ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MATEMATİK.
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
TAM SAYILAR.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER YERYÜZÜNDE YAŞAM TEST
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Karenin Çevre Uzunluğu
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
MARDİN-ARTUKLU REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
BASİT KESİR NEDİR ? BİR BÜTÜNÜN EŞİT OLARAK AYRILMIŞ HER BİR PARÇASINA KESİR DENİR. BUNU ; MATEMATİKTE RAKAMLARLA VE ŞEKİLLERLE İFADE EDERİZ.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
KESİRLER KONULAR: Kesirler Kesirlerin Okunuşu Kesir Çeşitleri Kesirlerin Karşılaştırılması ALIŞTIRMALAR:
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
Test : 1 Konu: Tam Sayılar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
ÜÇGENLER SAYFA:1 SAYFA:14 SAYFA:2 SAYFA:15 SAYFA:3 SAYFA:16 SAYFA:4
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Paydası bir basamaklı olan kesirler basit kesirler
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
 1.)Aşağıdaki verilen kesirlerden bileşik kesir olanları tıklatınız Sonraki Soruya.
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
Merkeze Yayılma Ölçüleri
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER YERYÜZÜNDE YAŞAM TEST
MATEMATİKTE TAM SAYILARI ÖĞRENİYORUZ
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM

1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek. II- Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırarak, bu sonuca ilişkin bir karara ya da yargıya ulaşmak. I II A) Değerlendirme Ölçme B) Ölçme Ölçek C) Değişken Değerlendirme D) Ölçme Değerlendirme E) Ölçek Ölçme

1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sonucu sayı veya sembollerle belirlemek. II- Bir gözlem sonucunu uygun bir ölçütle karşılaştırarak, bu sonuca ilişkin bir karara ya da yargıya ulaşmak. I II A) Değerlendirme Ölçme B) Ölçme Ölçek C) Değişken Değerlendirme D) Ölçme Değerlendirme E) Ölçek Ölçme

2 Aşağıdakilerden hangisi "ölçme" işlemine örnek olamaz? A) Öğrencileri kısadan uzana doğru dize­rek onların boy sıralarını belirleme B) Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme C) Hangi puanı alanların derste başarılı sayılacağını gösteren bir sınır belirleme D) Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma E) Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme

2 Aşağıdakilerden hangisi "ölçme" işlemine örnek olamaz? A) Öğrencileri kısadan uzana doğru dizerek onların boy sıralarını belirleme B) Öğrencilerin projelerini 1 ile 10 arasında derecelendirme C) Hangi puanı alanların derste başarılı sayılacağını gösteren bir sınır belirleme D) Öğrencilerin yazılarındaki yazım yanlışlarını sayma E) Bir sınavda, verilen cevaplara bakarak öğrencilerin kaç puan alacaklarını belirleme

3 Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? A) Zekâ puanı B) Boy uzunluğu C) Derse karşı tutum D) Yetenek E) Ders başarısı

3 Aşağıdaki öğrenci özelliklerinden hangisi doğrudan ölçülebilir? A) Zekâ puanı B) Boy uzunluğu C) Derse karşı tutum D) Yetenek E) Ders başarısı

4 I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir. III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir? A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) III ve IV E) I, III ve IV

4 I. Matematik sorularının %75’ini, fizik sorularının da %60’ını doğru cevaplayan öğrenciler bu dersleri başarmış sayılır. II. İlk iki sorudan alınabilecek en yüksek puan 25’tir. III. Sınavda 65’in altında puan alan öğrenciler dersi tekrar ederler. IV. Türkçe ve matematik derslerinden başarısız olan öğrenciler bir sonraki döneme devam edemezler. Yukarıdakilerden hangileri birer değerlendirme ölçütünü ifade etmektedir? A) Yalnız I B) Yalnız II C) II ve III D) III ve IV E) I, III ve IV

5 Aşağıdaki örneklerin hangisinde sözü edilen ölçme işleminde bağıl (keyfî, itibari) sıfır söz konusu değildir? A) Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. B) Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. C) Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. D) Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. E) Bu kitabın ilk 4 sayfasında kitabın kapsamı tanıtılmaktadır.

5 Aşağıdaki örneklerin hangisinde sözü edilen ölçme işleminde bağıl (keyfî, itibari) sıfır söz konusu değildir? A) Ankara ili Çankaya ilçesinin deniz seviyesinden yüksekliği 870 metredir. B) Öğrencilerin felsefe dersine karşı tutum puanları ortalaması 207 dir. C) Tarih sorularından en az dört tanesine doğru cevap veremeyenler sıfır puan almıştır. D) Bugün hava sıcaklığı 15 ºC dir. E) Bu kitabın ilk 4 sayfasında kitabın kapsamı tanıtılmaktadır.