İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ Int. Dr. Özgül Pamukçu
TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI
Curriculosclerosis sklerozis sertleşme, katılaşma Curriculum müfredat Hastalık tıp fakültelerindeki bölümleşmenin departmanlaşmanın çok ileri gitmesi ile karakterizedir. Çözüm seçmeli dersler???
Curriculoarthritis Hastalık eğitim programlarının birbirine yakın bölümlerini ya da ilgili fakülte bölümlerinin ilişkilerini tutar (zedeler). Hastalık dikey ve yatay ilişkileri de tutabilir. İletişimi derinden etkileyen bir hastalıktır.
Curriculum Hypertrophy-- Curriculomegaly Hekimliğin uygulanışına ilişkin dramatik bir gelişme ya da büyüme bu hastalığı ortaya çıkarır. Hastalığın erken belirtileri bu konuya ayrılan ders ve bilgi aktarım saatlerinin arttırılmasıdır. ÇÖZÜM ?? -Ulusal ÇEP?
Intercurrent Curriculitis Herhangi bir hastalığa eşlik ederek ortaya çıkabilir. Hastalık, hekimlik eğitiminin toplumsal açıdan yetersiz ve sorumsuz olduğunu görmemekten, bu konulara önem vermemekten kaynaklanır. ‘’Üniversite hastanesi’’ olmanın getirdikleri? Çözüm Daha etkin saha çalışmaları??
Curriculum Ossification Eğitim programının ‘’kemikleşmesidir’’ Yıllardan beri en çok görülen hastalıktır. Tüm tıp fakültelerini belli oranda tutan epidemik bir hastalıktır. Şu açıklamaların yapılması hastalığın ortaya çıktığını belirlemektedir: ‘’Herhangi bir şeyi değiştirmekle ne yapmak istiyorsunuz’’ ‘’Biz bunu senin dediğin gibi hiçbir zaman yapmadık. ‘’Biz de böyle eğitildik, yani kötü mü eğitilmişiz?..vs
İTF’de Öğrencilerin Şikayetlerİ ile ilgili Genel Başlıklar - 1 3. Sınıf müfredatının yoğunluğu - özellikle patoloji Sınav sistemi, sınavların derslere giren- girmeyen öğrenciyi ayırmıyor olması ve ölçme sisteminin yetersizliği -sözlülerin standardizasyounu *-uygulama sınavı olması –teorik değil– -yenilenmeyen sorular (‘’neden kitap okumuyoruz?’’) Özellikle temel bilimlerde sistemler bazında derslerin eş zamanlı yürütülmesi
İTF’de Öğrencilerin Şikayetleri ile ilgili Genel Başlıklar – 2 Öğrenci motivasyonunu için en hevesli olunan ilk dönemden başlayan tıp uygulamaları. Grup çalışmaları, kanıta dayalı tıp, PDÖ uygulamaları Karma sistem ??? Temel bilimler ve klinik arasındaki uçurumların kaldırılması birincil olmalı–Dikey entegrasyon farmakoloji örneği Sağlıkla ilgili yasa, uygulama…vb. gibi oluşumların son seneye bırakılmaması Geri bildirimler!!! Ve bunların öğrenciye sunulması
INTERN EĞİTİMİ Görev tanımı!!!
Eğitim dışında… Güncellik-araştırma – daha uygun koşullara sahip bir kütüphane, grup çalışması yapılabilecek ortamlar, internet ulaşımı, bilgisayar odaları Öğrenci işleri görevlerinin tanımlanması, internet ulaşımı Rehberlik danışmanlık sistemi Uluslar arası açılımlar
TEŞEKKÜR EDERİM…