KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
İşletme Tanımı İşletme: doğrudan veya dolaylı olarak ihtiyaçları karşılamaya yönelik üretim faaliyetinde bulunan ekonomik, teknik ve hukuki birimdir. Fiziksel.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
BÖLÜM I TEMEL KAVRAMLAR.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İŞLETME YÖNETİMİ.
GİRİŞİMCİLİK.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞLETME KAVRAMI 1. HAFTA.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İşletme Bilimine Bakış
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
İŞLETME VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ KAVRAMLAR
İŞLETME II Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ E mail:
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
İNOVASYON.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
İşletmeyi neden kurarız ?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
İŞLETMEYE GİRİŞ.
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mühendislik Ekonomisi
GİRİŞİMCİLİK.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
GİRİŞİMCİLİKTE TEMEL KAVRAMLAR
Girişimcilik.
Girişimcilik.
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ GİRİŞİMCİLİK DERS NOTLARI MURAT ATALAY

GİRİŞİMCİLİK TANIMLARI ÜNİTE 1 GİRİŞİMCİLİK TANIMLARI

İHTİYAÇ: Eksikliği hissedilen, karşılandığında haz, karşılanmadığında acı ve üzüntü veren duygudur… İNSAN İHTİYAÇLARI BİRİNCİL FİZYOLOJİK VE İKİNCİL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLAR OLARAK İKİYE AYRILIR.

BAŞARMA GEREKSİNİMİ SAYGI GEREKSİNİMİ SEVGİ AİT OLMA GEREKSİNİMİ GÜVENLİK GEREKSİNİMİ FİZYOLOJİK GEREKSİNİMLER MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ

İŞ: İhtiyaçları karşılamak için, amaçlı olarak yapılan etkinliklere iş denir.

TÜKETİM: Gereksinimleri karşılamak için mal ve hizmetlerin yararlarının kullanılmasına tüketim denir.

TÜKETİCİ: Tüketim faaliyetlerini gerçekleştiren kişiler.

NİHAİ (SON) TÜKETİCİ: Bir mal yada hizmeti kendi gereksinimlerini karşılamak için tüketen veya kullanan kişidir.

SINAİ TÜKETİCİ: Bir mal veya hizmeti başka bir malı üretmek için alıp kullanan kişilerdir.

SON TÜKETİCİLER İHTİYAÇ DUYDUKLARI ÜRÜNLERE EKONOMİK DURUMLARINA GÖRE İLGİ GÖSTERİRLER. İHTİYAÇ DUYMADIKLARI MAL VE HİZMETLER ONLAR İÇİN ÖNEMLİ DEĞİLDİR.

ÜRETİM: Mal ve hizmetleri elde etmeye yönelik her türlü etkinliğe üretim denir.

FAYDA: Mal ve hizmetlerin insan ihtiyaçlarını giderme özelliğine fayda denir.

ÜRETİM FAKTÖRLERİ: Üretim yapabilmek için ihtiyaç duyulan öğelere Üretim Faktörleri denir. Üretilen Mal ve Hizmetlere: ÇIKTI Mal ve Hizmetleri Elde etmek için kullanılan kaynaklara ÜRETİM FAKTÖRLERİ denir.

ÜRETİM FAKTÖRLERİ 4 TANEDİR… 1. DOĞAL KAYNAKLAR 2. EMEK (İŞGÜCÜ) 3. SERMAYE 4. GİRİŞİMCİ

GİRDİLER I. Doğal Kaynaklar ÇIKTILAR I. Mallar II. Emek İşgücü ÜRETİM YÖNETİM ÜRETİM (DÖNÜŞÜM SÜRECİ) GİRDİLER I. Doğal Kaynaklar II. Emek İşgücü III. Sermaye IV. Girişimci ÇIKTILAR I. Mallar II. Hizmetler ÜRETİM FAKTÖRLERİNİN DÖNÜŞÜM SÜRECİ

I. DOĞAL KAYNAKLAR Doğal halde üretim girdisi olarak kullanılabilecek her şeyi kapsar. Arazi, Arsa, Maden, Su, Atmosfer, Güneş Işığı v.b.

II. EMEK (İŞGÜCÜ) Mal ve hizmetlerin üretilebilmesi için insanların harcadıkları bedensel ve zihinsel çabaların tümü.

III. SERMAYE Daha önce üretilmiş olan ve üretimde kullanılabilen paraya çevrilebilen tüm değerleri kapsar. Nakit Para, Makine, İmtiyaz, Patent, Alacaklar, Teknoloji

IV. GİRİŞİMCİ Kâr amacı güderek ekonomik mal ve hizmetleri üretmek ya da pazarlamak için diğer üretim faktörlerini sistemli bir şekilde bir araya getiren ve girişimleri sonucu doğabilecek risklere katlanan kişidir.

DOĞAL KAYNAKLAR SERMAYE EMEK (İŞGÜCÜ) GİRİŞİMCİ

TEŞEBBÜS: Girişimcilerin oluşturdukları hukuksal, finansal ve örgütsel yapılara tüşebbüs (girişim) denir.

İŞLETME: Kâr amacıyla mal veya hizmet üretmek ya da pazarlamak için üretim faktörlerinin sistemli bir şekilde bir araya getirildiği ekonomik ve teknik birimlere işletme adı verilir.

FIRSAT GİRİŞİMCİLİĞİ Pazardaki fırsatları görerek ya da potansiyel fırsatları sezinleyerek var olan bir mal veya hizmetin pazara yeterince ya da istenilen kalitede sunulamaması veya pazarda hiç olmaması nedeniyle ortaya çıkan girişimciliktir.

YARATICI GİRİŞİMCİLİK: Yeni bir düşüncenin, buluşun yada var olan bir mal veya hizmetin, tasarım, fiyat, kalite gibir yönlerden iyileştirilerek pazara sunulmasını sağlayan girişimcilik.

GİRİŞİMCİNİN İŞLEVLERİ Yeni oluşumlar getirmek ya da bilinen ürünlerin özelliklerini değiştirmek. Yeni üretim teknikleri geliştirip uygulamak Yeni pazarlara açılmak. Yeni girdi kaynakları bulmak. Yeni ve gelişmiş örgütlenme Yönetim ve çalışanlar arasındaki ilişkileri İşletme ile devlet arasındaki düzenlemek.

GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ: Mal ve hizmet üretmek için üretim faktörlerini sağlayıp birleştirir. Risk üstlenir. Kâr amacı güder.

GİRİŞİMCİ YÖNETİCİ İLİŞKİSİ: Girişimcinin birinci özelliği mal ve hizmetleri üretmek için üretim faktörlerini bir Araya getirip bunları belli bir gereksinimi karşılamak amacıyla yönetmesidir. Bu nedenle girişimcinin bir özelliğide yöneticiliktir. Genellikle küçük işletmelerde girişimci ile yönetici aynı kişiler olmaktadır. Fakat büyük işletmelerde girişimci ve yönetici ayrı kişiler olmaktadır.

BAŞARILI BİR YÖNETİCİNİN ÖZELLİKLERİ İLERİ GÖRÜŞLÜLÜK (VİZYON SAHİPLİĞİ) Büyük hedefler koyma Tutarlı davranışlar gösterme Görüşlerini rahatça ifade edebilme DESTEKLEYİCİLİK HAREKETE GEÇİRİCİLİK Kişisel desteğini ifade etme Etkileme ve duyguları anlayabilme Kişilere karşı güvenini gösterebilme Başarıyı arayıp bulma kullanma Kişisel heyecanını kanıtlama Kişisel güvenini ifade etme

ÜLKEMİZDE GİRİŞİMCİLERE TANINAN HAKLAR MÜLKİYET HAKKI MESLEK SEÇME HAKKI SÖZLEŞME YAPMA HAKKI REKABETTE BULUNMA HAKKI Bu haklara yasa ve anayasalarla sağlanmıştır.

BAŞARILI BİR GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ KARARLILIK KENDİNE GÜVENİRLİK KABUL EDİLEBİLİR RİSKLERİ GÖZE ALMA İŞ BİTİRİCİLİK PLANLI HAREKET EDEBİLME ATILIMCILIK ÇOK YÖNLÜLÜK İLERİ GÖRÜŞLÜLÜK ÖNDERLİK UYUMLULUK SOSYAL OLMA

ÜLKEMİZDE GİRİŞİMCİLİĞİN YETERİNCE GELİŞEMEME NEDENLERİ SERMAYE YETERSİZLİĞİ EĞİTİM EKONOMİDE KAMUNUN AĞIRLIKLI OLMASI

TÜRKİYE’DE KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ OECD (Ekonomik İş Birliği ve Kalkınma Teşkilatı) nin 2004 yılında yayınladığı Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmemer Raporuna göre Kayıtlı olarak çalışanların %26’sı kadın Özel sektörde kadın çalışan oranı %16 Kendi işine sahip kadın oranı ise %3,4

2002 Yılında girişici kadın sayısını artırmak için KAGİDER (Kadın Girişimciler Derneği) kurulmuştur. KAGİDER İN AMACI Kadın girişimci sayısının arttırmak. Var olan kadın girişimcileri desteklemek. Türkiye’nin sosyal ve ekonomik gelişmesine katkıda bulunmaktır.

GİRİŞİMCİLERİN İŞ KURMA NEDENLERİ Para kazanma isteği. Bağımsız çalışma isteği Miras ya da devir Topluma faydalı olma Bir buluşun teşvik edilmesi Belirli sektörlerde öncülük etme Başka olanağın olmaması.

GİRİŞİMCİNİN İÇ VE DIŞ ÇEVRESİ

DIŞ ÇEVRE İÇ ÇEVRE TEKNOLOJİ HÜKUMET Üretim Pazarlama RAKİPLER YÖNETİM TÜKETİCİLER Üretim Pazarlama RAKİPLER YÖNETİM Planlama Örgütleme Yönetme Eşgüdüm Denetim PAY SAHİPLERİ Personel SENDİKA Finans Araştırma Geliştirme SATICILAR MESLEK ÖRGÜTLERİ İŞ GÜCÜ HALK