RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
DANIŞMAN: Yrd. Doç. Dr. Funda YİRMİBEŞOĞLU
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ARAŞTIRMA TASARIMI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
VİZYONER LİDERLİK.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
Eğitim Politikası HAKKıNDA. EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
RAPOR YAZMA İLKE VE TEKNİKLERİ
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
SOSYAL HIZMET ALANLARINDA RAPOR YAZMA Rapor yazmanın önemli bir fonksiyonu yazılı iletişim yoluyla bir insandan diğerine bilgi aktarımının kapsamlı ve.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Hemşirelik Tarihi ve Deontoloji
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Mutluköy İlköğretim Okulu
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

İçeriklerine Göre Rapor Türleri Bilgi veren raporlar; okuyucunun rapor hakkında bilmesi gereken bilgileri sunan raporlardır. Bu tür raporlar bir durumu olduğu gibi açıklar; toplanmış olan veriler, bir plan içerisinde yazılır; yazılanlardan çıkan sonuç özetlenir. Okuyucunun bir kanaat edinmesi, sağlanmaya çalışılır.

Araştırma raporları özel bir sorunun tespitine yönelik olarak hazırlanan raporlardır. Sorunun analizi ve alternatiflere uygun çözüm önerileri getirilir. En iyi hareket şeklinin neler olacağı gösterilir.

Uzman raporları; uzmanlık isteyen bir bakış açısıyla, gerçekleri yorumlayan raporlardır. Bu raporu hazırlayanlar uzman veya bir danışman olabilir. Raporu hazırlayan uzmanlık bilgi ve deneyimine dayalı olarak çözüm önerileri sunmalıdır.

Durum raporları; İçinde bulunulan mevcut koşulları ya da bir durumu güncelleştirmek, gelecekte çıkacak zorlukların neler olacağı konusunda tahminde bulunmak ve hali hazırda gerek duyulan çözümleri önermek amacıyla yazılan raporlardır. Bu tür raporlar, okuyucuyu bir projenin, işin riskli bir durumu, planın son durumu hakkında bilgilendirmek amacıyla yazılır.

Öneri raporları; Örgütte uygulanacak yeni kurallar, politika ve stratejileri tespit etmek amacıyla hazırlanan raporlardır. Raporu yazanın subjektif yargılarının en sık yer aldığı rapor türüdür. Güçlü bir analiz yeteneği gerektirir. Bu raporlarda verilerin, karar almayı sağlayacak şekilde işlenmesi gerekir.

Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanılan Raporların Türleri Mülakat Raporları Değerlendirme Raporları

Mülakat Raporları Süreç Raporu Hikâye (narrative) şeklinde yazılan bu rapor, karşılıklı ilişkileri göstermek için kullanılan rapor türüdür. Bu raporda mülakattaki süreç ya da etkileşim kaydedilir.

Değerlendirme Raporu Bu rapor, “psikososyal inceleme ve değerlendirme raporu” olarak adlandırılır. Ayrıca yerine ön değerlendirme, planlama ve uygulama şeklinde üç bölümü kapsayan bu rapora, sosyal inceleme raporu da denilmektedir

Genel Demografik durum kurum sosyal hizmet uzmanının adı soyadı müracaatçının adı soyadı, doğum yeri ve yılı, medeni durumu, öğrenim durumu, işi

müracaatçıyla yapılan mülakat sayısı, çalışma süresi, mülakatların nerede yapıldığı, görüşülen kaynak kişi/ler

müracaat tarihi, müracaatçının sorunu ya da isteği, sorununun tarihçesi, müracaatçının fiziksel görünümü ve davranışları, sağlık durumu, konut ve çevre durumu, gelir durumu, aile üyelerini tanıtıcı bilgiler, aile üyeleri arasındaki ilişkiler, arkadaşlarla ilişkiler, okul yaşamı, toplumsal etkinlikler

Raporun başında olması gereken bilgiler (1) raporun yasal dayanağı; (2) kimlik bilgileri; (3) kullanılan kaynaklar ve bilgi toplama yolları

Sosyal hizmet uzmanları, raporlarını yazarken şu noktalara dikkat etmelidir: Sosyal hizmet uzmanı öncelikle ne amaçla ya da niçin rapor yazdığının bilincinde olmalıdır. Sosyal hizmet uzmanı raporun genel çerçevesini çizmeli ve rapora geçirilecek bilgilerin seçiminde titiz davranmalı ve her türlü bilgiyi rapora aktarmamalıdır. Sosyal hizmet uzmanı bilgileri rapor türüne uygun olarak aktarmalıdır.

Sosyal hizmet uzmanı yazdığı rapor türüne göre ifadeler kullanmalıdır Sosyal hizmet uzmanı yazdığı rapor türüne göre ifadeler kullanmalıdır. Örneğin bir süreç raporunda süreci yansıtırken müracaatçının ve kendisinin sözel ve sözel olmayan tepkilerini yansıtmalıdır. Özet raporlarda ise bilgiler daha kısa yazılır. Sosyal hizmet uzmanı, okuyucuya kolaylık sağlaması bakımından raporlardaki bilgileri başlıklar altında toplamalıdır. Sosyal hizmet uzmanı, raporlarda içeriğin başlıkları yansıtmasına dikkat etmelidir.

Sosyal hizmet uzmanı, raporlarda çeşitli başlıklar halinde toplanan bilgileri mantıklı bir sıra içerisinde vermelidir. Sosyal hizmet uzmanı, raporları yazarken çok açık, yalın ve anlaşılır bir dil kullanmalıdır. Sosyal hizmet uzmanı, raporlarda genel ifadeler kullanmaktan kaçınmalıdır. Örneğin “geçimsiz karı-koca”, “yoksul bir aile” bir ifade kullanılsa bile ardından bu ifadeler açıklanmalıdır. Sosyal hizmet uzmanı, rapor yazarken kuram-uygulama arasında bağlantı kurmak açısından mesleki kavramları kullanmalıdır.

Sosyal hizmet uzmanı, raporları kaleme alırken günlük dildeki ifadeleri kullanmamalıdır. Örneğin, “karı-kocasının arası gayet iyi”. Sosyal hizmet uzmanı, raporları abartılı bir dille yazmamalıdır. Örneğin, “çocuğun sakatlığı korkunç boyutlarda”. Sosyal hizmet uzmanı, raporu temize çekmeden bir kere daha okumalı, gerekli düzeltmeleri yapmalı ve son biçimini vermelidir.

RAPOR YAZMANIN ÖNEMİ Gerçek 1: Rapor, yazmak işinizin bir parçasıdır. Gerçek 2: Raporunuzun okuyucuları çok değişik altyapıdan olabilir. Gerçek 3: Raporunuz, vizyonun beklenen filmi değildir.

Gerçek 4: Raporunuz, okunacak/okunmayacak yığına bir ek yüktür. Gerçek 5: Raporunuz, tanıdığınız ve tanımadığınız kişilerce de okunacaktır. Gerçek 6: Raporunuzun ömrü sınırsızdır.

Gerçek 7: Raporunuzun yasal boyutu da olabilir.