MERSİN ÜNİVERSİTESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU – 2011 STRATEJİ PLANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖNSÖZ Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu(MMYO)olarak, Mesleki Teknik Eğitim alanındaki yeniliklere uyum sağlamak, toplumun artan bilgi gereksinimini karşılayabilmek,
MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU – 2012 STRATEJİK PLANI
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Eğitim Bilimleri Bölümü

T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi* Hazırlık 1.Sınıf 2.Sınıf Toplam Turizm ve Otel İşletmeciliği Turizm ve Seyahat İşletmeciliği.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2007 – 2011 STRATEJİ PLANI.
ÖNSÖZ Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu(MMYO)olarak, Mesleki Teknik Eğitim alanındaki yeniliklere uyum sağlamak, toplumun artan bilgi gereksinimini karşılayabilmek,
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2007 – 2011 STRATEJİ PLANI.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü (EEM)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI’NA HOŞGELDİNİZ… Daire Başkanı Saadet İLBAY.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
elazığ organize sanayi bölgesi maden meslek yüksekokulu
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
Makine Mühendisliği nedir?
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
«Makine Teknikerliği» nedir?
Metalurji Teknikeri nedir?
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2007 – 2011 STRATEJİ PLANI

ÖNSÖZ Mersin Meslek Yüksekokulu olarak, Mesleki Teknik Eğitim alanındaki yeniliklere uyum sağlamak, toplumun artan bilgi gereksinimini karşılayabilmek, iş dünyasının istediği doğrultuda; problem çözebilen, iletişim becerisine sahip, liderlik yapabilecek, bilgi ve beceri sahibi çağdaş düşünce yapısında yetiştirdiği elemanlar ve bu güne kadar başarıyla yerine getirdiğimiz eğitim faaliyetlerimiz ile topluma hizmet görevlerimizi çeşitlendirerek ve artırarak sürdürmenin gereğine inanmaktayız. Ancak, eğitim programlarının bilim ve teknoloji alanlarındaki yenilikler yanında toplumun değişen talepleri doğrultusunda da geliştirilmesi en belirgin hedeflerimizdendir. “Mersin Üniversitesi Mersin Meslek Yüksekokulu 2007-2011 Stratejik Planı”, Meslek Yüksekokulumuzun belirlenen hedeflere ulaşmasındaki faaliyetlerinin planlı olarak yapılandırılması, sürdürülebilmesi ve toplumun hızla artan kaliteli hizmet arayışlarının karşılanabilmesi çabalarımıza karşın kaynaklarımızın kısıtlı kalması; bizleri önceliklerimizi belirlemek gereği ile karşı karşıya bırakmıştır. Üniversitemizin tüm akademik birimlerinde başlatılan Stratejik Planlama Çalışmaları doğrultusunda hazırlanan “Mersin Üniversitesi Mersin Meslek Yüksekokulu Stratejik Planı 2007- 2011” geleceğimizin planlanması yolunda daha bilinçli adımlar atmamızı sağlayacak bir çalışma olacaktır. Bu strateji planı, 10.12.2003 tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

1.GENEL BİLGİLER 1.1.TARİHÇE-I Mersin Meslek Yüksekokulu, 1976 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı YAYKUR (Yaygın Yükseköğretim Kurumu) projesi kapsamında Petro-Kimya Yüksekokulu olarak gece eğitimi yapmak üzere açıldı. 1978 yılında Gazi Lisesi binasına taşınan okul, Petro-Kimya Programının kapatılarak Kimya, Makine-Motor ve İşletme-Muhasebe Programlarının açılmasıyla yeniden yapılandırıldı ve Mersin Meslek Yüksekokulu adını aldı. 1980 yılında Turizm ve Otelcilik Programının da eklenmesiyle Mersin Eğitim Enstitüsü binasına taşındı; 1982 yılında, 41 sayılı kanun ile Çukurova Üniversitesi’ne bağlandı.

1.GENEL BİLGİLER 1.1.TARİHÇE-II Mersin Meslek Yüksekokulu, 1988 yılında YÖK/Dünya Bankası Endüstriyel Eğitim Projesi kapsamına alınarak Teknik Programlar ile İktisadi ve İdari Programlar adları altında yeniden yapılandırıldı. Teknik Programlarda Elektrik, Endüstriyel Elektronik, Telekomünikasyon, İnşaat, İklimlendirme-Soğutma, Kontrol Sistemleri ve Kimya Programları; İktisadi ve İdari Programlarda ise İşletme,Muhasebe, Turizm-Otelcilik ve Büro Yönetimi Programları açıldı. Okul mezunları, 1990 yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Endüstri Meslek Liseleri ve Çıraklık Eğitim Merkezlerinde görevlendirilmek amacıyla yapılan öğretmenlik sınavında % 85 başarı sağladı

TARİHÇE-III 1992 yılında 3837 Sayılı Kanun ile Mersin Üniversitesine bağlanan okulda 1996 yılında Silifke Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan Taş-Metal İşletmeciliği Programı, Uygulamalı Takı Teknolojisi adıyla yapılandırılarak Teknik Programlar bünyesine eklendi. 1997-1998 eğitim-öğretim yılında Elektrik ve Endüstriyel Elektronik Programlarında ikili öğretime başlandı. 1998 yılında Cam ve Seramik Teknolojisi Programı, 2002-2003 eğitim öğretim yılında ise Harita ve Kadastro Programı açıldı. Mersin Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2002 yılında Uzaktan Eğitim Birimi kurularak Endüstriyel Elektronik Programında eğitime başlandı. Aynı yıl TS-EN-ISO:9001-2000 Kalite Belgesi de alan okulda, METEB projesi kapsamında Teknik Programlarda Makine, Makine Ressamlığı, Otomotiv, Mobilya ve Dekorasyon Programları; İktisadi ve İdari Programlarda ise Kuaförlük ve Cilt Bakımı Programları açıldı. 2003 yılında Uzaktan Eğitim Programına Endüstriyel Otomasyon, Elektronik Haberleşme, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama Programları da eklendi, Makine Ressamlığı Programı, Makine Programı ile birleştirildi.

TARİHÇE-IV 2005 yılında Otomotiv Laboratuarı ve Uzaktan Eğitim Birimi için yeni yerleşim mekanları oluşturuldu. Aynı yıl, okul bünyesinde bulunan İktisadi ve İdari Programlar ayrılarak Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu adıyla yeni bir okul haline getirildi. 11 Ekim 2006’da da Mersin Meslek Yüksekokulu’ndan Teknik Programlar Bölümü ayrılarak Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu adıyla yeni bir meslek yüksekokulu haline getirildi. Mersin Meslek Yüksekokulu, uzaktan eğitim yapan programlar ile eğitim-öğretim hizmetini sürdürmektedir.

1.2. EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama Elektronik Haberleşme Endüstriyel Elektronik Endüstriyel Otomasyon

ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK -I Modern teknoloji ile donatılmış 30 kişilik;  Analog ve güç Elektroniği, Sayısal Elektronik ve mikroişlemciler,Elektrik makinaları ve Servo-Senkro. kontrol, Baskı devre tasarımı ve imalatı laboratuarlarına sahiptir.Laboratuarımız endüstrinin gereksinim duyduğu her türlü endüstriyel uygulama için: Tasarım, Test ve imalat ünitelerine sahiptir.

ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK -II Programımızda: Temel Elektronik prensipleri,PLC sistemlerinin otomasyonda kullanımı, Servo-Senkro sistemlerinin tasarımı ve sistem kontrolü Endüstriyel  mikroişlemci uygulamaları Elektrik ve elektronik cihazların bakımı, testi ve kurulumu Konularında eğitim verilebilmektedir. Endüstriyel Elektronik Programından mezun olan öğrencilerimiz; Kamu kurum ve kuruluşlarında (Telekom-PTT-TRT Elektrik ve Endüstriyel  Elektronik konularında üretim yapan özel kuruluşlarda Üretiminin herhangi bir aşamasında elektronik  sistemler kullanılan  tüm özel  kuruluşlarda çalışma olanağına sahiptir. 

ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK -III Analog Elektronik Laboratuvarı :AC Devre Analizi, DC Devre Analizi, Analog Elektronik-I,II, Ölçme Tekniği dersleri bu laboratuarlarda uygulamalı olarak yaptırılmaktadır. Endüstriyel  Elektronik, Haberleşme, Bilgisayar Programlama ve Kontrol Sistemleri Teknolojisi programları faydalanmaktadır. Sayısal  Elektronik  laboratuarı: Sayısal Elektronik-I,II, Mikroişlemciler I,II, dersleri bu laboratuvarlarda uygulamalı olarak yaptırılmaktadır. Endüstriyel Elektronik, Haberleşme, Bilgisayar Programlama ve Kontrol Sistemleri Teknolojisi programları faydalanmaktadır.

ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK -IV Güç Elektroniği laboratuarı: Elektrik Makinaları ve Kontrolü, Servo-Senkro Sistemleri, Ölçme Tekniği, Entegre Proje-I,II, Güç Elektroniği dersleri bu laboratuvarlarda uygulamalı olarak yapılmaktadır. Endüstriyel Elektronik, Haberleşme, Bilgisayar Programlama ve Kontrol Sistemleri Teknolojisi programları faydalanmaktadır..

BÖLÜM/PROGRAM ADI : TEKNİK PROGRAMLAR-END.ELEKTRONİK Akademik Yıl : 2006/2007 1.DÖNEM 2.DÖNEM 26 5 21 27 6 22 TOPLAM: - -- 2 ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ-I AIL-101 9 ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLAR TARİHİ-II AİL-102 TÜRK DİLİ-I TD-101 8 TD-102 4 İNGİLİZCE-I YD-107 7 İNGİLİZCE-II YD-108 TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ TBI-101 1 3 SAYISAL TASARIM ELT-106 SAYISAL ELEKTRONİK ELT-105 ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ ELT-104 DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ ELT-103 ANALOG ELEKTRNOİK ELT-108 ELEKTRONİK ÖLÇME TEKNİĞİ VE GÜVENLİK ELO-101 MATEMATİK-II MAT-122 MATEMATİK-I MAT-121 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-I BİL-106 BİLGİSAYAR BİL-105 K U T ADI KODU SIRA NO

KALİTE GÜVENCE VE STANDARLAR 3.DÖNEM 4.DÖNEM 26 11 17 TOPLAM: 27 10 18 3 2 İŞLEMCİ PROGRAMLAMA YÖNTEMLERİ* ELT-230 *NÜMERİK KON. TEKNİĞİ ELT-231 14 RADYO-TELEVİZYON TEKNOLOJİSİ* ELT-228 BİNA KONTROL TEKNİĞİ* ELT-229 13 HİDROLİK-PNOMATİK SİSTEMLER* ELT-226 ELEKTRİK PROJELERİ* ELT-227 12 ENDÜSTRİYEL VERİ İLETİM PROTOKOLLERİ* ELT-224 SESLENDİRME VE AYDINLATMA* ELT-225 SOĞUTMA İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ* ELT-222 BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ* ELT-223 TIBBİ CİHAZ TEKNOLOJİSİ* ELT-220 OPTİK ELEKTRONİK* ELT-221 9 SEÇMELİ DERSLER 1 SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI-II ELT-214 SİSTEM ANALİZİ VE TASARIM-I ELT-213 8 İŞLETME YÖNETİMİ İY-202 ENSTRÜMASYON ELT-211 7 GÜÇ KAYNAKLARI ELT-208 SERVO-SENKRO SİSTEMLER ELT-207 6 4 MİKRODENETLEYİCİ TABANLI KONTROL ELT-202 MİKRO İŞLEMCİLER/MİKRODENETLEYİCİLER ELT-201 5 PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİLER ELT-206 GÜÇ ELEKTRONİĞİ ELT-203 HATA/ARIZA ARAMA ELT-210 AMPLİFİKATÖRLER VE OSİLATÖRLER ELT-209 ELEKTRİK MOTORLAR VE SÜRÜCÜLER ELT-204 İŞLEMSEL YÜKSELTEÇLER ELT-205 KALİTE GÜVENCE VE STANDARLAR KGS-202 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-II BİL-205 K U T ADI KODU SIRA NO

UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan eğitim, öğrencilerin kendi yaşadığı ortamlarda iletişim teknolojilerini ( bilgisayar, internet, VCD, video vb.) kullanarak öğretim hizmetlerinden yararlandığı bir sistemdir. Bir başka ifadeyle, öğretim elemanının ve öğrencinin farklı mekanlarda bulunduğu, internet ve web destekli bir eğitim sistemidir. Bu eğitim sisteminde, öğrenciye öğretimi için gerekli olan bütün bilgi, beceri, danışmanlık, rehberlik, araştırma ve sorgulama hizmetlerinin iletişim teknolojileri ( internet, web, VCD, vs. ) aracılığı ile verilir.

UZAKTAN EĞİTİM Yüksekokulumuzda verilen uzaktan öğretim, örgün öğretim programları ile eşdeğer olup aynı müfredat takip edilmektedir. Ön lisans programlarında olduğu gibi dört yarıyıla yayılmış olan dersleri, uzaktan öğretim öğrencileri de okumaktadır. Her ders için bir ara sınav ve bir yarı yıl sonu sınavı yapılır. Uygulamalı derslerde ayrıca bir de uygulama sınavı yapılır veya ödev hazırlanır. Sınav tarih ve saatlerini öğrencinin kendi belirleme imkanı vardır. Sınavlar için belirtilen zaman aralıkları içerisinde olmak koşulu ile internet üzerinden iletişim programını kullanarak kendisi için en uygun tarih ve saatte sınav randevusu alır. Sınavlar bilgisayar ortamında test şeklinde yüksekokulumuz sınav salonunda yapılmaktadır. Öğrenci aldığı notu sınav sonunda öğrenmektedir.

2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi-II Mersin Meslek Yüksekokulu, uzaktan eğitim yapan programlar ile eğitim-öğretim hizmetini sürdürmektedir.

Akademik Personel Sayıları Unvan 1992-2000 2001 2002 2003 2004 2005 Profesör 1 Doçent - Yrd. Doçent 2 3 4 Öğr. Gör. 36 48 55 60 59 37 Uzman Diğer TOPLAM 39 51 64 41

Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı* Akademik Yıl Öğrenci Sayı(A) Ders Veren Öğretim Elemanı(B) Ders veren Öğretim Elemanı düşen Öğrenci Sayısı(A/B) Lisans (Ön Lisans) Yüksek Lisans Doktora 2002 - 2003 (Tıpta Uzmanlık) 20 03 2004 -2005 *Sayılar eğitim öğretim yılı bitişi itibariyle verilecektir. 3600 38+67=105 35 3744 44+70=114 33 3772 41+67=108 35 3259 40+55=95 34 2005-2006

2.1.2 Araştırma 1996’dan itibaren yapılan yayınlar(Ulusal, uluslararası hakemli yayınlar, ulusal, uluslararası bildiriler, kitap, kitap bölümleri) ile bilimsel etkinlikler ve ödüllerin yıllara göre dağılımı verilecektir. Yıllara Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı 1992 - 2000 2001 2002 2003 2004 2005 TOPLAM MAKALE Ulusal Uluslar arası SCI/SSCI/AHCI ATIF SAYISI KİTAP BÖLÜMÜ BİLDİRİ Sözlü Poster Uluslararası BİLİMSEL ETKİNLİKLER ÖDÜLLER Not: Aynı birimde birden fazla öğretim üyesi aynı yayında veya projede yer almışsa tekrar olmaması açısından ilgili yayın sadece 1 kez sayılacaktır. Atıf sayılarında atıf yapılan yıl göz önüne alınacaktır. 4 2 6 8 1 4 5 4 2 6 7 6 2 2 7 9 7 23

Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı Eğitim - Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı Ulusal Uluslararası SCI/SSCI/AHCI Yıl Öğretim Üyesi Sayısı (A) Sayı (B) Oran (B/A) (C) (C/A) (D) (D/A) 1992 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2 3 4 4/3 - - - - 4 2 2/4 2 2/4 - - 4 6 6/4 6 6/4 - -

Yapılan Projelerin Türü ve Durumunun Yıllara Göre Dağılımı Türü* 1992 - 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Toplam Not: Aynı birimde birden fazla öğretim üyesi aynı projede yer almışsa tekrar olmaması açısından sadece ilgili proje 1 kez sayılacaktır. * Desteklenen kurum ( Örn: DPT, Araştırma Fonu, vb) T: Tamamlanmış, D:Devam Eden

2.1.3. Hizmet Birimin fiziki altyapısı ve sunulan hizmetler, varsa özel gelir kaynakları ve bu kaynakların kullanım alanları, idari personel durumu vb. bu bölümde verilecektir. 2.1.3.1. Fiziki Altyapı: Birimin fiziki altyapısının, bina, laboratuar, araz i vb. dökümü. 2.1.3.2. Hizmet Türleri : Verilen hizmetleri yıllar itibariyle sunumu, idari personel sayısı ve sınıflandırılması . Birimin Gerçekleştirdiği Hizmetlerin Yıllara Göre Dağılımı Hizmet Türü 1992 - 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Döner Sermaye Hiz. X X X X X X Bilgisayar Kursu Hiz. X X X

İdari Personel Sayıları Sınıflandırma 1992 - 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Yüksekokul sekreteri 1 Şef 3 2 Memur 12 4 Hizmetli Toplam 20 9

Öğrenci Başına Düşen derslik ve uygulama alanları: Öğrenci Sayısı: 1275 Derslik ve Uygulama Alanı Kapasitesi: 500 m2 Öğrenci Başına Düşen Derslik ve Uygulama Alanı = 500/1275 = 0.39 m2 Öğrenci Başına Düşen derslik ve uygulama alanları:

2.2 Paydaşlar Birimin İlişkide Olduğu Gerçek ve Tüzel Kişiler* Hizmet alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Akademik Personel X İdari Personel Öğrenciler Veliler YÖK Rektörlük Sivil Toplum Kuruluşları(MTSO, TMMOB, MESİAD, KOSGEB vb)

2.3 GZFT Analizi (SWOT) 1- Güçlü Yanlarımız Mersin Üniversitesi merkez kampusunda yer almamız Uzaktan Eğitim Konusunda birikimli bir yönetim kadrosu oluşturmuş olması Uzaktan Öğretim yönetim sistemi oluşturulmuş ve kullanılıyor olması Bu öğretim yöntemi ile 4 farklı programdan mezun verilmiş olması Türkiye’ de Uzaktan Öğretimle eğitim veren ilk Yükseköğrenim Kurumu olmamız Döner Sermaye gelirine sahip olmamız

2- Zayıf Yanlarımız Öğretim Elemanlarının maaş ve ders ücretlerinin düşük olması Öğretim Elemanlarının mesleki ve sosyal gelişiminin maddi ve manevi olarak desteklenmemesi İdari işlerin yürütülmesi için yeterli ve donanımlı personel kadrosunun bulunmaması Uzaktan Öğretim konusunda eğitim almış Öğretim Elemanlarının bulunmasında zorluk Teknik ve İdari Personelin Uzaktan Eğitim konusunda eğitimlerinin zorluğu Döner Sermaye yönetmeliğinin kısıtlanması

3 – Fırsatlar Uzaktan Öğretimin ayrı bir Meslek Yüksekokul olarak yapılandırılması Uzaktan Öğretimin Ülkemiz yeni tanınıyor olması Örgün Öğretimde kontenjanların Yükseköğretim görmek isteyen talebi karşılayamaması Örgün Öğretimden faydalanamayan çalışan ve engelli kişileri de açık olması Örgün Öğretim kurumlarının bazı derslerini Uzaktan Öğretime açma istekleri

4- Tehditler MEB ile YÖK arasındaki uyumsuzluk Üniversitelerin mali ve idari açıdan özerk olmaması Döner Sermaye yönetmeliği Uzaktan Öğretime ait bir bütçe tanımının olmaması Ders notu ve diğer belgelere ait telif hakları Teknik altyapının gelişmeye uygun güncellenmemesi Öğretim Elemanlarının Uzaktan Öğretim hakkında bilgi sahibi olmamaları ve bakış açıları

2.4. Varsayımlar Sertifika programları açmak Kampus içi Uzaktan Öğretime geçmek

3 Stratejik Plan 3.1. Misyonumuz Okul-Sanayi işbirliği çerçevesinde, sanayinin istediği ülke ve dünya koşullarına uyum sağlayan nitelikli eleman yetiştirmek. mesleki eğitimde, sürekli değişim ve gelişim anlayışımızla öğrencilerin ve toplumun beklentilerini karşılamak. Atatürk İlke ve Devrimlerine inanmış, çağdaş, demokrat, laik ve yaratıcı öğrenciler yetiştirerek, çağdaş Türkiye’nin oluşmasında pay sahibi olmanın onurunu yaşamaktır.

3.2 VİZYONUMUZ Bilimin ve teknolojinin öncülüğünde, akademik bilgi kazandırmanın yanı sıra sosyal, psikolojik, fiziksel ve zihinsel ilgi ve beklentilere yanıt verebilen, kendini sürekli yenileyen, araştıran kuşakların yetiştiği, eğitim ve öğretimin her aşamasında öğrenci, öğretim elemanı ve idari personeli kurumun en temel zenginliği ve kaynağı olarak gören, Türkiye’de ve dünyada lider bir eğitim kurumu olmaktır.

3.3 DEĞERLERİMİZ Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlılık Dürüstlük İdealizm Kabiliyet Sorumluluk Dinamizm Analitik düşünme yeteneği Değişime açık olma Çağdaşlık Yaratıcılık Şeffaflık

3.4 STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Türkiye’de lider bir eğitim kurumu olmak Sivil toplum kuruluşlarının sosyal ortaklığı ve yurtdışı proje ortakları ile mesleki eğitimde yenilikçi AB projeleri geliştirmek Ulusal standartlarda kaliteli ara teknik eleman yetiştirmek Tüm programlarda altyapı imkanlarını her sene artırmak Üniversite öğretim elemanlarından daha fazla katkı almak Sürekli kendini yenileyen ve araştıran kuşaklar yetiştirmek

4 UYGULAMA STRATEJİLERİ 4.1 Faaliyetler: TR/05/A/F/PL3-094 numaralı Leonardo da Vinci projesi kapsamında Makine programından mezun olan öğrencilerimiz 27 Şubat 2006 ile 27 Mayıs 2006 tarihleri arasında Almanya’nın Flensburg kentindeki ortağımız Anthon GmbH makine imalat firmasında CNC Torna, CNC Freze, CNC matkap tezgahları ile yatay ve dikey eksenli CNC işleme merkezlerini kullanarak eğitim görmüşlerdir. Projede MESİAD sosyal ortak olarak yaygınlaştırma faaliyetlerine katkıda bulunmuştur.

TR/05/A/F/PL3-071 numaralı Leonardo da Vinci projesi kapsamında Endüstriyel Otomasyon programından mezun olan 14 öğrencimiz Endüstriyel Otomasyon sistemlerindeki yenilikler üzerine pratik ve teorik çalışmalar konusunda 13 hafta süre ile Polonya, İspanya’da 27 Şubat 2006 ile 27 Mayıs 2006 tarihleri arasında eğitim görmüşlerdir Projeler

5. İZLEME VE DEĞERLENDİRME Performans Göstergeleri 2002 yılından bu yana TS-EN ISO:9001- 2000 standardını almış olan okulumuz her yıl öğrencilere yönelik anket çalışmaları düzenlemektedir. Anket çalışmaları bilgisayar laboratuvarlarında yapılmış olup öğrencilerimizin tamamına yakın katılım sağlanarak yapılmaya gayret gösterilmiştir. 2005-2006 eğitim öğretim yılının sonunda 1500 anket doldurtularak yapılan ankette aşağıdaki sonuçlar alınmıştır

T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2005 - 2006 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ ANKETLERİ VERİ DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRETİM ELEMANININ ADI: S O SORU OKUL ÖĞRETİM ORTALAMASI ELEMANI ORTALAMASI U N 5 Derslere zamanında başlıyor ve bitiri yor 4,36 O 6 Ders hakkındaki genel bilgileri dönem başında veriyor 4,17 7 Derse planlı ve hazırlıklı geliyor 4,26 8 Dersler güncel konuları içeriyor 3,89 9 Derste, ders konusu dahilinde kendisi ile tartışılabiliyor ve soru sorulabiliyor 4,09 1 Der si, örnek, şekil ve deneylerle sistematik ve anlaşılabilir şekilde anlatıyor 4,08 1 Derste görsel - işitsel materyal kullanıyor 3,79 1 1 Dersin süresini, konuyla bağlantılı olarak iyi kullanıyor 4,17 2 1 Öğretim elemanı, anlattığı konulara hakim görünüy 3 or 4,20 1 Öğretim elemanı, öğrencilerin tümünün derse katılımı için çaba harcıyor 4 3,98 1 Ders zevkle izleniyor 5 3,93 1 Derste öğrencilerle olan iletişimi iyidir 6 4,09 1 Okul dışındaki sorunları derse taşınmıyor 7 4,14 1 Öğretmekten, istenildiğinde tekrar etmekten zevk alıyor 4,03 8 1 Devam zorunluluğu olmasa da öğretim elemanının dersine devam ederdim 9 3,85 2 Sınav ve ödevleri değerlendirirken adildir 4,15 2 Sınavlarda, derste edinilen bilgiler yeterince ölçülüyor 1 4 ,13 Ders dışında araştırmayı teşvik ediyor 3,84 2 3 Ders dışında öğrencilerle olan iletişimi iyidir 4,04 4 Ders dışındaki zamanlarda da kendisine kolaylıkla ulaşılabiliyor 3,86 5 Öğrencilere karşı olumlu bir tavır içindedir 4,10 6 Öğretim el emanı, mesleki ve kişisel gelişimime katkı sağlıyor 4,01 2 2 5 - 26 Arasında yer alan ifadelerin ortalaması 4,05