FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Fen Laboratuvarının Önemi
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ VE LAB. UYGULAMALARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİMİN BİLİMSEL TEMELLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilimsel araştırma türleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ Yasin & Naci

Fen bilimleri doğayı ve doğal olayları sistemli bir şekilde inceleme, henüz gözlenmemiş olayları kestirme gayretleri olarak tanımlanabilir. Yasin & Naci

Olgular Kavramlar İlkeler Genellemeler Kuramlar Doğa Kanunları Yasin & Naci

Günümüzde eğitim sisteminde temel amaç, mevcut bilgileri aktarmaktan çok bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak olmalıdır. Bu da üst düzey zihinsel süreç becerileriyle olur.   Başka bir deyişle; Yasin & Naci

ü Ezberden çok kavrayarak öğrenme, ü     Karşılaşılan yeni durumlarla ilgili problemleri çözebilme, ü     Bilimsel yöntem becerilerini bilmeyi gerektirir. Yasin & Naci

           Bu özelliklerin kazandırıldığı derslerin başında fen dersleri gelir. Bu derste öğrencilerin yaşadıkları çevreyi ve evreni bilimsel yönden ele alıp incelemeleri amaçlanır. Hayata kolayca uyum sağlamaları, çevreyi çok iyi gözlemlemeleri, olaylar arasında neden sonuç ilişkileri kurarak sonuç elde etmelerine bağlıdır.  Çocuklar en iyi yaparak ve yaşayarak öğrenirler. Ancak bu gerçek bilindiği halde okullarımızda her nedense buna göre eğitim verilmez. Yaparak ve yaşayarak öğrenilen fen dersleri öğrencilerin: Yasin & Naci

ü Hazır cevaplara itibar etmemelerini, Hazır cevabı kabullenmemelerini ü     Soru sormalarını, ü     Hazır cevaplara itibar etmemelerini, Hazır cevabı kabullenmemelerini Yasin & Naci

Deneyerek yapılan fen derslerinde de; ü Soru sormayı,   Deneyerek yapılan fen derslerinde de;  ü     Soru sormayı, ü     Problem belirleyip gözlem yapmayı, ü     Hipotez kurmayı, ü     Veriler toplamayı, ü     Analiz yapmayı, ü     Sonuç elde etmeyi, ü     Genellemelere varmayı,  Öğrenirler. Yasin & Naci