E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yıldız Teknik Üniversitesi
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Mobil Öğrenme m-öğrenme
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
E-Öğrenme Nedir?
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİM. Ana Hatlar ● Uzaktan Eğitim Nedir? ● Tarihçesi ● Avantajları / Dezavantajları ● Geleneksel Eğitimle vs Uzaktan Eğitim.
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü Elektrik Programı.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
SANAL SINIF UYGULAMASI
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
UZAKTAN EĞİTİM.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Uzaktan eğitim koordİnatörü: Okt. nalan tur
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
ÜNİVERSİTE SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ??? ÜNİVERSİTE SEÇERKEN
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
Sunum transkripti:

E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu değişikliklerin önemli bir bölümü iş dünyasında ortaya çıkan (e-ticaret), diğer önemli bir bölümü de eğitim-öğretim dünyasında (e- eğitim) karşımıza çıkmaktadır. Eskisine oranla, teknolojinin çok daha hızlı olarak değiştiği günümüzde, bireylere artık bir okuldan mezun olmak yetmemekte, bireyler yaşam boyu öğrenim ihtiyacı hissetmektedir. Eğitim, eşzamanlı ve eşzamansız eğitim olmak üzere iki ana başlıkta incelenebilir.

Eşzamanlı eğitim, eğiticiyle öğrencilerin aynı zaman ve aynı mekanda, yüzyüze olmalarını gerektiren bir eğitim şeklidir. Eşzamanlı eğitim, klasik eğitim şeklinin bir başka tanımı olarak düşünülebilir. Eşzamansız eğitim ise, eğiticiyle öğrencilerin aynı zaman dilimi içinde ve aynı mekanda olmaları gerekmemektedir. Bu tarz bir eğitim, tamamen zaman ve mekandan bağımsız olarak verilebileceği gibi, belirli zamanlarda, zaman ve mekana bağımlı olarak da verilebilir. Ancak, belirli zamanlarda, eğitimi alan kişiler yüzyüze eğitime ve sınavlara alınıyorsa, bu tip eğitim zamandan yarı bağımsız eğitim olarak adlandırılır.

E-EĞİTİM (e-Learning) NEDİR? Eğitim bir ülkenin ekonomik, sosyal ve politik gelişiminde temeli oluşturan bir yapı taşıdır. E-eğitim modeli ise, eğitici ile öğrencilerin aynı mekanda ve aynı zaman dilimi içinde olmadan gerçekleştirdikleri eğitim şeklidir. Bu modelde, eğitici ile öğrenciler arasında internet yada bir başka ağ aracılığıyla (bu yapı bir intarnet yada ekstranet yapısı da olabilir) iletişim yolu kurulur. Eğitici bir uçta ders verirken, öğrenciler, iletişim yolunun olanaklarına bağlı olarak, evlerinden, farklı mekanlardan hatta farklı ülkelerden eğitime katılabilir.

Geleneksel eğitim anlayışından farklı olarak, bu tip eğitimin merkezinde öğrenci vardır. Konunun ders sırasında öğrenilmesinin aksine, e-eğitimde, öğrenci, zamandan ve mekandan bağımsız olarak konuları öğrenebilir ve eğitici ile bağlantı kurabilir. E-eğitim ile, bireyler okula gitmeden, yollarda zaman harcamadan eğitim alabilir. Okullardan uzak yerlerde yaşayanlar, iş, sağlık, aile gibi nedenlerden dolayı bulundukları mekanı terk etmeden eğitilme olanağına sahip olur. Doğru metodlar ve teknolojiler kullanılarak, öğrenciler ile öğreticiler arasında etkin bir iletişim sağlandığı takdirde, e-eğitim yüzyüze eğitim kadar başarılı olur. E-eğitim ile, bireyler istedikleri zaman ve istedikleri yerde bilgiye ulaşabilirler. E-eğitim, sadece öğrenci eğitiminde kullanılabileceği gibi, şirket içi eğitimlerde, öğretici ve yer problemi yaşanan durumlarda ve yüzyüze eğitime destek vermek amacıyla da kullanılabilir.

UZAKTAN EĞİTİM YAPILMASINDAKİ AMAÇ - Az maliyetle ama daha kaliteli bilgi edinme, öğrenme - Öğretici merkezli eğitim-öğretim yerine öğrenci merkezli öğrenim - Bilgi edinmeyi toplumun her katmanına yaymak. Ekonomik nedenlerle okuyamayanlara öğrenim fırsatı, - ÖSS nedeniyle kaybedenlere öğrenim fırsatı, - Çalışan insanlara öğrenim fırsatı, - Ev kadınlarına öğrenim fırsatı, - İşsiz, ancak niteliksiz insanlara iş ve nitelik kazandırma fırsatı, - KOBİ’leri ucuz ve etkin şekilde öğretmek (vitrual+real reality together) - Mahkumları eğitmek vd. - Potansiyel olanı kinetikleştirmek

- Yeni eğitim modelleri yaratmak (adaptif, narratif, buluşçu, kişiselleştirilmiş,…) - Yeni işler yaratmak (e-öğrenim ürünleri, çözümleri…) - Ülkeler, üniversiteler arası sınırları aşmak - Farklı kültürler, farklı kuşakları buluşturmak - Kaliteli bir öğreticiden her yerde yararlanmak - Uzaktan sanal laboratavurlar ve tesis donanımlarını kullanmak - Bilgi, deneyim ve becerileri ortak havuzda toplamak - Her üniversiteyi Harvard yapmak? - Yeni ve barışçıl bir dünya? Vb. yüzlerce, binlerce amacı listelemek mümkündür.

E-EĞİTİM AVANTAJLARI - DEZAVANTAJLARI Avantajları: Oturduğun yerden eğitim alabilmen. (Zaman ve maliyet açısından bir avantaj) Bir bilgisayar ve network bağlantısının yeterli olması. Görsel öğelerle desteklenmiş sunumların anlamayı kolaylaştırması ve hızlandırması. İnteraktif etkileşim imkanı sağlanması İstediğin zaman ve istediğin sıklıkla aynı eğitimi tekrar etme imkanı. Lokasyondan bağımsız olma (Bir kursu Edirne’deki bir kişi ile Hakkari’deki bir kişinin aynı sanal ortamda alabilmesi)

Dezavantajları: Yüzyüze temas olmaması Direkt etkileşim eksikliği Bazı kişiler için geçerli olabilecek rehavet unsuru. (Yani nasıl olsa eğitim online, sonra da alabilirim gibi) Sınıf gibi canlı ve sosyal bir ortamın eksikliği.

E-EĞİTİM MODELİNİN ÖNLİSANS – LİSANS VE YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA UYGULANABİLİRLİĞİ: Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanacak olan ders notları haftalık olarak yazılım programının eğitim platformunda yayınlanmaktadır. Dersler, öğrencilerin önceki haftalardaki ders notlarının tekrar gözden geçirilmesi için dönem sonuna kadar açık kalmaktadır. İnternetteki eğitim platformu, öğrencilerin ders notlarına hızlı ulaşabilmesine imkan sağlamaktadır. Ders notları, pratik ve görsel efektlerle desteklenmiştir. Dersler içeriğinde; flaş animasyonları gibi hareketli yapılar bulundurarak öğrenci için anlaşılır bir format haline getirilmektedir.

Her hafta işlenen dersin sonunda yer alan kısa sınavlar öğrencinin gelişmesine ve kendi bilgilerini sorgulamasına imkan vermektedir. Final sınavı için dönem sonunda Üniversite bünyesinde yüzyüze sınav yapılmaktadır. Yüksek lisans seviyesinde eğitim vermek üzere Enstitüler kurulmuştur. Bilişim Enstitüleri bünyesinde, Bilişim Sistemleri ABD, Sayısal İletişim Sistemleri ve Bilgisayar Ağları ABD, Sağlık Bilişimi ABD, Eğitim Bilişim Teknolojisi ABD, Enformatik ABD, Bilgi Teknolojileri ABD, gibi lisansüstü programlar açılmıştır. Ayrıca bu ABD Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde de açılabilmektedir.

Bu Kapsamda Üniversitemizde Neler Yapıldı? Neler Yapılabilir? Neler Yapılmalıdır? - Yönetmelik Değişiklikleri - ECTS Kredisi kabul edildi - Akademik Danışmanlık Sistemi - Yatay ve Dikey Geçiş - Bağıl Değerlendirme - Not Ortalamalarında 1.75 Barajı - Tek Ders Sınavı - Üst Yarıyıldan Ders Alınması - Yaz Okulu Uygulaması - Yurt İçi ve Yurt Dışı Öğrenci Değişimi - Çift Anadal ve Yandal Uygulaması - ECTS Uygulamasına Geçildi - Diploma Eki Yetki Belgesi Alındı - Uzaktan Eğitimle İlgili Çalışmalar Devam Ediyor - Öğrenci Otomasyon Yazılım Projesi Devam Ediyor