İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
ÖZNUR KARAELOĞLU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
STAJ GRUBUNUN KONU İLE İLGİLİ SORUNLARA GETİRDİĞİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
6. HASTANE ORGANİZASYONU.
E-OKUL HATALARI VE ÇÖZÜMLERİ
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Fakültenin Akademik Kadrosu 4. Uluslararası Eczacılık Bilimleri Kongresi, Eylül 2014.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Sınav Rehberliği Konusunda
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İNTERNETTE GÜVENLİK BİLİŞİM SUÇLARI.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
SINIF YÖNETİMİ.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Dönem ıII Prof. Dr. Zeki Yumuk.
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ Int. Dr. Özgül Pamukçu

TIP EĞİTİMİ HASTALIKLARI

Curriculosclerosis sklerozis  sertleşme, katılaşma Curriculum  müfredat Hastalık tıp fakültelerindeki bölümleşmenin departmanlaşmanın çok ileri gitmesi ile karakterizedir. Çözüm seçmeli dersler???

Curriculoarthritis Hastalık eğitim programlarının birbirine yakın bölümlerini ya da ilgili fakülte bölümlerinin ilişkilerini tutar (zedeler). Hastalık dikey ve yatay ilişkileri de tutabilir. İletişimi derinden etkileyen bir hastalıktır.

Curriculum Hypertrophy-- Curriculomegaly Hekimliğin uygulanışına ilişkin dramatik bir gelişme ya da büyüme bu hastalığı ortaya çıkarır. Hastalığın erken belirtileri bu konuya ayrılan ders ve bilgi aktarım saatlerinin arttırılmasıdır. ÇÖZÜM ?? -Ulusal ÇEP?

Intercurrent Curriculitis Herhangi bir hastalığa eşlik ederek ortaya çıkabilir. Hastalık, hekimlik eğitiminin toplumsal açıdan yetersiz ve sorumsuz olduğunu görmemekten, bu konulara önem vermemekten kaynaklanır. ‘’Üniversite hastanesi’’ olmanın getirdikleri? Çözüm Daha etkin saha çalışmaları??

Curriculum Ossification Eğitim programının ‘’kemikleşmesidir’’ Yıllardan beri en çok görülen hastalıktır. Tüm tıp fakültelerini belli oranda tutan epidemik bir hastalıktır. Şu açıklamaların yapılması hastalığın ortaya çıktığını belirlemektedir: ‘’Herhangi bir şeyi değiştirmekle ne yapmak istiyorsunuz’’ ‘’Biz bunu senin dediğin gibi hiçbir zaman yapmadık. ‘’Biz de böyle eğitildik, yani kötü mü eğitilmişiz?..vs

İTF’de Öğrencilerin Şikayetlerİ ile ilgili Genel Başlıklar - 1 3. Sınıf müfredatının yoğunluğu - özellikle patoloji Sınav sistemi, sınavların derslere giren- girmeyen öğrenciyi ayırmıyor olması ve ölçme sisteminin yetersizliği -sözlülerin standardizasyounu *-uygulama sınavı olması –teorik değil– -yenilenmeyen sorular (‘’neden kitap okumuyoruz?’’) Özellikle temel bilimlerde sistemler bazında derslerin eş zamanlı yürütülmesi

İTF’de Öğrencilerin Şikayetleri ile ilgili Genel Başlıklar – 2 Öğrenci motivasyonunu için en hevesli olunan ilk dönemden başlayan tıp uygulamaları. Grup çalışmaları, kanıta dayalı tıp, PDÖ uygulamaları  Karma sistem ??? Temel bilimler ve klinik arasındaki uçurumların kaldırılması birincil olmalı–Dikey entegrasyon farmakoloji örneği Sağlıkla ilgili yasa, uygulama…vb. gibi oluşumların son seneye bırakılmaması Geri bildirimler!!! Ve bunların öğrenciye sunulması

INTERN EĞİTİMİ Görev tanımı!!!

Eğitim dışında… Güncellik-araştırma – daha uygun koşullara sahip bir kütüphane, grup çalışması yapılabilecek ortamlar, internet ulaşımı, bilgisayar odaları Öğrenci işleri  görevlerinin tanımlanması, internet ulaşımı Rehberlik danışmanlık sistemi Uluslar arası açılımlar

TEŞEKKÜR EDERİM…