LNG’nin Gemilerde Sevk/Tahrik Sistemlerinde Yakıt Olarak Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10 Devam
Advertisements

Enerji Verimliliği ve Enerji Kimlik Belgesi (EKB)
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
ISI MADDELERİ ETKİLER.
Akaryakıt Sektörü Pazar Gelişmeleri
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Elektrikli Hidrolik Sistem
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Caterpillar Türkiye Yetkili Temsilcisi Borusan Makina’da çalışan dört arkadaş Mart 2007 tarihi itibariyle kendi işlerini kurmaya karar verdiler.
07 HAZİRAN 2013 Lider Teknoloji Altyapı Operatörü Murat Kuran Satış Müdürü 2013 Sayısal Yayın Konferansı.
MOTOR PERFORMANSINA ETKİLERİ
Dökmecilik Sektörü İçin Mevcut En Uygun Teknikler (BAT)
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Burak Talha İn-Yusuf İslam Niğdelioğlu- Selin Erol-Bedrika Kurt
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
DEHN + SÖHNE Botas Saha Keşifleri
5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI: RÜZGAR ENERJİSİ
BORU HATLARINDA DOĞAL GAZIN AKIŞ ENERJİSİNDEN YARARLANILMASININ TEORİK BİR İNCELEMESİ Dr. Kemal BİLEN A THEORETICAL ANALYSIS OF BENEFITING FROM FLOW ENERGY.
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
Sunum İçeriği Küresel sorunlar ve çağımızda Kimya Mühendislerinin sorumlulukları. Çıktı esaslı eğitim programı MÜDEK ve akreditasyon süreci Mezun kazanımları.
Prof.Dr.Mustafa İnsel Eko Gemiler Prof.Dr.Mustafa İnsel
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel.
HAZIRLAYANLAR Kurtuluş BULUT M.Selim ÖNER Taner AKÇAY Tolga KEÇECİ.
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
Elektrik Enerjisi Üretimi
Teknolojik Hizmetler ve Belgelendirme Müdürü
MADDENİN TANINMASI VE DEĞİŞİMİ
Yakıt Pilleri.
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
ELEKTRİK MOTORLARINDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
İşletmeyi neden kurarız ?
Faaliyete Başlama Kasım 2005 Sermayesinin Tamamı Ödenmiş Bir Kuruluş Şirket Genel Merkezi ABD, Florida, Orlando Mülkiyeti Web Temeline Dayalı (Back Office.
ISI VE SICAKLIK.
Figurwell Şirketi Kuruluş: Ana Ürün:e-scan Metabolic - Test 350 Partner:Almanya; Avusturya, İsviçre, İspanya, Avustralya;
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP Dr. Mehmet BULUT.
İMEAK DENİZ TİCARET ODASI GİZEM MATARACI
ENERJİ VE TESİSAT MÜHENDİSLİĞİ Ahmet Arısoy
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
YAKIT HÜCRESİ.
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
ERTUĞRUL EKŞİ MUHAMMET SAİT KARMA
TYPE OF TANKERS TANKER TİPLERİ.
KOOPERATİFLERDE DOĞRU YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMI NASIL SEÇİLİR?
GEMİ ÇEŞİTLERİ GEMİ SİCİLİ GEMİ BANDIRASI BATUHAN TÜRK 25 11/B.
INERT GAS SYSTEM N2 SYSTEM GAS INDICATORS P/V VALVES PRESSURE UNITS
SUDAN HİDROJEN ÜRETİMİ VE EKONOMİDE HİDROJEN
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
SOLAR FOTOVOLTAİK (‘’PV’’) SİSTEMLERİ
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines) Motor Sistemleri
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
DEN 322 Gemi Sevk Makinaları.
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
YAKIT HÜCRESİ.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
YENİLENEBİLİR VE YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI Adı: Muhammed Ali Soyadı: BAYSOY Sınıfı: 6/C No: 93 Adı: Muhammed Ali Soyadı: BAYSOY Sınıfı: 6/C No: 93.
Türkiye LPG Piyasasında Gelecek Stratejileri
Sunum transkripti:

LNG’nin Gemilerde Sevk/Tahrik Sistemlerinde Yakıt Olarak Kullanımı

Muhteviyat Tanıtım IMO Tier III DuelFuel Makinaklar ve Uygulamaları Örnekler Fiyatlanma ve Payback Period Neticelendirme

Tanıtım LNG (sıvılaştırılmış Doğal Gaz) methane ağırlıklı (%90) yanıcı bir gaz karışımıdır (kaynama noktası -190C). Bu da HFO ve dieselden farklıdır. LNG; HFO, MDO ve MGO’e göre her zaman ucuzdur. Tatbikesinde ve bakım işlerinde başka sistemlere göre daha kolaydır. SOx, NOx, CO2 ve parçacık salması çok düşüktür. Emisyona bağlı olarakdan gemi sahibi veya kullanıcısının vergilendirilmesi ve duhuliye ücretleri azalır. LO kullanımı azalır. Daha az yakıt kullanımı. HFO sistemlerinin iptali (Heating system with coils, purifiers, treatmentunits, service-and setteling tanks) Daha basit bit sistem planlaması. LNG’nin FO’la göre daha az bir enerji yoğunluğu vardır ki bu da 2 kat yakıt hacmi gerektirir.

IMO tier II ve III, SECA/ECA, EPA, Akdeniz ve diğer alanlar 1 2 3

IMO tier II ve III, SECA/ECA, EPA, Akdeniz ve diğer alanlar

Yakıtların ‘+’ ve ‘-’ leri HSFO MDO-MGO Natural Gas BioFuels + MGO’ya göre daha ucuz fiyat. Bulunabilirlik Düşük emisyon Seyir halinde uygulama (treatment)isteğinin olmaması Aşırı düsük Emisyon Yüksek verimlilik (%48) Düşük gemi idame masrafı Düşük SOx ve CO2 emisyonu - Bazı bölgelerde fazladan egzos temizleme ünitesi istemesi Seyir halinde fazladan uygulama (treatment) isteği Fiyat Uzun vadede kaynakların iptali Yoğunluk sorunları Bulunabilirlik/Logistik Gemide kaplıyacağı alan Tahıl bitkilerinin kullanılamamsı

Yakıt Emisyonları

Dual Fuel-Makina Portfolyosu

Gas-Fuelled İtme Sistemi Yükleme ünitesi Depeloma Ünitesi Ana Makina Yardımcı Makina Kontrol Sistemi Buharlaştırma Ünitesi 5 2 4 1 3 6

Dual Fuel Makina Dönüşümü değiştirilmesi gereken parçalar

Dual Fuel Makina Dönüşümü eklenecek parçalar

Dual Fuel Değişim Alanı Gemi Dizaynı Motor Conversion’ı LNGPac sistemi (2*500m^3) GVU Yakıt yükleme sistemi Güç ölçümü için TorqueMetre Gas piping Exhaust sistem upgrade’i Fire-Figting System Upgrade’i Gas Detection System uzatması Elektrik sistemi

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

Tank Yükleme Örnekleri

LNG Tank Limitasyonları

LNG Supply Chain Kara merkezli istasyonlardan Tank kamyonlarından İç deniz tankerlerinden Dubalardan

Halhjem’de 1000m^3lük Depolama Ünitesi

Halhjem’de 1000m^3lük Depolama Ünitesi

Özel LNG depolama Tankeri, Dubası ve TugBoatu

IMO-EEDI (Energy Efficiency Design Index)

IMO-EEDI(Energy Efficiency Design Index)

IMO-EEDI (Energy Efficiency Energy Index)

Makina Çeşitlerinin Kifayetleri Makina Kifayeti Steam Turbine Two-Stroke Diesel + Reliquefaction Duel-Fuel-Electric Fuel / BOG : %100 Boilers : %89 Two-Str. Eng : %49 DF Engines : %48 : %34 Shafting : % 98 Altemotors : %97 Gearbox : %98   Transf. & Conv. Electric Motors İtme Kifayeti : 29% : %43 Aux. Engines : %45 : %30 Alternator : %96 Altermators Alternators Electrik Gücü Kifayeti : 25% : %47

Örnek Uygulamalar

Örnek Uygulamalar

Ameli Tecrübeler-Viking Energy Gas modu %97lik ameli yakıt olarak kullanılmıştır. DieselMod’u yalnızca LNG depolanmasında, bakım anlarında ve alarmlar anlarının otamatik geçişinde kullanılmıştır. Viking Energy 8 yıllık işleme zamanında 1 saatlik dahi LNG kaynaklı duraklama yapmamıştır. Kullanım sonrası belirlenmiş olan 14,000hrs luk genel bakım zamanı 20,000hrs’a çıkartılmıştır

Ameli Tecrube-Viking Energy 2003

Örnek Fiyatlanma

Örnek Fiyatlanma

Örnek Fiyatlanma

Örnek Fiyatlanma

Alternatiflerin Karşılaştırılması   SOx NOx PM CO2 Kargo Kapasitesi Toplam Yatırım Ameli Harcama LNG ++ + Sınırlı Çok Yüksek Düşük MGO - Sınırlama yok HFO/Scrubber -- Çok az sınırlı Yüksek Orta

LNG bulunabilirliği ve Payback Period Payback period yüksek oranda gemi’nin operasyon profiline ve inşaa ücretlendirmesine bağlıdır. Yeni inşaada ve gemi dönüşümlerinde payback 2,5 ile 5 yıl arasında değişmektedir. LNG şuan çoğu dünya ülkesinde bulunmkatadır. Seyir yapmakta olan LNG yakıtlı gemiler, yakıtlarını iskelelere gelen kamyonlardan tedarik etmektedirler. Bazı LNG dubaları Satalite Storage Tanks ile donatılmıştır.

Netice LNG’yi yakıt olarak kullanan makinalar var. LNG kullanımı IMO tier III’e uygunluk sağlamaktadır. Egsoz emsiyonu azaltılmıstır. LNGPac’lerin yarattığı alan sorunu yok etmek için farklı design ve çözümler mevcuttur. DieselFuel motorları doğasından dolayı çağ dışı kalmıştır ve yenilenmesi/dönüştürülmesi gerekmektedir. LNG yakıt olarak kullanılmış ve kendini kanıtlamıştır. LNG’nin denizlerde kullanılması farklı ve bütün iş ve çalışma imkanları sunmaktadır.

Gemi Sahiplerinin LNG yakıtına bakışı LNG’nin öteki yakıtlara göre ucuz olması beklenmektedir. LNG’li yardımcı ve ana makinalar geliştirilmiş ve pazarda bulunmaktadır. Duel-Fuel makinalar, LNG ve Fuel Oil kullanımı için en esnek çözüm olarak saplanmıştır. Hali hazırdaki farklı makinaların LNG uyarlaması mümkündür. Makinayı orjinalliği bozulmadan bazı scrubberlarla bu yapılabilir. Bu işlem geminin cinsene göre farklı maaliyetler çıkartacaktır. HFO, MGO a göre LNG daha büyük bir gaz depolama ünitesi istemektedir. LNG büyük bir yatırım maaliyeti ile gemiye yükleneilir. SECA ın tanınması ile ikinci el gemi pazaarı hareketlenicektir. Bu hareket piyasaları kızıştırması beklenmekte ve en büyük orandaki etkiyi solely gas engines (lean burn) alacaktır.

Regülasyonlar Regülasyonlar ve standartlar küçük ölçekli LNG altyapıları için eksik. Ulusal ve liman atoritelerinin ufak ölçekli LNG gemileri için regülasyon ve yönerge eksikliği mevcuttur. LNG yüklemete ve taşımakta ameli yönergeler ve regülasyonlar yetersizdir.

Bitiş, sorularınız? SADIK MEMİŞ MEng, MIMarEst, MRINA Gemi İnşaa ve Gemi Makinaları Yüksek Mühendisi sadik.memis@hotmail.co.uk

Referanslar;