6 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Zor insanla başa çıkma yolları
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim Durumlarını Planlama
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
İnternetin Güvenli Kullanımı
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Panel Ve Tartışma.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
TURLAMA YÖNTEMİ Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine göre 5’e ayrılmaktadır. göre 5’e ayrılmaktadır.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

6 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 1

Sınıftaki Tartışmaları Yönetmek (Leading Classroom Discussion) Discussion as a Way of Teaching Tools and Techniques for Democratic Classrooms

Sınıf kültürü, geleneği oluşturmak ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE ÖĞRENME Sınıf kültürü, geleneği oluşturmak

Sınıftaki tartışmaları niçin yapmalı Sınıftaki tartışmaları niçin yapmalı? · Öğrencinin konuyu daha derin ve zengin öğrenmesini sağlar. Zayıf bilgi bağlantıları tartışma ile güçlenir. Çok farklı açılardan bir bakış sağlar. · Öğretmenin ve öğrencilerin dersten zevk almalarını sağlar. >>>

Sınıftaki tartışmaları niçin yapmalı Sınıftaki tartışmaları niçin yapmalı? · Ders içeriğini, bilinenlerle bilinmeyenler arasındaki bağlantıları açık hale getirir. · Öğrenciler sınıfta canlı ve disiplin içinde kalmış olurlar. · Okulun toplumsal görevlerinden biri olan topluluk duygusu oluşur. Öğrenciler ve öğretmenler birbirlerini daha iyi tanırlar.

Sınıf tartışmalarının önemi Konuşma, düşünceyi somut ve “görünür” kılar, Tartışma, yeni fikirlerin açıklanma biçimidir, Öğrenciler, birbirlerinin farklı bilgi ve görüş açılarını öğrenirler, Öğrenci daha hoşgörülü ve uyanık olur, Öğrenci kendi görüşlerinin başkaları yanındaki değerini, desteğini veya karşı çıkışını görür. >

Sınıf tartışmalarının önemi Öğrenci dikkatli, nazik, saygılı ve cesur olur. Saygılı bir şekilde dinleme öğrenilir Diyalektik düşünce ve zihinsel çeviklik kazanılır Bir konuya bağlı olarak konuşma öğrenilir Öğrencilerin görüş ve deneyimlerine saygı duyulduğu anlaşılır >>

Sınıf tartışmalarının önemi Öğrenciler ortak olarak bilgi üretmenin zevkini duyar İşbirliği ile öğrenme (collaborative learning) adetleri gelişir Fikir ve düşünceleri açık iletişimle aktarma kapasitesi gelişir Farklı bilgi ve düşünceleri birleştirme ve bütünleştirme becerileri gelişir

Sınıf tartışmaları Avantajları Dezavantajları Öğrenciler düşüncelerini açıklayabilirler Sosyal öğrenme Fikirler test edilir Uyum sağlanabilir Dezavantajları Çok zaman alır Öğrenciler gruplara ayrılabilir Sosyal problemler ortaya çıkar Fazla etkin olmayabilir

Sınıf Tartışmalarında Öğretmenin Yapabilecekleri Hedefleri koyar ve izler Tatışmayı alevlendirir Tartışmayı yönlendirir Ne zaman biteceğine karar verir Tartışmayı özetler

Sınıf Tartışmalarını Yönetme

Grup tartışmalarında oynanan roller Görevli lider: Grubun üst seviyesinde, iyi eğitimli, daha tecrübeli, grup üyelerinden ve grup görevinden kendisini sorumlu gören kişi. Sosyal-duygusal lider: Tüm grup elemanlarınca sevilen, “popüler”, dışadönük, esas liderle çatışmayan, popüler kişi. Çatışmaları yumuşatır ve çözebilir. Gerilimi gevşetenler: Komik, şakacı lider. Sosyal lider empatik iken, bu mizahçıdır. >>

Grup tartışmalarında oynanan roller Bilgi sağlayıcı lider: Grupta birçok kişi bu rolü oynayabilir ve çeşitli kaynaklardan grup tartışmasında gerekli olabilecek bilgileri sağlar Moral bozucular: Gidişattan hiç memnun olmayan başkana muhalifler. Kötümserler Bunların yanında grup içinde sadece soru soranlar, aktif dinleyenler, pasif dinleyenler, kayıt tutanlar vs de vardır.

Sınıf Tartışmasında öğretmenin yapacakları Tartışılacak konuyu çok dikkatli seçin (konu ve seviye) Önce “düşünme süresi” verin Öğrencinin öğrenciyi yanıtlamasını destekleyin Bir oturma düzeni ayarlayın

Tartışmalarda bilimsel veriler kullanılsın, yanlış bilgilerle tartışma yapılmasın Bir kişinin uzun süre konuşmasına izin vermeyin. Herkes konuşsun. Konuşmaların esas konudan uzaklaşmamasına özen gösterin Fikirler paylaşılsın. Sonra ortak ve doğru bir düşünceye doğru gidilsin

ÖĞRETMENİN ROLÜ Ana konudan ayırmama Kontrol Zorla yürütme Gütme İleriyi görme Gütme Güdümleme Yerinde övgü

Sınıf Tartışmaları İçin Öğütler Sınıftaki herkesin tartışmalara katılma hakkı ve yükümlülüğü vardır; öğretmen istediğinde herkes konuşmalıdır. Her zaman açık fikirli bir şekilde ve dikkatli dinle Eğer bir noktayı anlamadıysan zanlarınla hareket etme, anlatan açıklasın >>

Sınıf Tartışmaları İçin Öğütler Eğer bir kimsenin fikrine karşı çıkacaksan, açık delillerle ve uygun bir mantıkla karşı çıkmalısın Başkaları senin fikrine karşı çıktığında, eğer delilleri sağlam ise fikrini değiştir Tartışmaya, konuyla ilgisi olmayan meseleri karıştırma

Sınıf Tartışmaları İçin Öğütler Eğer bir başkası senin fikrini daha önce söylemiş ve ekleyeceğin önemli bir şey yoksa, konuşmuş olmak için konuşma Etkili bir konuşma yap, söyleyeceğini söyle ve sözü başkalarına bırak Senin fikrinden farklı olsa bile, başkalarının fikirleriyle alay etme, onların düşüncelerine saygı göster

Sınıf Tartışmaları İçin Öğütler Öğrencilerinizi birey olarak görün, bazı grupların temsilcileri olarak görmeyin Bir öğrencinin grup temsilcisi gibi konuşmasına izin vermeyin Farklı öğrenme stillerine saygı gösterin ve işbirliği halinde öğrenmeyi teşvik edin Zararlı olabilecek cümleleri açıklama yapmadan geçmeyin Sınıf atmosferini bozmadan, öğrencilerin sizin ve diğer öğrencilerin fikirlerinden farklı düşünmelerine hoşgörü gösterin

Özel tartışma biçimleri Sade grup tartışması: Tüm grup üyeleri tartışmalara katılır. Çünkü grup çalışması bireysel çalışmadan daha iyidir. Yüzyüze, yuvarlak masa etrafında fikirler dinlenir ve gerekirse oylanır. Beyin fırtınası (Brainstorming): Değerlendirme ve eleştirme yasak, ilk akla gelen çılgınca fikirler rahatça söyleniyor. Fikrin kalitesi değil, sayısı önemli. Yeni fikirler aranır. Aynı olan fikirler sadeleştirilir, fikirler berraklaştırılır ve geliştirilir.

Özel tartışma biçimleri Delfi Tekniği (Delphi Technique): Delfi, Antik Yunan’da gelecekten haber veren bilgeler konseyinin bulunduğu şehir idi. Bu tartışmada tüm grup üyeleri bir konuda uzlaşma sağlamadan karar alınmaz (Papa seçimi gibi). Dolayısıyla katılımcıların fikirleri sentezlenecek ve sıraya konacak. Oylama yapılacak. Vızıltı grupları (Buzz Groups, Phillips 66): Büyük gruplar altı veya biraz daha fazla alt gruplara bölünür. Her grup ayrı çalışır, grup lideri raporlarını bildirir.

Özel tartışma biçimleri Tek soru biçimi: Zaman sınırlı olduğunda ve tek bir oturum yapmak zorunda kaldığımızda, alt problemleri de olan tek bir sorunu tartışırız. İdeal Çözüm biçimi: Grup elemanlarının ilgi ve bilgileri çok çeşitli olduğunda, herkes için tartışılan sorunun ideal çözümleri farklı olabilir. Burada dostça bir ortamda en iyi çözüm bulunur. Uzmanlar grubu tartışması (Focus Group Interview)

Tartışma biçimleri

Tartışma biçimleri

Tartışma biçimleri

Büyük Sınıfların yönetimi Her zaman interaktif olmalıdır ! Dikkati dağıtma. Öğrenciler derse katılsın. Öğrenci tepkilerine bak. İnformal ilişkiler kur. Mutlaka iletişim teknolojileri kullan. Sınıfı bir tiyatro gibi gör.

Büyük sınıflar farklıdır Orada dersler daha çok örnekle anlatılmalıdır Daha fazla drama ve mizah Sunuyu çeşitlendirmelidir İçerik kadar sunum da önemlidir Dinleyicilerini tanımalısın! Burada planlama daha önemlidir

Platon’un “Menon” adlı eserini okuyunuz http://www. egitim. aku. edu Orada Sokrates’in köle ile konuşmalarına dikkat ediniz. Öğretmenin tartışmadaki rehberliğini örnek cümlelerle ortaya koymaya çalışınız. Socrates ve köle tarafından oynanan rolleri, tartışma tekniği açısından açıklayınız (tartışmada öğretmenin rolü)

Girişmediniz ise deneyin ve kendinizin öğretmeni olun! Herkese soruyoruz Sahip olduğunuz bazı kavramları sorgulamak için, kendi kendiniz ile Sokratvari bir diyaloga girdiniz mi? Girişmediniz ise deneyin ve kendinizin öğretmeni olun!

Ödev: İlköğretim 4-5 sınıfta, üzerinde sınıf tartışması yapabileceğiniz 8-10 tane konu belirleyip ergun@aku.edu.tr adresine gönderiniz..

Ne çıplak bir el ne de zeka tek başına bir şey yapamaz: esas iş yapan âlet ve dış yardımlardır (Bacon: Yeni Organon …, 1690) Rembrandt