdır. Okullarda meslek tanıtma kulüpleri kurularak mesleki tanıtım panolarının hazırlanması sağlanmalıdır.

Her okul en az bir Meslek Lisesini gezmelidir denilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına ziyaretler yapılarak, 6.7.8. sınıf öğrencilerinin atölye, laboratuar ve eğitim ortamlarını görmeleri sağlanmalıdır. Her okul en az bir Meslek Lisesini gezmelidir denilmektedir.

2007/30 sayılı genelgeye göre fuar, proje şenlikleri, proje tabanlı beceri yarışmaları ve sergiler öğrencilere gezdirilmelidir denilmektedir. Ayrıca sunumdan sonra sizlere izleteceğimiz Meslekleri Tanıtım Cd ni okullarınızda mutlaka öğrencilerinize izletmeniz gerekmektedir.

İŞKUR meslek danışmanlarının mesleki bilgilendirme çalışmaları için okul rehber öğretmenleri ile karşılıklı iş birliği içerisinde olmaları gerekmektedir.

Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarındaki yatılılık ve bursluluk imkanları konusunda öğrenci ve velilere yönelik bilgilendirmeler yapılmalıdır.

Ortaokul 6.7.8.sınıf öğrencilerine Ankara Mesbil Portalının ve Ulusal Meslek Bilgi sisteminin (MBS) tanıtılması ayrıca 8. sınıf öğrencilerinin MBS sistemine katılması sağlanmalıdır.

Ortaokul 6.7.8.sınıf velilerine yönelik Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi ve ‘Ankara Mesbil’ portallarının tanıtılması. Ortaokul 6.7.8. sınıf velilerine yönelik meslek seçimi,mesleki eğitimin önemi,mesleki ve teknik eğitim sistemi ve liselerde ortak 9.sınıf ve geçiş hakkında seminer çalışması yapılması gerekmektedir.

Milli eğitim sisteminde gerçekleştirilen yeniden yapılanma çerçevesinde ortaöğretim kurumlarının öğretim süresi dört yıla çıkarılmıştır. 9.sınıf mesleki ve teknik orta öğretim kurumları için ortak sınıf olarak kabul edilmiştir. Öğrencilerin 9. sınıfın bitimindeki geçişlerde doğru tercihler yapmalarının sağlanması tüm yaşantılarını olumlu şekilde etkileyecektir.

Liseler 9. Sınıf öğrencilerine yönelik mesleki rehberlik çalışmalarının öğrenci ve veli katılımıyla yürütülmesi. Mesleki yönlendirme çalışmalarında MEGEB kapsamında hazırlanan meslek tanıtım seminerlerinden yararlanılması. 9.sınıf öğrencilerinin mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına geçiş yapabilecekleri ve çevredeki mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumları ile uyguladıkları programlar hakkında bilgilendirilmesi çalışmalarının yapılması.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları İŞKUR meslek danışmanlarının mesleki bilgilendirme çalışmaları için okul rehber öğretmeni ile karşılıklı iş birliği içerisinde olmaları gerekmektedir.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurum öğrencilerinin proje tabanlı çalışma ve ürünlerinin yerel ve ulusal düzeyde sergilenmesi, örnek uygulamalar hakkında ziyaretçilerin bilgilendirilmesi.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Dal tercih formu öğrencilerin girmek istedikleri dallar arasından öncelik sırasına göre yazılarak okul müdürlüğüne teslim edilecektir.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Dal tercih seçimi formlarının değerlendirilmesinde 10.sınıf yıl sonu başarı puanı en yüksek olandan başlanarak yerleştirme yapılacaktır. 10. sınıf velilerine yönelik dala yöneltme tavsiye formu hakkında bilgi verilmesi doğru tercihlerin yapılmasını sağlayacaktır.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Kayıtlı oldukları okulda devam etmek istedikleri dal bulunmayan öğrenciler başka bir okula ön kayıt yaptırabilir. Bir dalda eğitime başlanabilmesi için kayıt yaptıran öğrenci sayısının en az 8 olması gerekmektedir.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Okullarda meslek tanıtma kulüplerinin kurulması ve etkin hale getirilmesi.Öğrencilerin iş hayatını daha yakından tanımaları için Sivil Toplum Kuruluşları ,Meslek odaları ve sektör tanıtım gezileri düzenlenmesi.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Yerel yönetimler,STK’lar ,üniversiteler ve İŞKUR gibi kuruluşların düzenlediği mesleki ve teknik eğitimi tanıtıcı etkinliklere öğretmenlerin ,öğrencilerin ve velilerin katılımlarının sağlanması beklenmektedir.

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının tamamında mezun olan öğrencilerin diplomaları verilmeden e- mezun modülüne dahil edilmesi oldukça önemlidir.Bu portala dahil edilen mezun öğrencileri, Firma yada işverenler takip ederek iş imkanı sağlayabilmektedirler.

Mesleki teknik eğitim ile ilgili çalışmaların bir yıla yayılarak sistemli bir şekilde yürütülmesi istenmektedir.Elde edilen sonuçlar okullarca raporlaştırılıp Ek-1 Formu ile ilçe milli eğitim müdürlüğüne ulaştırılacaktır.İl ve bakanlığa gönderilen çalışmaların sonuçları 2013-2014 yılı performans hedeflerine ne kadar ulaşılabildiğinin göstergesi olacaktır.

TEŞEKKÜRLER İLETİŞİM NUMARALARIMIZ AYLA DEDE 05055820959 OSMAN DELİMEHMET 05303156026