MARDİN VALİLİĞİ Proje Koordinasyon Birimi 2015- MARDİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mazıdağı Kaymakamlığı Proje Koordinasyon Birimi
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü
SODES PROJELERİ YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
TAŞLARIN DİLE GELDİĞİ, İNANÇLARIN ŞİİRSELLEŞTİĞİ KENT…
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
MALATYA VALİLİĞİ SODES PROJE KOORDİNASYON BİRİMİ Aralık 2011
T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ T.C. ŞANLIURFA VALİLİĞİ PROJE OFİSİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 12 NİSAN
MARDİN VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon birimi 15/08/2012 MARDİN.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
ÖZÜRLÜLER DESTEK PROGRAMI. ÖDES’İN AMACI Valiliklerin yetki ve sorumluluğunda gerçekleştirilecek olan ÖDES projeleri ile; Toplumsal özürlülük konusunda.
Bütçe Formunun Doldurulması
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
SANAYİ TEZLERİ PROGRAMI (SAN-TEZ) Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
GENEL ESASLAR AMAÇ Uygulandığı illerde, yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, değişen.
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
Uygulama Usul ve Esasları
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İL DÜZEYİNDE SODES UYGULAMALARI VE BAŞVURU SÜRECİ
SODES Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
PROJE KOORDİNATÖRLERİ EĞİTİMİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi
2013 YILI PROJE TEKLİF ÇAĞRISI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TUNCELİ VALİLİĞİ SODES Proje Koordinasyon Ofisi Tel: Fax:
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Yıllı SODES Uygulama Süreci
2015 yılı SODES Bilgilendirme Toplantısı. SODES Programı SODES programı; 2008 yılında GAP illerinde uygulanmaya konulmuş 2010 DAP illerini ve 2013 yılında.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
BİLİM VE TOPLUM PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI
Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü İstihdam Daire Başkanlığı
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI. PROJE UYGULAMA SÜRECİ 1 Finansman Sözleşmeleri 2 Faaliyet Bildirimleri 3 Ara Raporlamalar 4 Nihai Rapor.
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
35 SODES Sosyal Destek Programı Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.
2011 YILI SODES UYGULAMA USUL ve ESASLARI 5 Mayıs
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Haziran 2011.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
TEKNİK DESTEK PROGRAMI
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
Bilgilendirme Toplantısı
2008/2 Sayılı Tasarım Desteği Hakkında Tebliğ
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Bütçenin Uygulanması.
TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Sunum transkripti:

MARDİN VALİLİĞİ Proje Koordinasyon Birimi 2015- MARDİN

2015 YILI SODES UYGULAMA USUL VE ESASLARI

Sosyal Destek Programı (SODES) nedir?

UYGULANDIĞI İLLERDE Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç ve kentleşmeden kaynaklanan sosyal sorunları gidermek, Değişen sosyal yapının ortaya çıkardığı ihtiyaçlara karşılık vermek, Serdar YILMAZ

Toplumsal dayanışma ve bütünleşmeyi güçlendirmek, toplumun dezavantajlı kesimlerinin ekonomik ve sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak, Serdar YILMAZ

(SODES) projelerine ne zaman, nasıl başvuru yapılır?

Proje başvuruları internet üzerinden (online.sodes.gov.tr) erişime açılacak olan SODES Bilgi Sistemi (SODES-BİS) aracılığıyla,  13 Mart–15 Nisan 2015 tarihleri arasında kurum kuruluş adına alınmış kullanıcı adı ve şifre ile yapılacaktır.

Desteklenecek Proje Türleri Serdar YILMAZ

 2015 SODES kapsamında aşağıda belirtilen proje türleri desteklenecektir; a) Sosyal içerme projeleri b)  İstihdam projeleri c)  Kültür, sanat ve spor projeleri

a) Sosyal içerme projeleri Serdar YILMAZ

İlde yoksulluğun azaltılması, Sosyal yardım alan yoksul kesimin kendi geçimini temin edecek duruma getirilmesine destek olunması,

Yaşlı, özürlü, kadın ve çocuklar gibi toplumun öncelikli kesimlerinin yaşam standartlarının yükseltilmesi, Dezavantajlı gruplara götürülecek hizmetlerin kalitesinin arttırılması ve toplumsal bütünleşmenin sağlanması amacına yönelik projeler Serdar YILMAZ

b)  İstihdam projeleri Serdar YILMAZ

İlde istihdam edilebilirliğin artırılması, İldeki ihtiyaçlara uygun alanlarda nitelikli işgücünün yetiştirilmesi, Mesleki bilgi becerilerin geliştirilmesine yönelik projeleri

c)Kültür, Sanat ve Spor projeleri Serdar YILMAZ

İlde toplumun ihtiyaç duyduğu kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerin geliştirilmesi ile özellikle çocukların ve gençlerin bu tür faaliyetlerden yararlandırılmasına ve yönlendirilmesine yönelik projeler

Yapabilecek Kuruluşlar Proje Başvurusu Yapabilecek Kuruluşlar Serdar YILMAZ

a)  Kamu kuruluşları, b)  İl/ilçe özel idareleri, c)  Belediyeler, d)  Mahalli idare birlikleri, e)  Üniversiteler, f)   Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, g)  Sivil toplum kuruluşları

Okul, halk eğitim merkezi, kütüphane, gençlik merkezi, çocuk yuvası, huzurevi gibi kamu kuruluşlarının proje teklifleri bağlı bulundukları il ve ilçe müdürlükleri tarafından yapılır ve kabul edilmeleri halinde bunlar tarafından yürütülür.

Projelerin Süresi ve Bütçe Büyüklüğü Serdar YILMAZ

Desteklenen projelerin süresi, sözleşme imza tarihinden itibaren en fazla bir yıldır. 2015 yılında desteklenecek SODES projeleri asgari 100 bin Türk Lirası, azami ise 500 bin Türk Lirası alt ve üst sınırları içerisinde olacak şekilde hazırlanacaktır.

Belediyeler, il ve ilçe özel idareleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarınca teklif edilen projelerde SODES destek tutarının en az %10’u oranında eş finansman katkısı zorunludur. Proje değerlendirme aşamasında eş finansman tutarının %10’dan yüksek olduğu projelere daha fazla puan verilecektir.

a) SODES amaçlara uygunluk, b) Sürdürülebilirlik,  Desteklenecek projelerin seçiminde; a) SODES amaçlara uygunluk, b) Sürdürülebilirlik, c) Projenin amacı, faaliyetleri ile bütçesi arasındaki tutarlılık,       d) Projeyi öneren kuruluşun proje yürütme kapasitesi, e) Projenin hedef gruplar üzerinde yaratacağı etkiler, f)  Proje hedef kitlesinin genişliği, g) İlin öncelikleri h) Eş finansman oranı göz önünde bulundurulacaktır.

en fazla 3 proje teklifinde bulunabilir. Kamu kuruluşlarının il müdürlükleri en fazla 10, ilçe müdürlükleri ise en fazla 3 proje teklifinde bulunabilir.

  Sivil Toplum Kuruluşları’nın proje başvurusunda bulunabilmesi için Projenin uygulanacağı ilde, başvuru tarihinden en az 1 yıl önce kurulmuş olması veya en az bir yıldır şube veya temsilciliğinin bulunması gerekmektedir.

Desteklenmeyecek Projeler Serdar YILMAZ

Faaliyet içermeyen ve ağırlıklı olarak tadilat, tefrişat ve demirbaş alımında oluşan projeler SODES kapsamında desteklenmeyecektir.

Okul derslerini takviye amaçlı etüt faaliyetleri ve sınavlara hazırlık amacı taşıyan kurs projeleri desteklenmeyecektir.

Faaliyet odaklı olmayan, sadece sosyal yardım mahiyetindeki projeler desteklenmeyecektir.

Desteklenecek Projeler Serdar YILMAZ

Açık hava spor alanı Semt sahası, halı saha Yürüyüş parkuru Fitness odası İçeren projeler faaliyet bazlı olması ve ilin toplam ödeme tutarının yüzde 15’ini geçmemesi kaydıyla desteklenecektir.

SODES Programı İllerin altyapı ihtiyaçlarını gidermekten ziyade mevcut altyapıyı sanatsal, sportif, kültürel, eğitim ve istihdam benzeri faaliyetlerle harekete geçirecek biçimde uygulanmaktadır.

Bu açıdan çocuk parkı yapımı, tiyatro/sinema/konferans salonu oluşturulması gibi projeler müstakil bir proje olarak teklif edilemez. Ancak faaliyet içeren ve geniş kapsamlı projelerin bir bileşeni olarak bütçelendirilebilirler. Serdar YILMAZ

Söz konusu projelerde tadilat ve tefrişat giderleri toplam proje bütçesinin yüzde 30’unu geçemez. Serdar YILMAZ

2015 yılı uygulamasında yıl içinde SODES hesabında biriken kaynaktan yeni proje alınması mümkün olmayacak,

kaynak oluşması durumunda valilik SODES değerlendirme komisyonu tarafından yedek projeler uygulamaya konulacaktır. Serdar YILMAZ

Bu açıdan asil projeler gibi yedek projelerin de uygulama kapasitesinin yüksek, il önceliğine uygun ve etkin projeler olması gerekmektedir.

Valilik Proje Koordinasyon Merkezleri kendilerine ulaşan proje tekliflerini usul esaslarda belirtildiği şekilde değerlendirip, 100 puan üzerinden sıralama yaparak bakanlığa göndereceklerdir. Asil ve yedek liste Bakanlıkça belirlenecektir. Serdar YILMAZ

Proje Yürütücülerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları Serdar YILMAZ

a) Projelerin kabul edilmesini müteakip 1 ay içerisinde Valilikle SODES Finansman Sözleşmesi çerçevesinde sözleşme imzalamak, b) Desteklenen projelerin ödeneklerinin kullanılabilmesi için Kamu Haznedarlığı Genel Tebliği çerçevesindeki bankalardan birinde SODES için ayrı bir hesap açtırmak,

c) Projeyi amaçlarına uygun olarak yürütmek ve sonuçlandırmak, d) Gerekmesi halinde, projeye ortak olan kuruluşlarla ortaklık beyannamesi ve gerekli protokolleri imzalamak, Serdar YILMAZ

e) Projede sorun yaşanması halinde durumu Valiliğe derhal bildirmek, f) Proje harcamalarını sözleşmeye,Usul ve Esaslara göre yapmak; harcamalarla ilgili belgeleri hazırlamak, Valiliğe sunmak ve 5 yıl süreyle saklamak,

g) Proje izlenme ve denetlenmesi esnasında Valiliğin talep edeceği her türlü bilgi ve belgeyi sağlamak ve proje gelişmelerine ilişkin bilgileri SODESBİS’e girmek, h) Proje başlangıcı ve sonunda kamuoyunu proje amaçları, faaliyetleri ve sonuçları hakkında bilgilendirmek, Serdar YILMAZ

i) Proje ihale ilanlarını en az bir hafta önceden valilik internet sitesinden yayınlamak, j) Hizmet akdine dayanılarak istihdam edilecek kişilerin işe başlama ve ayrılma bilgisini valiliğe bildirmek,

sağlığı ve güvenliğine ilişkin her türlü önlemi almak, k) Proje kapsamındaki eğitimlerde veya bilgilendirme/bilinçlendirme faaliyetlerinde görev alacak uzmanların ve eğitmenlerin söz konusu faaliyetler konusundaki yeterliliğini gösterir belgeyi, faaliyet öncesinde Valiliğe sunmak, Projenin uygulanması safhasında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin her türlü önlemi almak, Serdar YILMAZ

l) Mesleki eğitim faaliyeti içeren projelerde, Milli Eğitim Bakanlığı ve İŞKUR’la işbirliği yapmak suretiyle kursiyerlere işgücü piyasasında geçerliliği olan bir sertifika verilmesini sağlamak, m) Mesleki eğitim kurslarına katılan kişilerin İŞKUR’a kayıtlarının yapılmasını sağlamak.

Proje Harcamalarına İlişkin Özel Hükümler Serdar YILMAZ

a)Proje koordinatörü en az lise mezunu olmalıdır. Proje koordinatörüne ilişkin hükümler: a)Proje koordinatörü en az lise mezunu olmalıdır. b) Koordinatör olarak görev yapacak en fazla bir personele aylık en fazla net 400 TL tutarında ödeme yapılabilir.

c) Proje koordinatörü sadece bir projeden koordinatör ücreti alabilir c) Proje koordinatörü sadece bir projeden koordinatör ücreti alabilir. Proje koordinatörü sorumlu olduğu projeden koordinatör ücreti dışında başka bir ücret alamaz. d) Herhangi bir sosyal güvencesi olmayan kişi proje koordinatörü olamaz Serdar YILMAZ

(2) Proje koordinatörünün dışında projelerde tam zamanlı (haftada en az 30 saat) olarak çalışacak personele ödenecek ücret brüt asgari ücretin iki katını, yarı zamanlı olarak (haftada 30 saatten az) çalışacak personele ödenecek ücret ise brüt asgari ücreti geçemez. Kamuda görevli personeller projelerde tam zamanlı veya yarı zamanlı idari destek personeli olarak görev alamazlar.

(3) Vali yardımcıları, kaymakamlar ve başvuru sahibi kurumun başkanı projelerden hiçbir ad altında ücret alamaz. (4)Proje yürütücüsünün, proje dışındaki faaliyetlerini yürüttüğü mekanların kira, elektrik, su vb. giderleri SODES kapsamında ödenmez. (5) Projeler kapsamında hiçbir şekilde taşıt alımı yapılamaz.

(6) Gezi projelerine katılan kişilere gezi esnasında günlük 15 TL’ye kadar harçlık verilebilir. (7) Mesleki eğitim kursiyerlerine, İŞKUR tarafından verilen mesleki eğitim kurslarındaki günlük kursiyer harçlığı kadar harçlık ödenebilir. (8) Projeye ait banka hesabında oluşan faiz ve benzeri gelirler proje yürütücüsü tarafından kullanılamaz ve projenin tamamlanmasını müteakip Valilik hesabına aktarılır. Serdar YILMAZ

(9) Satın alma işlemleri proje yürütücüsünün tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir. Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarınca yürütülecek projelerde doğrudan temin usulü uygulanır (10) Proje kapsamındaki harcamalar, belgelenebilmesi amacıyla oluşturulacak banka hesapları üzerinden gerçekleştirilir. (11) Kalkınma Bakanlığı tarafından desteklenmek üzere belirlenen projelerin bütçe kalemlerindeki birim maliyetler gösterge niteliğinde olup, bu harcamaların makul olan en düşük fiyattan gerçekleştirilmesinde Valilik her türlü yetki ve sorumluluğa sahiptir.

Muhasebeleştirilmesi Proje Harcamalarının Muhasebeleştirilmesi Serdar YILMAZ

(1) Proje yürütücüsü projeye ilişkin hesapları kendi muhasebe sistemine uygun olarak tutar. (2) Her proje için ayrı hesap tutulur ve projenin tüm gelir ve giderleri, tahakkuk eden faizler de dahil olmak üzere, ayrıntılı olarak bu hesaplarda gösterilir. (3) Proje yürütücüsü yapılan giderlere ilişkin aşağıdaki belgeleri hazırlar ve saklar. a) Projeye ilişkin muhasebe kayıtları, b) Teknik ve idari şartname, fiyat teklifleri ve fiyat araştırması raporu vb. satın alma işlemlerine ilişkin belgeler,

c)Sipariş formları ve sözleşmeler gibi taahhütlerin belgeleri, d)Tedarikçilerden alınan teslim-tesellüm makbuzu türünde belgeler, e) Bir işin tamamlandığını kanıtlayan ibraname türü belgeler, f)Bir hizmet veya mal alımını ispatlayan makbuz ve fatura türü belgeler, g) İş sözleşmeleri, maaş bordroları ve sosyal güvenlik prim belgeleri gibi personele ilişkin kayıtlar.

(4) Yapılan giderlere ilişkin belgeler proje yürütücüsü kurumun sorumlu amirince belirlenecek 3 kişilik bir komisyon tarafından onaylanır. Bu belgeler proje dosyasında saklanarak, istenmesi durumunda Valiliğe veya diğer yetkili kurumlara ibraz edilir.

Projelerde Yıl İçinde Yapılacak Değişiklikler (1) Projenin amaçları ve faaliyetlerinde değişiklik yapılamaz. Uygulama imkanı ortadan kalkan faaliyetler valinin izniyle iptal edilebilir. Proje bütçesinin imkan vermesi halinde, valinin izniyle, proje amaçlarına uygun yeni faaliyetler eklenebilir. Projelerde valiliklerce yıl içinde yapılacak değişiklik sayısı üçü geçemez.

(2) Projelerin uygulama yerinde valinin izniyle değişiklik yapılabilir. (3) Projenin bütçe kalemleri arasında valinin izniyle aktarma yapılabilir. Aynı bütçe kalemleri içerisinde, bütçe kalemi toplam tutarının yüzde 20’sine kadar olan değişiklikler, valiliğe bilgi vermek kaydıyla proje yürütücüsü tarafından yapılabilir. Yapılan değişiklikler proje süresi içerisinde yapılacak diğer revizyonlarla birlikte SODES-BİS’e işlenir.

(4) Projelerde proje bütçesini aşacak şekilde öngörülmeyen bir takım giderlerin ortaya çıkması durumlarında, valiliğin SODES hesabında yeterli ödenek olması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere valilik tarafından projeye ek ödenek sağlanabilir. Aktarılacak ek ödenek miktarı projeye sağlanan SODES destek tutarının %15’ini aşamaz. (5) Projelerin gerçekleşen maliyetlerinin proje bütçesinin altında kalması durumunda, proje için tahsis edilen ödenek valilik SODES hesabına aktarılır.

(6) Proje yürütücüsü; ilgili bütçe kaleminin toplam tutarını değiştirmeyen birim fiyatı ve miktar değişikliklerini, proje koordinatörü ile uzman veya eğitici değişikliklerini, banka hesabı ve iletişim bilgileri değişikliklerini valilikten izin almadan gerçekleştirebilir. Ancak yapılan değişiklik en geç 10 gün içinde valiliğe bildirilir. (7) Uygulanma olanağı ortadan kalkan projelerin ödenekleri valilik SODES hesabına aktarılır. (8) Projelerde yapılacak tüm değişiklikler SODES-BİS aracılığıyla valiliğe ve Bakanlığa 10 gün içerisinde bildirilir.

Proje Sonuçlarının Kullanımı (1) Proje sonucunda ortaya çıkan ürünlerin mülkiyeti proje yürütücüsüne aittir. (2) Proje çerçevesinde satın alınan demirbaş malzemeler ve oluşturulan mesleki eğitim atölyesi gibi tesislerin proje bitiminden sonra en az üç yıl süreyle proje amaçlarına uygun şekilde dezavantajlı kesimlere ücretsiz olarak kullandırılması valilik tarafından sağlanır. Bu amaçla, valilik ile proje yürütücüleri arasında protokol imzalanır.

(3) Proje bitiminden 3 yıl sonra, proje çerçevesinde satın alınan demirbaş malzemeler ve oluşturulan mesleki eğitim atölyesi gibi tesislerin protokolle kullandırıldığı kuruluşa süresiz olarak devri valilik tarafından gerçekleştirilebilir. (4) Proje kapsamında alınan demirbaşlar ve oluşturulan tesisler özel kişilere kiralanamaz, devredilemez veya satılamaz.

Proje Uygulamalarına İlişkin Özel Hükümler (1) İstihdam projelerinde, proje sonrasında kendi işini kurmak isteyen kursiyerler için KOSGEB, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ve il özel idareleri gibi girişimcilik ve mikro kredi desteği veren kuruluşlarla ortaklık kuranlar ile istihdam garantili olanlara öncelik verilir. (2) Proje yürütücüleri, proje kapsamında koordinatörler dışında istihdam edeceği kişileri İŞKUR’a kayıtlı olan kişiler arasından belirler.

(3) Kursiyerlerin, devamsızlık durumlarının toplam eğitim süresinin % 10’unu aşması halinde eğitim ile ilişkileri ve kursiyer harçlıkları kesilir. (4) Mesleki eğitim merkezi, sinema, kültür merkezi, gençlik merkezi, tiyatro, konferans salonu gibi tesislerin oluşturulmasına yönelik projelerde, projenin tamamlayıcı bir parçası olarak, ilgili alanlarda kurs veya etkinlik düzenlenmesi zorunludur. (5) Başka bir finansman kaynağından desteklenen projeler SODES’ten desteklenemez.

İletişim Telefon (482) 212 47 03 E-Posta mardinsodes@gmail.com Web www.mardinsodes.gov.tr Facebook Mardin Valiligi AB Projeler Merkezi Twitter abmar47

TEŞEKKÜRLER