Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 13 Ocak 2009 - Mersin Kıdemli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
GÖZÜN KISIMLARINI YERLEŞTİRME OYUNU
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Telif Hakkı  2008 Intel Firması. T ü m hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim.
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
AğAraştırması'nın Uygulanması. Hazırladığınız AğAraştırması'nı uygulamadan önce sınıftan başka bir grup tarafından AğAraştırması Değerlendirme Rubric'ini.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak Mersin Kıdemli.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni İçerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
eTwinning araçları hakkında Bilgilendirme
Ünite Portfolyo Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İSTASYON YÖNTEMİ.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 13 Ocak Mersin Kıdemli.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 14 Ocak Mersin Kıdemli.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 15 Ocak Mersin Kıdemli.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 13 Ocak Mersin Kıdemli.
Oturum aç butonuna tıklayın. Adım 1. Kullanıcı adınızı ve şifrenizi yazın. İpucu: Eğer şifrenizi hatırlayamazsanız, ‘Şifrenizi mi unuttunuz?’ istemini.
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 12 Ocak Mersin Kıdemli.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Web 2 araçları Web 2 araçları.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Mutluköy İlköğretim Okulu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Öğretimin Planlanması
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
Sunum transkripti:

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Intel Öğretmen Programı Yeni içerik ve Eğitimlerin Standartlaştırılması Çalıştayı 13 Ocak Mersin Kıdemli Uzman Formatör Öğretmenler – Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Ürünler -Öğrenme Örneği Senaryosu -Öğrenme Örneği Planı -Öğrenme Örneği -Öğretim Süreci Konu : Öğrenci bakış açısıyla proje çıktıları Temel Etkinlikler - Öğrencilerin proje tabanlı, öğrenci merkezli öğrenmeye uyum sağlayabilmelerine yardımcı olacak stratejileri belirleyin. - Öğrenmenin gerçekleştiğini gösteren örnek öğrenme yayını, sunumu, Wiki sayfası ya da Web günlüğü (blogu) hazırlayın. - Öğretim süreçlerine ilişkin bir taslak oluşturun. - Öğrenme örneğinizi değerlendirin (öz-değerlendirme yapın). - Deneyimlerinizi Web günlüğünde (Blog) yansıtın. ÖRNEKLEMEK 7. Gün Neredeyiz

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Giriş Modül 4 Öncesi Yapılacaklar - Bir önceki modülleri açık bırakarak Modül 4'ü açmalıyız. - Modül 4 ‘ü kontrol ederek gözden geçirmeliyiz. - Katılımcılarımızın attıkları adımları ve gelişimlerini takip etmemiz oldukça önemlidir. Özellikle grup bireylerinin giriş saatlerine bakarak ortak çalışma için imkân bulabiliyorlar mı? Kontrol etmeliyiz. - Gönderdiğimiz her mesaj ve her duyuruda yapıcı olmaya özen göstermeliyiz. - Doğruluğundan emin olmak için Kurs Takvimini gözden geçirmeliyiz. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Giriş Modül 4 Öncesi Yapılacaklar - Gruplar eş zamanlı çevrimiçi olmayabilirler. Bu durumun önüne geçmek içine her gün saatleri kaydırarak çevrimiçi sohbet odasında olmalıyız. Mesajlarına muhakkak cevap vereceğimizi belirtmeliyiz ve en geç 24 saat içinde gelen mesajlara cevap vermeliyiz. - Modül 4'ü ve Rehberlik İpuçlarını gözden geçirmeliyiz. - Wiki sekmesinden Kuramdan Uygulamaya ve Modül 4 “Öğrencilere Proje-Tabanlı, Öğrenci Merkezli Bir Sınıfa Uyum Sağlamalarında Yardımcı Olmak” uygulamasını seçerek, İlköğretim – Ortaöğretim seviyesinden uygun olanı seçmeli ve Kursunuzdaki katılımcı sayısı kadar tabloya sıra eklemeliyiz. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Giriş Modül 4 Öncesi Yapılacaklar - Wiki sayfasında kontrol için açtığınızda satırlar yetersiz ise Editörü Büyüt düğmesi ile editörün yeni bir sayfada açılmasını sağlamalıyız. Editörü büyüttüğümüzde satır ve sütun kontrolü için daha çok araca erişebiliriz. - Katılımcılarımıza tüm adımları, duyuruları ve mesajları takip etmeleri gerektiğini hatırlatmalıyız. Ayrıca Rehberin köşesinin okunmasının onlara yapacaklarını anlamaları konusunda yardımcı olacağını tekrarlamalıyız. - Katılımcılarımızın Ünite Planlarını, Öğretim Programı Tasarım Soruları Uygulamalarını ve amaçlarını gözden geçirmeli ve onlara geribildirim vermeliyiz. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Giriş Modül 4 Öncesi Yapılacaklar -Geri bildirimlerimiz bu aşamada oldukça önem taşıyor. Katılımcılarımız bizlerin vereceği geri bildirime göre düzenleme yapacak ve ilerleyeceklerdir. - Rehberlik Kaynaklarını incelemeyi unutmamalıyız. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Duyuru Modül 4 Öncesi Yapılacaklar - Aşağıdaki özellikleri taşıyan bir duyuru hazırlamalı ve yayınlamalıyız. - Bir önceki modülde tamamlamış olmaları gerekenler, - Modül 4’ün ilk günü için hedefi. - Daha önce yapılan çalışmalardan gözden kaçmasını istemediğimiz hususlar. - Modül 4’ün o günkü çalışmasında özellikle katılımcılarımızın dikkat etmesini istediğimiz hususlar. - Bu süreçte ne yapacaksınız ve neler yaptınız. 7. Gün Örnek Duyuru

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Katılımcı Öğretmen Eğitim Dağılımı 7. Gün Gün Ders Saati Etkinlik süresi SüreEtkinlik Adı …./…./2009 Salı 2 Modül 4: Öğrenme Örnekleri Hazırlama 25 Eşleş ve Paylaş İnterneti Kullanmak 20 E1: Örnekleri İncelemek 655 E2: Öğrenme Örneğini Planlamak 15 Adım 1: Proje Tasarımını İnceleme 15 Adım 2: Öğrenme Örneğimle Sorularım, Öğrenme Amaçlarım ve 21. Yüzyıl Becerileri Arasında Bağlantılar Kurma 15 Adım 3: En Uygun Teknolojik Aracın Seçimi 15 Adım 4: İçeriği Planlama …./…./2009 Çarşamba E3: Örneği Hazırlamak …./…./2009 Perşembe 2 10 E3: Örneği Hazırlamak 20 E4: Ünite Planını Gözden Geçirmek 20 E5: Kuramdan Uygulamaya 155 E6: Öğrendiklerimi Yansıtmak 10 Adım 1: Deneyimleri Web Günlüğüme Yazma 55 Tamamlama 20 Sonraki Aşamayı Planlama Öğrenme Örneği Üzerine Görüş Bildirmek

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama İnterneti Kullanmak - Modülün başında katılımcılarımıza bir mesaj göndererek her grupta kimlerin çalışacağını hatırlatmalıyız. -Modül 4 Eşleş – Paylaş etkinliğinde katılımcıların etkinliğin gereklerini yerine getirdiğini görmeliyiz ve daha sonra geri bildirim yapmalıyız. - Eşleş – Paylaş etkinliğine katılmayan ya da tam anlamıyla gereklerini yerine getirmeyen katılımcımız varsa, eşleş paylaş etkinliği için arkadaşlarının kendisini beklediğini hatırlatmalıyız. - Katılımcılarımıza Modül 4: Eşleş ve Paylaş etkinliğinde birlikte çalıştıkları grup ile ünite planlarını paylaşacaklarını ve internet kullanımına ilişkin görüş alışverişinde bulunacaklarını belirtmeliyiz. Eşleş – Paylaş 7. Gün Örnek Duyuru

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama İnterneti Kullanmak - Etkinlikten sonra sunumları ve geribildirimleri incelemeliyiz. - Bazı katılımcılarımızın geribildirimlerini daha açık hale getirmek, bazı katılımcılarımızı ise uygun ve yapıcı olmayan geribildirimleri konusunda uyarmak durumunda kalabiliriz. Bu durumlarda da uygun geribildirim vermenin nasıl olması gerektiğine ilişkin model olmalıyız. - Katılımcılarımıza, geribildirim verirken değerlendirme tablolarında kullanılan dile uygun bir dil kullanmalarını önermeliyiz. - Katılımcılarımızın Ünite Planlarını incelemeli ve öğrenme amaçları ile Öğretim Programı Tasarım Sorularına odaklanarak geribildirim vermeliyiz. Eşleş – Paylaş 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 1 – Örnekleri İncelemek - Bu modülde katılımcılarımız yer yer daha fazla örnek görmek isteyebilirler. Sistemdeki tüm örnekleri gördüklerinden emin olmalıyız. - Bunun haricinde örnek görmek isterlerse Etkili Projelerin Tasarımı sitesindeki “Ünite Planı Dizini” sekmesine yönlendirmeliyiz. - Örnekleri gördükten sonra katılımcılarımıza senaryo hazırlamaları gerektiği konusunu hatırlatmalıyız. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 2 – Öğrenme Örneğini Planlamak - Hazırlayacakları senaryo, öğrenme sürecini içerecek ve ana hatları ile öğrenme örneğini oluşturacaktır. - Senaryo hazırlarken katılımcılarımıza ÖPTS’lerinden faydalanmalarını tavsiye edebiliriz. - Süreçte yapıcı ve cesaretlendirici geri bildirimler vermeyi unutmamalıyız. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 2 – Öğrenme Örneğini Planlamak Proje Tasarımını İnceleme - Proje Özellikleri Denetim Listesi, projelerde bulunması istenilen özellikleri içerir. Katılımcılarımızın bunu göz önünde bulundurmalarını sağlamalıyız. Öğrenme Örneğimle Sorularım, Öğrenme Amaçlarım ve 21. Yüzyıl Becerileri Arasında Bağlantılar Kurma - Bu adımda katılımcılarımızın, konusu ne olursa olsun matematik içeren bir etkinliği ünitelerine eklemeleri gerekir. Bu bir anket, istatistik vb. olabilir. Bunu gruplara mesaj olarak bildirmeliyiz.1.Adım 2.Adım 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 2 – Öğrenme Örneğini Planlamak En Uygun Teknolojik Aracın Seçimi - Bu kısımda öğrenme örneklerini hazırlamakta kullanacakları öğrenme amaçlarını ve öğrenci gereksinimlerini karşılamaya yönelik en uygun araçları seçerek oluşturmak için ayrım yapmaları gerekmektedir. 3.Adım 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 2 – Öğrenme Örneğini Planlamak İçeriği Planlama -Üniteye ait tek bir senaryo ortaya konduktan sonra ekip bireyleri paylaşım yapmalıdır. Senaryo şimdiye kadar öğrendiği pek çok kavramı içermelidir. Çevrimiçi imkânları kullanarak ortak senaryo hazırlayabileceklerini katılımcılarımıza hatırlatmamız gerekmektedir. - Bu senaryo ünite konularının en başından başlayıp konunun tamamladığı kısma kadar olan her etkinliği (anket, iletişim, konu anlatımı, içerik, röportaj, deney vb.) içermelidir. Eğer gruplar çevrimiçi paylaşılan dokümanları ya da farklı bir aracı seçerlerse muhakkak sürece dâhil olmak için bize bilgi vermelerini istemeliyiz. - Senaryolarını tamamlayan grupların bunu kendi aralarında 4’e bölerek her bölüm için farklı araç kullanmalarını istemeliyiz. -Araçların imkânlarının doğru olarak kullanılmadığını gördüğümüzde, katılımcılarımıza bu konu için bu aracı tercih etmesinin sebeplerini sormalı ve gerekiyorsa onları Modül 3 Etkinlik 6 ya yönlendirmeliyiz. 4.Adım 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Duyuru Modül 4 Sırasında Yapılacaklar - Süreç içinde geç kalan katılımcı öğretmenler olabilir. Onları mesajlarla teşvik etmeliyiz. “Bu çalışmalarda sizin grubunuza katacağınız muhakkak önemli hususlar vardır. Grubunuzun sizin bakış açısına ihtiyacı var.” gibi. Bu tip mesajları sadece katılımcılarımıza mesaj olarak göndermeli ve yardımcı olabileceğimiz bir husus olup olmadığını sormalıyız. - Aşağıdaki özellikleri taşıyan bir duyuru hazırlamalı ve yayınlamalıyız. Günün çalışmalarını özetleyen bir yazı Modül 4’ün ikinci günü için hedefi Daha önce yapılan çalışmalardan gözden kaçmasını istemediğiniz hususlar Modül 4’ün o günkü çalışmasında özellikle katılımcıların dikkat etmesini istediğiniz hususlar. Siz bu süreçte ne yapacaksınız ve neler yaptınız. 7. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 3 – Örneği Hazırlamak - Modül 4'ün ortasında aşağıdaki duyuruyu yayınlamalıyız -Sistemde var olan örnek duyuruyu gerekiyorsa biraz daha geliştirerek aşağıdaki örneği de yayınlayabilirsiniz. 8. Gün ve bir diğer duyuru Örnek Duyuru

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Duyuru Modül 4 Sırasında Yapılacaklar - Katılımcılarımız bir önceki gün yaptıkları çalışmaları tamamladılar ve artık yeni çalışma için hazırlar. -Aşağıdaki özellikleri taşıyan bir duyuru hazırlamalı ve yayınlamalıyız. Günün çalışmalarını özetleyen bir yazı Modül 4’ün üçüncü günü için hedefi Daha önce yapılan çalışmalardan gözden kaçmasını istemediğimiz hususlar Modül 4’ün o günkü çalışmasında özellikle katılımcıların dikkat etmesini istediğimiz hususlar. Siz bu süreçte ne yapacaksınız ve neler yaptınız. 8. Gün Örnek Duyuru

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 4 – Ünite Planını Gözden Geçirmek - Modül 4'ün ortasında aşağıdaki mesajı yollamalıyız: 9. Gün Örnek Duyuru

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 5 – Kuramdan Uygulamaya - Etkinliğe başlamadan önce Wiki sayfasını inceleyerek katılımcı sayısı kadar satırlar eklemeliyiz. - Wiki sayfasında kontrol için açtığınızda satırlar yetersiz ise Editörü Büyüt düğmesi ile editörün yeni bir sayfada açılmasını sağlamalıyız. Editörü büyüttüğümüzde satır ve sütun kontrolü için daha çok araca erişebiliriz. Gerekirse bu işlemi katılımcılara da mesajla bildirmeliyiz. 9. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Etkinlik 6 – Öğrendiklerimi Yansıtma 1.AdımDeneyimleri Web Günlüğüme Yazma - Katılımcılarımızın Web günlüklerine yazdıklarını incelemeliyiz. 9. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Tamamlama - Katılımcılarımızın modül sonu anketini tamamladıklarından emin olmalıyız. Örnek Duyuru 9. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Sonraki Aşamayı Planlama - Modül 5 hakkında ön bilgi verilmesi, ilgi çekilmesi ve getirecekleri materyaller için yapılan bir çalışmadır. - Katılımcılarımızdan araştırmak istedikleri konularda geçerli ve güvenilir kaynaklara ulaşmak için neler yapabileceklerini düşünmelerini istemeliyiz. 9. Gün

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Modül 4 Sonrası Yapılacak İşlemler – Katılımcılarımızın Kursta İlerleme durumlarını gözden geçirmeli ve Katılımcılarımızın Erişimini İzleme bağlantısını incelemeliyiz. – Kişisel Web günlüklerini gözden geçirmeli ve onlara geribildirim vermeliyiz. – Modül 4'e ilişkin önemli noktaları ve katılımcıların yorumlarını özetleyerek kurs web günlüğünde paylaşmalıyız. – Katılımcılarımızın Web günlüklerine yazdıklarını incelemeliyiz. Özellikle katılımcılarımızın akıllarına takılan ya da anlamadıklarını düşündüğümüz noktaları belirlemeye çalışmalıyız. Yardımcı olmayı ya da diğer katılımcılardan yardım almalarını önermeliyiz. – Katılımcılarımıza iletişim kurmak için yüz yüze bir araya gelmenin yanı sıra başka araçlara da sahip olduklarını hatırlatmalıyız.

Presented By Harry Mills / PRESENTATIONPRO Modül 4 – Öğrenme Örnekleri Hazırlama Modül 4 Sonrası Yapılacak İşlemler – Katılımcılarımızın modül sonu anketini tamamladıklarından emin olmalıyız. – Ayrıca katılımcıları Öğretmenler Odasında iletişim kurmaları için teşvik etmeliyiz. – Kurs boyunca gerçekleştirecekleri bu tür etkinliklere gönüllü katılımın, hızla yaygınlaşan çevrimiçi iletişim ve öğrenme olanaklarından daha etkili ve gerçekçi yararlanmalarını sağlayacak yeterlikleri kazanmalarına yardımcı olacağını vurgulamalıyız. – Bir önceki modülleri açık bırakarak Modül 5'ü açmalıyız.