SENARYO KULLANIMI Bu, geçiş kullanılan Genel Bakış slaytları için başka bir seçenektir.
İÇERİK 1 2 3 Senaryo Nedir? Faydaları Nasıl Hazırlanır? Bu, Genel Bakış slaydı için başka bir seçenektir.
Senaryo ve Öğrenme Senaryo, gerçek olaylardan yola çıkılarak ya da gerçeğe benzetilerek geliştirilen anlatımdır. Öğrenme tekniği olarak kullanılmasının amacı insanların yapdıklarını öğrenmelerinin daha başarılı olmasındandır. Yaparak öğrenme bir davranışçı öğrenme kuramıdır.
Senaryo Tabanlı Öğrenmenin Katkıları Senaryo aracılığı ile gerçek dünya sınıfa getirilir. Öğrencilere; bir problem üzerinde düşünme, Öğrendiklerini gerçeğe benzer durumlarda kullanma, Bilgi eksikliklerini fark etme, ve bu sorunları gidermek için araştırma yapma fırsatları verilir. Öğrencinin kendi başına karar verme/kendine güvenme ve sorumluluk duygusunu geliştirmek Merak etmesini ve şaşırmasını sağlayabilmek Öğrenmeyi öğrenmesine aracılık etmek Yaratıcılık yeteneğini geliştirmek Dışa ve topluma açık bir insan olmasına katkıda bulunmak
Senaryonun yazımında bazı önemli noktalar Gerçeğe Uygunluğu Amacı Biçimi İçeriği Öğrenci Düzeyine Uygunluğu
Senaryo(Durum, Seçenekler, Sonuçları)
Örnek http://articulate.www.resources.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/community/blogdemo/bandage/player.html http://articulate.www.resources.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/community/blogdemo/ASTD_TechKnowledge/player.html
Eğitimin Sonunda ne olacak? E-öğrenme içeriğindeki bilgi ile öğrenen kişi ne yapacak? Senaryo bunun üzerine kurulmalı. Amaç açık olmalı.
Senaryo Öğrenen kişiyi motive etmeli
Bilgiyi karar verme sürecinde kullanmayı öğretmeli Bilgiyi ver, sonra sorunu ortaya koy, çözüm için öğrenciden karar bekle!
Bütün bilgiyi önüne sunmayın Varsayımlar, yanlış anlamaları da fark edebilmeyi sağlayan senaryo iyi senaryodur. Havuza atın yüzmeyi öğretin
Basit Senaryo iyidir
Senaryonuzla ilgili öğrencilerden fikir alın
- See more at: http://www. articulate
Kaynak:http://www. articulate