DIŞAVURUMCULUK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”
Advertisements

SANAT KURAMLARI.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
Klasik Anlatı Sineması
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Sağol “Warhol”.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
İDEALİZM NEDİR ?.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray
Anlamlandırma.
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
SANAT TARİHİ.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
SANAT AKIMLARI.
Haber fotoğrafı.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
NEDİR TİYATRO?.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
Doç. Dr. Melike KAPLAN Sağlık ve Kültür.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
Öğr.Gör.Yük.Müh. A. Koray ÖZGÜN
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
CAĞDAŞ TÜRK RESMİ.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER M. Y
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
ORTA VE YENİÇAĞDA PSİKOLOJİNİN GELİŞİMİ VE ÇEŞİTLİ PSİKOLOJİK AKIMLAR
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Empresyonizm Hazırlayan: Deha1234.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
AFİŞ.
 Pop Art
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
Soyut sanattaki geleneksel akımları yadsıyan bazı ressamlar, çalışmalarını katıldıkları pek çok sergi aracılığı ile geniş kitlelere sunma olanağı buldular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

DIŞAVURUMCULUK

Dışavurumculuk (ekspresyonizm),doğanın olduğu gibi temsili yerine duyguların ve iç dünyanın ön plana çıkarıldığı 20.yy sanat akımıdır. Politik isitikrarsızlık ve ekonomi çöküntü ortamında Almanya’da pozitivizm ve naturalizm ve empresyonizm akımlarına karşı olarak ortaya çıkmıştır. (Ana Britanica 7:232)

19.yy gerçeklik ve idealizmine karşı anti-naturalist öznelliğe sahip bir bakış açısı içerir. Ayrıca kuzeyli Germen halk sanatı biçimleri ve kabile sanatları da etkilendiği diğer kaynaklardır. Dışavurumcu sanatın amacı, sanatçının duyguları ve iç dünyasını renk,çizgi,düzlem ve kütle aracılığıyla dışavurmasıdır. Bu duyguları daha iyi yansıtabilmek için sanatçı geleneksel kuraların dışına çıkarak gerçeğin biçimini bozma yönetimini kullanır ve sanatçının öznel duygularını dayanmaktatır.(Britanica 7:230)

Dışavurumcu Film Film sanatı alanında da,çok zaman Alman Dışavurumculuğu adı ile anılan bir ekpresiyonist film sanatı akımı bulunmaktatır. Bu filmlerin ana özellikleri gerçek-dışı çoğunlukla absürt dekorlar,çarpıtılmış perspektifler,ışığın ve gölgenin abartılı kullanımıdır.

MİNİSTERY OF FEAR

Dışavurumculuk içsel olanın dışsal olana yansıtılması olarak tanımlanabilir özetle. Yeni tasvir edilen şey gerçeğe uygun olmakla birlikte tasvir edenin iç dünyasına ait bir hissiyatı da taşır üzerinde. Dışavurumcu Alman sineması da dekorun,makyajın,kostümün ve tüm teknik detayların en kusursuz halini UFA Stüdyolarında hayata geçirerek içsel yolculukları görsele taşımıştır. 1939 senesinde akımın sona ermesine rağmen etkileri tüm sinema tarihi boyunca sürmüştür.(Demiray,233)

Normal olanın dışına taşan,insanın bilinç altındakleri dışarı taşıması yansıtması olarak söyleyebileceğim bu akım dilimizde ‘İfadecilik,anlatımcılık,kendilikçilik,ruhsal yaşantının içerikleriyle tinsel içerikleri dile getiren çağdaş sanat akımı olarak karşılık bulur.(Demiray,231) Filmlerde kaba ve barbar görüntüler hakimdir. Ölüm ve düşük yaşama ilişkin nesnlerle beraber savaşın kızıştırdığı umutsuzluk ve erime bu akımın konularındandır.(Biryıldız,38) Daha iyi bir dünya düşlenir.Bu yüzden gerçeklik bir kenara bırakılır soyut ve metafizik alana yönemlim olur.(Biryıldız,51-52)

Caligariden Hitlere

Doktor Caligarinin Muayenehanesi ROBERT WİENA tarafından yönetilmiş olup Dışavurumcu sinemanın başlangıcı olarak kabul edilir. Psikolojik filmlerin ilk örneği olarak kabul edilir. Filmde Dr.Caligari adlı biriinin CESERA adlı bir genci hipnotize edip ona cinayetler işletmesi ile başlar. Film ÖZNELLİĞİN beyaz perdedeki yüzüdür. Görsel bir şöleni andıran filmde insanların öfke,şiddet,sevinç gibi duyguları dekorda yer alan simetrik şekillerle anlatılmaya çalışılmıştır.

Diğer Filmler Praglı Öğrenci Golem Homunculus

Kaynakça