KAVRAM HARİTALARI NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAVRAM HARİTALARI NEDİR?
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
Öğretim yöntem ve teknikleri
Hazırlayan: Yrd. Doç. Dr. Mustafa SÖZBİLİR
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Kavram Haritası Yöntemi
Resimlerin Kullanımı.
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
Öğretim İlkeleri.
Görsel / Uzaysal Zeka.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
MERHABA.
MERHABA.
Kavram Haritası Tekniği
Öğretim Durumlarını Planlama
Kavram Haritası Tekniği
BİLEŞENLERİN GÖSTERİM KURAMI (Components Display Theory)
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ROL OYNAMA ve DRAMA.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Öğrenme Öğretme Süreci
KAVRAM HARİTALARI Kavram Haritası Nedir?
Etkinlikler ve Örnek Formlar
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
MÜREKKEP.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Kavram Haritaları: Bilgiyi organize etmek ve sunmak için yapılmış grafiksel araçlardır. İki kavram arasındaki ilişki, üzerine ilişkiyi belirleyen ifadelerin.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
KAVRAM HARİTALARI.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

KAVRAM HARİTALARI NEDİR? Anlamlı öğrenmeyi kolaylaştırmak, öğrenmenin kalitesini ölçmek ve bilginin organize edilmesini sağlamak amaçlı kullanılan bir öğrenme-öğretme tekniğidir. Kavram haritaları bilginin zihinde nasıl anlamlandırıldığı ve kavramlar arasındaki bağların zihinde nasıl yapılandırıldığını ifade eden şematik bir gösterimdir.

KAVRAM HARİTALARI NASIL UYGULANIR? Öğrencilere öncelikli olarak daha önceden hazırlanmış olan bir kavram haritası sunularak incelemeleri sağlanır. Bu haritada merkez kavram ve onun etrafında yer alan kavramları arasındaki bağlantıların incelenmesi istenir. Kavramlar arasındaki bağlantı ifadelerine dikkat çekilir.

KAVRAM HARİTALARI NASIL UYGULANIR? İlk uygulamada üzerinde birbirleriyle ilişkili olan ve olmayan çeşitli kavramların yer aldığı 6 ila 20 arasında kavram öğrencilere verilir. Haritayı oluşturmak için seçilecek zemin kâğıdının büyüklüğü tüm kavramların sığacağı şekilde olmalıdır. Bant tutkal gibi malzemeler getirtilebilir. Öğrencilerden verilen kavramları incelemeleri ve aynı gruba irmesi muhtemel olmayanları ayırmaları istenir. Kalan kartlar kâğıt üzerine konulur ve birbirine yakın olan kavramlar yakın yerlere sıralanır.

KAVRAM HARİTALARI NASIL UYGULANIR? En merkezde olması gereken kavramı seçmeleri istenir. Merkez kavram etrafında diğer kavramlar düşünülen ilişkilerine göre kağıt üzerine yapıştırılır. Her bir kavram arasında ilişkileri yazmak için çizgiler çizilir, ilişki ifadeleri yazılır ve ilişkilerin yönünü belirlemek için ok çizgilere oklar konur.

KAVRAM HARİTALARI NASIL UYGULANIR? Eğer ilk adımda ilişkili olmadığı düşünülen kavramlar bulunuyorsa bu kenara ayrılmış olan kavramlar tekrar gözden geçirilir ve gerekirse hazırlanan harita üzerinde yer verilir. Tüm bu uygulamalar ilkse öğretmen rehberliğinde yapılmalıdır. Öğrencilere kavramlar arasındaki bağlantılar verilirken tek bir doğrunun olmadığı, kavramları birçok şekilde birbiriyle bağlantı kurabilecekleri konusunda bilgilendirilmelidir.

OLUMLU YÖNLERİ: Bilginin zihinde nasıl organize edildiğini gösterir. Bilgilerin zihinde daha kalıcı olmasını sağlar. Bilginin zihinde somut ve görsel olarak düzenlenmesini sağlar. Öğrenilen yanlış kavramların tespit edilmesinde kullanılabilir. Kavramların anlamlarının tartışılmasında kullanılabilir. Bilgilerin genelden özele zihinde yapılandırılmasında yardımcı olur. Öğrencilerin fikirleri nasıl birleştirdiklerini ya da konunun çatısını nasıl gördüklerini ortaya koyar. Daha az ve öz anlatım içerdiği için öğrenmenin kalıcı olmasını sağlar. Anlamlı öğrenmeyi arttırıcıdır. Öğrenciler arasındaki öğrenme stratejilerinin ve bireysel farklılıkların ortaya konulmasına olanak verir.

SINIRLILIKLARI Kavram haritaları zihinsel bir gayret gerektirmektedir. Öğrencilere sıklıkla verilen kavram haritaları öğrencilerde bıkkınlık yaratabilir ve haritaların amacı dışında hazırlanmasıyla sonuçlanabilir. Tek bir kavramın detaylı olarak incelenmesinde kullanılabilecek bir teknik değildir. İyi yapılandırılmadığı taktirde (amacına uygun olarak düzenlenmesinin istenmediği durumlarda) öğrencilerin kavramlar arasındaki bağlantılardaki eksiklikleri ortaya koymayabilir. Puanlamanın çok iyi yapılmadığı taktirde öğretmene yanlış bilgi verebilir.

KALEM KAVRAM HARİTASI ÖRNEĞİ Metal Plastik Tahta Çizmek Boyamak Yazmak Tükenmez Kalem Çizmek Boyamak Yazmak Yapılır Kullanılır Çeşitleri vardır Keçeli Kalem Kurşun Kalem Dolma Kalemi

Örnek #3

Örnek #5