MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
2013 İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Resim HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ KALP ve DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Prof. Dr. Erkmen BÖKE.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
STRATEJİK PLAN “MERSİN ÜNİVERSİTESİ CERRAHİ TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ”
GRUP C4 IQ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PLASTİK VE REKONSTRÜKTİF CERRAHİ A.D. 2008 – 2013 BEŞ YILLIK STARATEJİK PLANI

A. MİSYONUMUZ Çalışanların motivasyonu ve araştırmalar için ilave kaynaklar yaratmaya çalışmak Kaliteli, uzman bir kadro ile bilgi ve teknolojiyi birleştirmek Alanında yetkin ve kendine güvenen, aynı zamanda üstün akademik standartlara sahip bireyler yetiştirmek Mevcut akademik personelin evrensel boyutta bilgi üretmesini böylece, bölümümüzün uluslar arası boyutta bir eğitim ve araştırma merkezi haline getirilmesini sağlamak Birikim ve kapasitemizi toplum hizmetinde kullanmak

B. VİZYONUMUZ Plastik cerrahi uzmanı yetiştirmenin ötesinde araştırmacı, bilim ve teknolojideki yenilikleri de takip eden bireyler yetiştirmek Hasta memnuniyetini üst düzeylere çıkarmak Önce Avrupa ve Orta doğuda, daha sonra da Dünyada tanınmış, saygın bir Plastik Cerrahi merkezi haline gelmek.

C. DEĞERLERİMİZ Üretkenlik Yenilikçilik Kurumsallık Eğitim ve öğretimde süreklilik Toplumsal sorumluluk bilinci Etik değerlere bağlılık Hoşgörü Estetik duyarlılık Akademik özgürlük

D. MEVCUT DURUMUMUZ 1. AKADEMİK PERSONEL SAYISI 6 Araştırma Görevlisi Öğretim Görevlisi 2 Yardımcı Doçent 3 Doçent Profösör SAYI ÜNVAN

ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI D. MEVCUT DURUMUMUZ 2. ÖĞRENCİ SAYILARI (2005 YILI VERİLERİ) 27,4 5 137 TOPLAM 1,4 7 UZMANLIK EĞİTİMİ 8 40 YÜKSEK LİSANS 18 90 LİSANS ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETİM ELEMANI SAYI ÖĞRENCİ

D. MEVCUT DURUMUMUZ 3. HASTA YATAĞI SAYISI 12 Genel Hasta Yatağı

D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ a. Tıp Fakültesi Dönem 3 Dersleri (Lisans Düzeyi) Plastik cerrahi açısından yara iyileşmesi (1 SAAT) Plastik cerrahi açısından patolojik yara iyileşmesi (1 SAAT) İskemi ve reperfüzyon hasarı mekanizmaları ve klinik önemi (2 SAAT) Klinik açıdan periferik dolaşım sistemi anatomisi, sınıflaması ve klinik önemi (2 SAAT) Dış genital sistem anomalileri (1 SAAT) Dudak – damak yarıkları ve embriyolojisi (1 SAAT) Kutanöz vasküler anomaliler ve malformasyonlar (1 SAAT) Deri greftleri (1 SAAT) Kas, deri ve kemik flepleri ve klinik uygulama alanları (1 SAAT) Temporo mandibular eklem hastalıkları (1 SAAT) Elin Cerrahi anatomisi ve el muayenesi (1 SAAT) Alloplastik materyaller (1 SAAT) Transplantasyon (1 SAAT)

D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ b. Tıp Fakültesi Dönem 5 Dersleri (Yüksek Lisans Düzeyi) Plastik cerrahinin temel prensipleri (1 SAAT) Derinin malign ve benign lezyonları (1 SAAT) Hemangiomlar ve vasküler malformasyonlar(1 SAAT) Kraniyofasyal sendromlar (1 SAAT) Maksillofasiyal travmalar (1 SAAT) Yara İyileşmesi (1 SAAT) Hipertrofik skarlar ve keloidler (1 SAAT) El muayenesi (1 SAAT) El yaralanmaları ve diğer sık karşılaşılan sorunlar (1 SAAT) Estetik Cerrahi nedir? (2 SAAT)

D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. DERS PROGRAMI İÇERİĞİ c. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu (Ön Lisans Düzeyi) Plastik ve Rekonstrüktif cerrahiye giriş (2 SAAT) Baş, boyun ve yüz acilleri (2 SAAT) Yanıklı hastaya kullanılan malzemeler ve hasta bakımı (2 SAAT) Soğuk ışık kaynakları ve endoskopik girişimler (1 SAAT) Yara iyileşmesi temel prensipleri (1 SAAT) Mikroskop kullanımı (2 SAAT) Yara bakımı ve pansuman malzemeleri (1 SAAT) Cerrahi assistans nasıl yapılır (1 SAAT) Deri kanlanması (1 SAAT) Graftler ve flepler (1 SAAT) Mikrocerrahi ve serbest flepler (1 SAAT) Özel Setler, Sütürler, Drenler ve Protezler (1 SAAT) Özel Sütür Teknikleri (1 SAAT)

ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ D. MEVCUT DURUMUMUZ 4. ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ 24,4 5 122 TOPLAM 2 10 LİSANS ÜSTÜ 5 x 4 20 x 4 YÜKSEK LİSANS 3 15 LİSANS 17 ÖN LİSANS ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN DERS SAATİ ÖĞRETİM ELEMANI SAAT DERS

E. GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Anabilim Dalımız genç ve dinamik akademik kadrosuyla alanındaki yenilikleri takip eden, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kullanabilen bir yapıya sahiptir Öğretim Üyelerinin farklı ekollerden gelmiş olmaları nedeniyle vaka spektrumunun geniş olduğu bir bölümdür Öğretim üyeleri bilimsel ortamlarda yüksek ve istikrarlı bir performans sergilemektedirler Öğretim üyelerinin akademik yükselmelerini tamamlamamış olmaları, araştırmaya ilgilerinin ve akademik motivasyonlarının devam etmesini sağlamaktadır Önümüzdeki 5 yıl içerisinde yanık merkezi, mikrocerrahi merkezi ve kraniyofasyal cerrahi merkezi kurulması planlanmaktadır

F. ZAYIF YÖNLERİMİZ Hasta yoğunluğu nedeniyle akademik personelin laboratuar çalışmaları ve eğitime ayrılan zamanı kısıtlamaktadır Akademik personelin pedagoji eğitimi almamış olması zaman zaman eğitimcilerle öğrenciler arasında memnuniyetsizliklere neden olabilmektedir Hastane içerisinde kütüphanenin bulunmayışı yoğun iş yükü nedeniyle bilgiye ulaşmada zorluğa neden olmaktadır Asistan ve öğrencilerin yabancı dil eğitimlerinin olmayışı, serbest erişimli veri tabanlarının yetersizliği de eğitim sürecini aksatmaktadır Fiziksel ortam yetersizliği ve tıbbi sekreter eksikliği hasta hizmetlerinde aksamalara neden olabilmektedir.

G. FIRSATLAR Klinikte görülen vaka spektrumunun geniş olması asistan eğitimi açısından olumlu bir faktördür Asistanlarımızın diğer üniversitelerdeki plastik cerrahi kliniklerine eğitim amaçlı gönderilebilmesi diğer ekolleri de tanımaları açısından bir fırsattır Çalışmalarına başladığımız, Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi uzmanlık eğitimi çekirdek müfredatı kliniğimizde yetişen Plastik cerrahi uzmanları arasındaki farklılıkları azaltacaktır Avrupa Birliği standartlarına uygun ve ülkemizin bölgesel ihtiyaçları ve imkânları da göz önüne alınarak hazırlanan çekirdek müfredat aynı zamanda uzmanlı eğitimindeki kaliteyi de arttıracaktır.

H. TEHDİTLER Son yıllarda branşımızın toplumda gözde bir dal haline gelmesi nedeniyle diğer branşlarda uzmanlaşmış hekimlerin ve “Medikal Estetik Hekimi” olarak adlandırılan kişilerin yetersiz bilgi ve tecrübelerine karşın estetik uygulamalar yapmaları hem branşımız hem de toplum toplum açısından tehdit oluşturmaktadır. Öğretim üyelerinin finansal kaygılar nedeni ile fakültelerden ayrılmaları üniversitenin önünde bir tehtit olarak görülmektedir.

I. STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ El Cerrahisi ve Mikrocerrahi araştırma ve uygulama merkezi kurmak Kraniomaksillofasyal Cerrahi araştırma ve uygulama merkezi kurmak Yanık merkezi kurmak Estetik Cerrahi Ünitesi Deneysel transplantasyon laboratuarı kurmak Ameliyat öncesi ve sonrası hasta fotoğraflarının standardizasyonunu sağlamak amacıyla bir fotoğraf çekim odasının hazırlanması Lokal anestezi ile yapılabilecek küçük cerrahi müdahaleler için, klinik içerisinde yer alan müstakil bir ameliyathane kurmak Hedeflenen araştırma görevlisi sayısına ulaşabilmek için her yıl 2 araştırma görevlisi kadrosu ilan etmek Tıp Fakültesi dönem 3 derslerinin ilgili kliniklerin düzenlediği paneller şeklinde anlatılmasının daha faydalı olacağını düşündüğümüz için, bu konuda yapılacak çalışmalara katkıda bulunmak Tıp Fakültesi dönem 5 Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi stajının bir kısmını görev bazlı staj şeklinde uygulamaya başlamak Yeni kurulacak merkezler ve hızla artan hasta sayıları nedeniyle yatak sayılarımızı arttırmak.

J. KLİNİĞİMİZİN 2013 YILI SONU İTİBARI İLE HEDEFLENEN YATAK SAYISI VE MERKEZLERE GÖRE DAĞILIMI El ve Mikrocerrahi Merkezi 10 Kraniomaksillofasyal Cerrahi Merkezi Yanık Merkezi 8 Estetik Cerrahi Ünitesi Yara Bakım Merkezi TOPLAM 48

K. İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI 2013 Sonu itibarı ile hedeflenen personel sayısı Çalışma Yerleri Araştırma görevlisi Üst İhtisas Öğrecisi Hemşire Ortodontist Konuşma terapisti El Estetisyen Personel Tıbbi Sekreter El ve Mikrocerrahi Merkezi 2 1 - Kraniomaksillofasyal Cerrahi Merkezi Yanık Merkezi Estetik Cerrahi Ünitesi Yara Bakım Ünitesi Rotasyon 3 Genel TOPLAM 13 10 5

K. İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI 2013 Sonu itibarı ile hedeflenen Akademik personel sayısı ÜNVAN SAYI Profösör 3 Doçent 2 Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi Araştırma Görevlisi 13