Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERS KİTABI.
Advertisements

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
YÖNETİMİN İŞLEVLERİ- KARAR ALMA
Sanal Çalışmanın Üçüncü Dalgası
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
RAID Nedir?.
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş.
Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story CAN IZ YEMIŞCIOĞLU.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
AŞKIN SIĞIRLI & MELİK NAMLI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Game Design Theory and Practice
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
İBRAHİM KASALAK A Chapter 15: Getting the Gameplay Working HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
Getting the Gameplay Working (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Bilgisayar Ağlarına Giriş
FOCUS.
NOKTA.
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
SEVİYE TASARIMI Yasemin Demiraslan.
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
OYUN GELİŞTİRMEDE FOCUS ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ ) FOCUS Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok,
AKBÜK NURULLAH KOCABIYIK İLKOKULU OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ ÇALIŞMALARI.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Sistem Analizi Sistem Analisti
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
The Elements of Gameplay
Storytelling..
Chapter 4: Game Analysis: Centipede Hazırlayan: Gülcan TÜRKMEN
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Sunum transkripti:

Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story

İyi bir oyun tasarımcısının bir bilgisayar oyununda kullanmak üzere aklında en azından 5 tane net fikir bulunur! Bu fikirler 3 ana noktadan çıkabilir. gameplay technology story

Başlangıç noktaları Başlangıç noktası gameplay, teknoloji ya da hikaye üçlüsünden biri olabilir, hangisi olacağı, nereden başlanacağı tasarımcı tarafından belirlenebileceği gibi, oyunu tasarımcıya yaptıran tarafından da belirlenebilir. Her halikarda karar eldeki imkanların, o anki koşulların gözden geçirilmesi ile verilir.

Gameplayle başlamak Gameplayle kasdedilen bir uçuş simulatörü ya da bu bir araba yarışıdır. Gameplay başlangıç noktası olarak en yaygın kullanılanlardan biridir. Gameplay belirlendikten sonra hikaye ve teknolojiye karar verilir.

ÖRNEK OYUN: Centipede 3D Bu oyunun çıkış noktası yayımcı şirketin Centipede oyununun yeni versiyonunu yazdırmak için Raider teknolojilerinin kullanılmasını istemesi nedeniyle gameplaydir. Oyun gameplayi merkez alarak gelişmiştir. Hikaye neredeyse önemsenmemiştir.

Teknolojiyle başlamak Eğer yazılacak oyun, geliştirici takımın ilk projesi değilse, zaten ortada kullanılacak teknoloji bellidir. Projede yeni bir teknoloji kullanılacak bile olsa, burada yeni teknoloji ile kasdedilen muhtemelen eskisinin yenilenmiş hali olacaktır. Teknoloji belirlendikten sonra hikaye ve gameplay belirlenir.

ÖRNEK OYUN: Damaged incorporated Bu oyunun çıkış noktası yayıncının özel olarak Marathon’u tercih etmesi sebebiyle teknolojidir. Bu oyunda tasarımcının karşılaştığı sorun Marathon’un sınırlarını başlangıçta yeterince iyi kavrayamamış, böylece yanlış mekan tercihleri yapmış olmasıymış.

Hikayeyle başlamak Bu genel olarak en az tercih edilen yoldur. Zaten bilgisayar oyunlarının bir çoğunun da ilginç bir hikayesi yoktur. Hikaye bulunduktan sonra yapılması gereken hikayeye en uygun gameplayin ve teknolojinin seçilmesidir.

ÖRNEK OYUN: Odyssey: The Legend of Nemesis Bu oyun için çıkış noktası “öldürmek ya da öldürmemek” üzerine şekillenen bir hikayeymiş.

Sınırlılıklar Hikaye Gameplay Teknoloji Bütçe Zaman İş arkadaşları

Sınırlılıklarla çalışmak Tüm bu sınırlılıklar aslında oyunun ortaya çıkmasını kolaylaştırırlar. Yapılan her bir şeçim, diğerlerindeki seçenekleri de azaltır. Yeterince karar verildiğinde oyun zaten kendiliğinden biçimlenmiş olur.

Sınırlılıkları kucaklamak Sınırlar çok iyi kavranmalı. Dezavantajlar avantaja döndürülmeli. Bir tasarımcının kendi isteklerini gerçekleştirecek oyunlar yazmasının genel olarak pek mümkün olmadığı, kendisine verilenleri değerlendirmek zorunda kaldığı göz önünde bulundurulmalı.

Sonuç olarak; Yazılacak oyunun sadece süper bir teknoloji, yalnızca harika bir hikaye veya bir tek müthiş bir gameplayle olmayacağı bir gerçektir. Önemli olan her bir parçanın birbirini tamamlar nitelikte, diğerleri için en uygun şekilde olmasıdır.