Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
TELEVİZYONUN İNCELENMESİ
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
SUNAR….
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
T.C FIRAT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ DERSİN ADI:ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA2 DERSİN HOCASI:YRD. DOÇ. GALİP AYDIN PROJENİN.
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Bilişim Teknolojileri Dersi
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Çukurova Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
İstanbul Teknik Üniversitesi’ne hoşgeldiniz..
İZİNLİ PAZARLAMA.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
2016 – 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Sunum transkripti:

Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin FİDAN Selahattin FİDAN Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Yılı Bahar Dönemi BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI KMPSbey

İÇERİK Focus Focus Hikaye Hikaye Ortam Tanıtımı Ortam Tanıtımı Tasarımda İzlenen Süreç Tasarımda İzlenen Süreç Süreçte İyi Giden Olaylar Süreçte İyi Giden Olaylar Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Neleri Farklı Yapabilirdik Neleri Farklı Yapabilirdik

FOCUS Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampusun de okuyan, üniversiteye yeni başlayan ya da üniversitede çalışacak olan kişilere kampus oryantasyonunu zevkli, eğlenceli ve ilgi çekici bir oyun halinde sunmak. Oyun sırasında kullanıcı bahşiş toplama amacı altında kampus içinde gezerek kampus oryantasyonunu sağlar. Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampusun de okuyan, üniversiteye yeni başlayan ya da üniversitede çalışacak olan kişilere kampus oryantasyonunu zevkli, eğlenceli ve ilgi çekici bir oyun halinde sunmak. Oyun sırasında kullanıcı bahşiş toplama amacı altında kampus içinde gezerek kampus oryantasyonunu sağlar.

HİKAYE Yaptığın müracaat kabul edildi ve Parlayan Güneş’te Köz’de servis elemanı olarak işe başladın. Verilen siparişleri en kısa zamanda istenilen yere ulaştırman gerekiyor. Bunun için Beytepe Yerleşkesini bilmelisin. Siparişleri teslim ettiğinde bahşiş alacaksın. Kazancını arttırmak senin elinde. Ne kadar çok sipariş yerine ulaştırırsan o kadar çok para kazanırsın. Yaptığın müracaat kabul edildi ve Parlayan Güneş’te Köz’de servis elemanı olarak işe başladın. Verilen siparişleri en kısa zamanda istenilen yere ulaştırman gerekiyor. Bunun için Beytepe Yerleşkesini bilmelisin. Siparişleri teslim ettiğinde bahşiş alacaksın. Kazancını arttırmak senin elinde. Ne kadar çok sipariş yerine ulaştırırsan o kadar çok para kazanırsın.

ORTAM TANITIMI Amacımız kullanıcıya görev vererek Beytepe Kampusunu tanıtmaktı. Amacımız kullanıcıya görev vererek Beytepe Kampusunu tanıtmaktı. Kullanıcıya kampusu tanıtmak için 2D ve 3D ortamını kullandık. Kullanıcıya kampusu tanıtmak için 2D ve 3D ortamını kullandık. Ortama erişebileceğimiz dünya “kampus” dünyasıdır. Ortama erişebileceğimiz dünya “kampus” dünyasıdır. Dünyaya girince 2D ortamında kullanıcıya bilgiler verilmiş ve kullanıcı yönlendirilmiştir. Dünyaya girince 2D ortamında kullanıcıya bilgiler verilmiş ve kullanıcı yönlendirilmiştir.

ORTAM TANITIMI (2) Verilen görev doğrultusunda, 2D ortamında kullanıcının istediği her an kullanabileceği sipariş listesi verilmiştir. Verilen görev doğrultusunda, 2D ortamında kullanıcının istediği her an kullanabileceği sipariş listesi verilmiştir. Kullanıcıya kolaylık sağlamak amacıyla 2D ortamında harita linki verilmiştir. Kullanıcıya kolaylık sağlamak amacıyla 2D ortamında harita linki verilmiştir. Bu haritada kullanıcının gideceği yerler işaretlenmiştir. Bu haritada kullanıcının gideceği yerler işaretlenmiştir.

TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ Focus ve hikayeyi oluşturduk. Focus ve hikayeyi oluşturduk. Tüm kampusu dolaşarak 3D ortamının kağıt üzerinde tasarımına başladık. Tüm kampusu dolaşarak 3D ortamının kağıt üzerinde tasarımına başladık. 3D ortamı ile eşzamanlı olarak 2D ortamının da kağıt üzerinde tasarımını yaptık. 3D ortamı ile eşzamanlı olarak 2D ortamının da kağıt üzerinde tasarımını yaptık.

TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ (2) Ara yüz tasarım belgesini oluşturduktan sonra ortamda inşaata başladık. Ara yüz tasarım belgesini oluşturduktan sonra ortamda inşaata başladık. 3D ortamında tasarım yapmanın kağıt üzerinde tasarım yapmaktan çok daha zor olduğunu gördük. 3D ortamında tasarım yapmanın kağıt üzerinde tasarım yapmaktan çok daha zor olduğunu gördük. Zamanla alıştık ve kampusu 3D ortamında tasarlamaya başladık. Zamanla alıştık ve kampusu 3D ortamında tasarlamaya başladık.

TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ (3) Kullanılabilirlik testini hazırladık ve uyguladık. Kullanılabilirlik testini hazırladık ve uyguladık. Test sonuçlarına göre arayüz tasarım belgelerinde ve ortamda düzenlemeler yaptık. Test sonuçlarına göre arayüz tasarım belgelerinde ve ortamda düzenlemeler yaptık. Projeyi tamamladık. Projeyi tamamladık.

SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Planlamayı iyi yaptık. Planlamayı iyi yaptık. Arkadaşlarımız ile uyum içinde çalıştık. Arkadaşlarımız ile uyum içinde çalıştık. Grup üyeleri üzerine düşen görevleri genel olarak zamanında yerine getirdi. Grup üyeleri üzerine düşen görevleri genel olarak zamanında yerine getirdi. Projemizin geniş kapsamlı olmasından dolayı 3D ortamı tasarımına çok erken başladık ve dünyamızı zamanından önce tamamladık. Projemizin geniş kapsamlı olmasından dolayı 3D ortamı tasarımına çok erken başladık ve dünyamızı zamanından önce tamamladık.

SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR Dünyamızın alanı dar olduğu için nesnelerimizi istediğimiz gibi yerleştiremedik. Dünyamızın alanı dar olduğu için nesnelerimizi istediğimiz gibi yerleştiremedik. Dünyamızdaki nesne sayısı arttıkça çalışmamız zorlaştı. Dünyamızdaki nesne sayısı arttıkça çalışmamız zorlaştı.

NELERİ FARKLI YAPABİLİRDİK Başlangıçta daha geniş alan isteyebilirdik. Başlangıçta daha geniş alan isteyebilirdik. 2D ortamını geliştirme sürecimizi daha esnek tutabilirdik. 2D ortamını geliştirme sürecimizi daha esnek tutabilirdik.

TEŞEKKÜRLER… TEŞEKKÜRLER…