TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
TÜR K AL İ TE ® TÜR ALİTE K KOBİ KREDİLERİ VE TEŞVİKLER YERLİ VE YABANCI FONLAR YATIRIM İZNİ DIŞ KAYNAKLI KREDİLER YABANCI SERMAYE JOINT – VENTURE LEASING.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÇALIŞMA RAPORU GİRİŞ KALİTE KONTROL FAALİYETLERİNİN DIŞ KAYNAK KULLANIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ HAZIRLAYAN : Hakan KORKMAZ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Uz.Dr.F.Süheyla Aliustaoğlu Adli Tıp Kurumu
24 Kalite yönetimi.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Performans ölçme ve değerlendirme güz
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Metin DURAN Genel Müdür
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Toplam Kalite Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Standardizasyon.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
4. TSE.
Ayşenur batı Hande arpacı
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TKY UYGULAMASI.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE TS EN ISO 9000 : 2000

Yanlış olan; insanlara doğru yaklaşımları gösterip, hâlâ en temel davranışlarımızda, örneğin günlük yaşantımızda bile alışagelmiş yanlışları tekrarlamamızdır.

DÜNYANIN BUGÜNKÜ MANADA İLK STANDARDI (KANUNNAME-İ İHTİSAB-I BURSA) 1502 tarihli ve zamanın padişahı Sultan II. Bayezid Han tarafından çıkarılan "Kanunname-i İhtisab-ı Bursa", bu gerçeği doğrulayan ve yazılı en eski belgedir.

ISO 9000 Standardı ISO 9000 standardı 1987 yılında (ISO) Uluslararası Standard Kuruluşu’nca, uluslararası standart olarak onaylayıp yayınlanan ve halen AT ülkelerinde de uygulanmakta olan bir uluslararası yönetim kalitesi standardıdır.

ISO 9000 etkin bir kalite yönetim sistemini tanımlayan bir standarttır. ISO 9000 Belgesi ise ilgili kuruluşun ürün veya hizmetlerinin uluslararası kabul görmüş bir yönetim sistemine uygun olarak sevk ve idare edilen bir yönetim anlayışının sonucunda ortaya konduğu ve dolayısı ile kuruluşun ürün ve hizmet kalitesinin sürekliliğinin sağlanabileceğinin bir güvencesini belirler.

ISO 9000 Nedir? Organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür.

ISO 9001 Nedir? Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların tanımlandığı ve belgelendirme denetimine tabi olan standarttır. Verilen belgenin adıdır.

ISO 9001:2000 Nedir? ISO 9000 standardı, her 5 yılda bir ISO tarafından gözden geçirilmekte ve uygulayıcıların görüşleri ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli revizyonlar yapılarak yeniden yayınlanmaktadır. 2000 rakamı, bu revizyonun 2000 yılında yapılıp, yayınlandığını gösterir versiyon tarihidir (ISO 9001:2000 versiyonu).

ISO 9000-2000 ISO 9000 - Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi Standartları Seçim ve Kullanım Kılavuzu,     ISO 9001 - Kalite Sistemleri - Tasarım/Geliştirme, Üretim, Tesis ve Hizmette Kalite Güvencesi Modeli,    ISO 9002 - Kalite Sistemleri, üretim ve Tesiste Kalite Güvencesi Modeli,    ISO 9003 - Son Muayene ve Deneylerde Kalite Güvencesi Modeli ve ISO 9004 - Kalite Yönetimi ve Kalite Sistemleri Elemanları Kılavuzundan oluşur.     Özetle, 9001, 9002 ve 9003, birer sistem standardı özelliğindedir ve kapsadıkları faaliyet alanı 9001'den 9003'e azalarak daralır. 9004, bir çeşit Kalite Güvencesi ders kitabı özeti niteliğindedir ve bir işletmenin çeşitli fonksiyonlarında kalitenin nasıl sağlanacağını ana hatları ile açıklar. 9000 ise bütün bu standartların nasıl kullanılacağını açıklayan bir rehber olarak tanımlanabilir.

KALİTE SİSTEMİ ISO 9001 ISO 9002 ISO 9000 ISO 9003

DAHA DETALI OLARAK ELE ALIRSAK; TS-EN-ISO 9000 Standartlar Serisi: TS-EN-ISO 9000-1: Kalite yönetimi ve kalite güvencesi standartları seçim ve kullanma kılavuzu. TS-EN-ISO 9000-2: ISO 9001, ISO 9002 ve ISO 9003'ün uygulanmasına yönelik genel kılavuz. TS-EN-ISO 9000-3: ISO 9001'in yazılım geliştirme, üretme ve bakımına uygulanması için kılavuz. TS-EN-ISO 9000-4: Güvenilirlik programları yönetimi için kılavuz. TS-EN-ISO 9001: Tasarım/geliştirme, üretim, tesis ve hizmette kalite güvencesi modeli. TS-EN-ISO 9002: Üretim, tesis ve hizmette kalite güvencesi modeli. TS-EN-ISO 9003: Son muayene ve deneylerde kalite güvencesi modeli. TS-EN-ISO 9004-1: Kalite yönetimi ve kalite sistemi elemanları kılavuzu. TS-EN-ISO 9004-2: Hizmetler için kılavuz. TS-EN-ISO 9004-3: İşlenmiş malzemeler için kılavuz. TS-EN-ISO 9004-4: Kalite geliştirme için kılavuz. TS-EN-ISO 9005:. Kalite terimleri sözlüğü.

ISO STANDARTLARININ GÜNCELLENMESİ ISO protokolleri bütün standartların benimsenmesi, yenilenmesi veya geri çekilmesi amacı ile BEŞ yılda bir gözden geçirilmesini gerektirmektedir. Bundan dolayı standart, ISO 9000 ISO 9000 : 1994 ISO 9000 : 2000 olmak üzere ikinci kez gözden geçirilmiştir. Son ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Standardı 2000 yılı Aralık ayında yürürlüğe girmiştir.

ISO 9000 SERİSİNDEKİ TEMEL DEĞİŞİKLİKLER ISO 9000:2000 GÜNCELLEMESİ İLE ISO 9000 SERİSİNDEKİ TEMEL DEĞİŞİKLİKLER ISO 9000:    Kalite Yönetim Sistemleri – Temel Tanımlar ve Sözlük ISO 9001:    Kalite Yönetim Sistemleri –  Gereklilikler (Requirements ) ISO 9004:    Kalite Yönetim Sistemleri – Performans Geliştirme İçin Öneriler (Guidance) ISO 19011:  Kalite ve Çevre Auditi için Öneriler (Guidelines on Quality and Environmental Auditing)

ISO 9001 ve 9004 en gelişmiş yönetim uygulamalarını yansıtan sekiz kalite yönetimi ilkesini yansıtmaktadır. Bu sekiz ilke : Müşteri odaklı örgütlenme Liderlik İnsanların katılımı Süreçler yaklaşımı Yönetime sistem yaklaşımı Sürekli gelişme Karar vermeye sayısal yaklaşım Karşılıklı olarak faydalı tedarikçi yaklaşımı

ISO 9000’ İN BAŞARILI OLMASI İÇİN ATILMASI GEREKEN TEMEL ADIMLAR HEDEFLER ÜZERİNDE ANLAŞMA SAĞLANMALI DETAYLI PLAN YAPILMALI GEREKLİ ORTAM HAZIRLANMALI VE SORUMLU KİŞİLER BELİRLENMELİ SİSTEM SÜREKLİ İYİLEŞTİRME (KAİZEN) İÇİNDE UYGULANMALI UYGULAMALAR İZLENMELİ VE SÜREKLİ DÜZELTİCİ ÖNLEMLER ALINMALI

ISO 9000 VE TKY KARŞILAŞTIRMASI Standardın gereklerini karşılamayı amaçlayan bir yönetim sisitemi Müşteri odaklı olması şart değil, öncelikle ürün veya hizmet odaklı Bölüm bazında uygulanabilir Sorumluluk Kalite Bölümü üzerinde TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Organizasyonel değişim, sürekli gelişme isteyen bir felsefe, bir yönetim anlayışı Kesinlikle müşteri odaklı Tüm bölümleri, fonksiyonları, her seviyeyi kapsayan şirket çapında bir yaklaşım Sorumluluk herkesin üzerinde

TSE ve ISO TSE “standartlara uygun ve kaliteli üretimi teşvik edecek her türlü çalışmayı yapmak ve bunlarla ilgili belgeleri düzenlemek “görevini yerine getirirken standardizasyonun yanı sıra kalite konusuna da eğilmiş ve bu alanda yürüttüğü çalışmalar son yıllarda özel bir önem ve yoğunluk kazanmıştır.

TSE Milletlerarası Elektroteknik Komisyonu (IEC), Avrupa Topluluğu Standart Kuruluşları (CEN ve CENELEC), Avrupa Kalite Örgütü (EOQ ) üyesidir. Ayrıca ISO’nun üyesi ve Türkiye’deki tek temsilcisidir.

ISO 9000 BELGESİ ALMA AŞAMALARI KALİTE EL KİTABINI KENDİLERİNE UYARLAMALIDIRLAR TSE ‘YE MÜRACAAT FORMU İLE BAŞVURU TSE TARAFINDAN FİRMANIN DENETİMİ DENETİM OLUMLU İSE BELGE VERİLİR DEĞİLSE EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ İÇİN EK SÜRE TANINIR TEKRAR DENETİMDEN SORA İSTENENLER YAPILMIŞ İSE BELGE VERİLİR BELGENİN SÜRESİ 3 YILDIR

2001 YILI İTİBARİYLE TÜRKİYE’DE TS-EN-ISO 9000 BELGELİ KURULUŞ SAYISI 325 Adet (Örnek: Siemens, Pirelli, Brisa, Altınyıldız, Beko, Eczacıbaşı, 2nci Hava İkmal, Gazi Hastnesi, Eskişehir Merkez Anadolu Teknik Lisesi, Berdan Tekstil vb.) TS-EN-ISO 9002 963 Adet (Örnek: Akçansa, Trakya Döküm, Tetra-Pak, Koluman, Çukurova, Çimsa, Ataş vb.) TS-EN-ISO 9003 7 Adet ( Gizem Seramik, Pakkens Yedek Parça, MSB İç Tedarik Bölge Bşk. vb.) TS-EN-ISO 14001 60 Adet ( Beko, Med Union Containers, Aksa Akrilik, Marsa, Algida vb.) GÜNÜMÜZDE DÜYA’DA TOPLAM 300.000 İN ÜZERİNDE KURULUŞ BU BELGEYE SAHİP

4-5 Haziran 2001

ISO 9001:2000 Standartları 4-5 Haziran 2001

ISO 9001:2000 Standartları 4-5 Haziran 2001

ISO 9001:2000 Standartları 4-5 Haziran 2001

ISO 9001:2000 Standartları 4-5 Haziran 2001