İÇİNDEKİLER Misyonumuz ve ilkelerimiz Misyonumuz ve ilkelerimiz Vizyonumuz Vizyonumuz Mevcut Durum Değerlendirmesi Mevcut Durum Değerlendirmesi –Faliyet.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Advertisements

TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HASTANE ETİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tedavisi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
24 yaşında Bayan İzmir Öğretmen
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
STRATEJİK PLAN “MERSİN ÜNİVERSİTESİ CERRAHİ TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ”
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Stratejik Plan Formatı
CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI ÖZDEĞERLENDİRME SUNUMU Prof. Dr. Hüsniye YÜKSEL.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
SOLUNUM ACİLLERİ DR.RAŞİT CEVİZCİ. Sağlık ve Hastalıkla İlgili Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

İÇİNDEKİLER Misyonumuz ve ilkelerimiz Misyonumuz ve ilkelerimiz Vizyonumuz Vizyonumuz Mevcut Durum Değerlendirmesi Mevcut Durum Değerlendirmesi –Faliyet ve Hizmetler –Alt yapı –Sağlık hizmeti –Eğitim –Araştırma –Yayın sayısı –Öz değerlendirme Stratejik Amaçlar Stratejik Amaçlar

Misyon Evrensel değerlere uygun, güncel bilgiler ışığında, solunum sistemi hastalıklarının tanı ve tedavi hizmetlerini sunmak, bu hizmeti sunacak yeterlilikte hekim yetiştirmek ve yapılan araştırmalarla bilime ve toplum sağlığına katkıda bulunmaktır. Evrensel değerlere uygun, güncel bilgiler ışığında, solunum sistemi hastalıklarının tanı ve tedavi hizmetlerini sunmak, bu hizmeti sunacak yeterlilikte hekim yetiştirmek ve yapılan araştırmalarla bilime ve toplum sağlığına katkıda bulunmaktır.

İlkelerimiz Dürüstlük Dürüstlük Yaratıcılık Yaratıcılık Yenilikçilik Yenilikçilik Takım bilinci Takım bilinci Sorumluluk Sorumluluk İyi klinik uygulama İyi klinik uygulama Etik değerlere bağlı olmak Etik değerlere bağlı olmak Sürekli eğitim-öğretim Sürekli eğitim-öğretim Akademik özgürlük Akademik özgürlük

Vizyon Solunum sistemi hastalıklarının önlenmesi, tanı ve tedavisinde; bilimsel araştırma ve eğitim alanlarında önde gelen uluslararası bir merkez olmak.

Mevcut Durum Değerlendirmesi : a) Faliyet ve Hizmetler: Bölümümüz tarafından yatan hasta ve poliklinik hizmeti verilmekte, Tıp fakültesi öğrencileri ve Anabilim dalımız araştırma görevlileri için eğitim ve öğretim çalışmaları yürütülmektedir Bölümümüz tarafından yatan hasta ve poliklinik hizmeti verilmekte, Tıp fakültesi öğrencileri ve Anabilim dalımız araştırma görevlileri için eğitim ve öğretim çalışmaları yürütülmektedir.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): i) Poliklinik: 1 adet (alçıpan ile bölünerek 2 oda haline getirilmiş poliklinik odasının bir bölmesinde sürekli poliklinik yapılırken diğer tarafta deri testleri ve spesifik poliklinik hizmetleri verilmektedir). Sözü edilen poliklinik 2. katta olup, asansör de olmaması nedeni ile solunumsal rahatsızlığı olan hastaların ulaşımı için uygun yerde değildir. Bir kısmı bulaşıcı olan ve ciddi bir halk sağlığı tehdidi oluşturan bu hastalar için bir bekleme odası bulunmamaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): ii) Laboratuvar: Solunum Fonksiyon Test laboratuvarı ve Gastroenteroloji AD ile ortak kullanılan endoskopi ünitesinin de içinde bulunduğu bronkoskopi laboratuvarı. Bu 2 laboratuvarda da solunumsal hastalıklarda bulaşı önleyecek tedbirler bulunmamaktadır. Gastroenteroloji AD ile ortak kullanmamız nedeniyle Bronkoskopi laboratuarından haftada 3 gün, öğleden sonraları faydalanabilmekteyiz. Yer problemi nedeni ile acil müdahale imkanı da kısıtlıdır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): iii) Yataklı hizmet alanı: AD’mıza ait yataklı hizmet verebileceğimiz ayrı bir klinik bulunmamakta olup, dahili bilimler için ayrılmış yataklar arasından ikisi yoğun bakımda, 13’ü dahili katta olmak üzere toplam 15 yatak ile hizmet verilmeye çalışılmaktadır. Yatak sayısı yetersizdir. Poliklinik ve solunum hastalıkları laboratuvarlarında olduğu gibi yataklı hizmet alanlarında da bulaşı önleyici önlemler ve uygun fizik şartlar bulunmamaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): Araç-gereç: Anabilim Dalımıza ait 1 adet solunum fonksiyon test cihazı (solunum sisteminin dinamik ve statik fonksiyonlarını değerlendirebilen cihaz), bir adet portable solunum fonksiyon test cihazı, Bronş provakasyon testi, CO difüzyon testi, Allerji testleri, video sistemi gastroentereoloji kliniğine ait endoskopi ünitesi ile ortak kullanılan 1 adet bronkoskop ve ışık kaynağı, 2 adet Abraham’s plevra biyopsi seti (biri 1999 da alınmış ve şu an kullanılamaz durumda olan), 5 adet nebulizatör, 1 adet noninvaziv mekanik ventilatör ve cihazla uyumlu monitör bulunmaktadır. iv) Araç-gereç: Anabilim Dalımıza ait 1 adet solunum fonksiyon test cihazı (solunum sisteminin dinamik ve statik fonksiyonlarını değerlendirebilen cihaz), bir adet portable solunum fonksiyon test cihazı, Bronş provakasyon testi, CO difüzyon testi, Allerji testleri, video sistemi gastroentereoloji kliniğine ait endoskopi ünitesi ile ortak kullanılan 1 adet bronkoskop ve ışık kaynağı, 2 adet Abraham’s plevra biyopsi seti (biri 1999 da alınmış ve şu an kullanılamaz durumda olan), 5 adet nebulizatör, 1 adet noninvaziv mekanik ventilatör ve cihazla uyumlu monitör bulunmaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): v) Derslik: Anabilim dalımıza ait derslik bulunmamakta olup, öğrenci ve araştırma görevlilerinin teorik eğitimleri için ortak derslikler kullanılmaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi b) Alt yapı ( b) Alt yapı (Fiziki Mekan ve Araç Gereç Bilgileri): vi) Öğretim araç ve gereçleri: Anabilim dalımıza ait öğretim gereci bulunmamaktadır. Projektör, tepegöz (1) vb. gereksinimlerin karşılanması için ortak cihazlardan ve şahsi bilgisayarlarımızdan yararlanılmaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi c) Sağlık hizmeti 2004 – ,86 TL 2005 – ,05 YTL 2006 – ,39 YTL (7 aylık)

Mevcut Durum Değerlendirmesi c) Sağlık hizmeti Hizmet Türü (10 aylık dönem Yatan hasta Poliklinik hastası Solunum Fonksiyon Testi Bronşprovakasyonu Alerji Testi Bronkoskopi Plevra biyopsisi NIMV Konsultasyon

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim -Akademik Personel Bilgileri: Ünvanlarına göre akademik personel sayısı: Unvan Profesör Doçent Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi Uzman Diğer TOPLAM

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim Eğitimin Amacı: Gerek araştırma görevlileri gerekse tıp öğrencilerinin eğitiminde bölümümüzün temel amacı teorik, pratik ve laboratuar konularında modern tıbbın gereklerine uygun eğitim vererek mesleğini çok iyi bilen, hastalarına saygılı, etik kuralları uygulayan, disiplinli, ahlaki değerleri yüksek, araştırmacı ve Atatürk ilke ve İnkılaplarını benimsemiş, doktorlar ve Göğüs Hastalıkları Uzmanları yetiştirmek, bunun yanında hastalarına en iyi bakım ve tedavi hizmeti vermektir.

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı Akademik YılÖğrenciSayı (A)Ders Veren Öğretim Elemanı (B) Ders veren Öğretim Elemanı düşen Öğrenci Sayısı(A/B) Lisans99424,75 Yüksek Lisans--- Doktora--- (Tıpta Uzmanlık)541, Lisans109427,25 Yüksek Lisans--- Doktora--- (Tıpta Uzmanlık) Lisans155625,83 Yüksek Lisans--- Doktora--- (Tıpta Uzmanlık)560,83

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim Eğitim-Öğretim Yılı Öğretim Elemanlarının Ders Yükü (Yıllık Ders Saati/Öğretim elemanları Oranı): 39,16

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim DÖNEM III DERS PROGRAMI Solunum sistemi semptomatolojisi (3 saat) Solunum sistemi muayenesi (3 saat) Görüntüleme yöntemleri (2 saat) Yardımcı tanı yöntemleri (1 saat) Kan gazları (1 saat) Solunum fonksiyon testleri (1 saat) Astım (1 saat) KOAH (1 saat) Pulmoner hipertansiyon ve Kor pulmonale (1 saat) Bronşektazi ve Akciğer absesi (1 saat) Pnömoni (2 saat) Akciğer tüberkülozu (2 saat) Pulmoner emboli ( 1 saat) Plöreziler ( 1 saat) Akciğer kanseri ( 2 saat) Sigara ve sağlık (1 saat) Solunum yetmezliği (1 saat) Pratik ( 2 saat) Toplam:25 saat teorik + 2 saat pratik

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim DÖNEM IV DERS PROGRAMI Akciğer fonksiyon testleri (1 saat) Arter kan gazlarıi (1 saat) Bronşiyal astım (2 saat) Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları (2 saat) Plevra hastalıkları (2 saat) Pulmoner hipertansiyon ve kor pulmonale (1 saat) Akut solunum yetmezliği ve ARDS (1 saat) Pulmoner tromboemboli (1 saat) Bronşektazi ve Akciğer absesi (1 saat) Pnömoni (2 saat) Akciğer tüberkülozu (2 saat) Sarkoidoz (1 saat) Sistemik hastalıklarda akciğer tutulumu ( 1 saat) Akciğer kanseri ( 2 saat) Sigara ve sağlık (1 saat) Mediasten ve göğüs duvarı hastalıkları (1 saat) Uyku apne sendromu (1 saat) İnterstisyel akciğer hastalıkları (1 saat) Kist hidatik ve diğer paraziter hastalıklar (1 saat) Mesleki akciğer hastalıkları (1 saat) Bir öğretim yılında 4 kez tekrarlanmaktadır.

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim ÖĞRETİM YILI SEMİNER PROGRAMI NON INVAZİV MEKANİK VENTİLATÖR İNHALER İLAÇLAR VE ETKİ MEKANİZMALARI GÖĞÜS HASTALIKLARI ACİLLERİ İMMUNSUPRESİF HASTALARDA PNÖMONİ SOLİTER PULMONER NODÜL TORAKS TÜMÖRLERİNDE RT NİN YERİ BRONŞEKTAZİ SOLUNUM FONKSİYON TESTLERİ AKCİĞER ABSESİ KAN GAZLARININ YORUMLANMASI SOLUNUM FİZYOLOJİSİ MEZOTELYOMA SOLUNUM YETMEZLİKLERİNE YAKLAŞIM PREOP-POSTOP HASTA DEĞERLENDİRMESİ TEDAVİ AMAÇLI BRONKOSKOPİ UYGULAMALARI ALVEOLER HEMORAJİ İLAÇLARA BAĞLI AKCİĞER HASTALIKLARI ARDS LOKAL İLERİ AKCİĞER KANSERLERİNDE TEDAVİ TANI KONULAMAYAN PLEVRAL EFFÜZYONLARA YAKLAŞIM MİKROBİYOLOJİK NUMUNE ALMA YÖNTEMLERİ,SAKLAMA VE TRANSPOTU TORAKS TOMOGRAFİSİ LİTERATÜR : 15 saat

Mevcut Durum Değerlendirmesi d) Eğitim Yıllara göre toplam yayın sayısı (klinik araştırma, olgu sunumu, mektup-teknik yazı, derleme) TOPLAM TOPLAM MAKALE Ulusal Uluslararası KİTAP KİTAP BÖLÜMÜ 243 BİLDİRİ Ulusal Uluslararası Yürütülen toplam proje sayısı:4 Bölüm öğretim üyelerinin aldığı toplam ödül sayısı:8

Mevcut Durum Değerlendirmesi f) Öz değerlendirme (SWOT Analizi Sonuçları) Güçlü Yanlarımız Konusunda uzman yeterli öğretim üyesine sahip olması Toraks Derneği tarafından belirlenen eğitim standartlarının sağlanması Görsel öğeleri iyi kullanma Yeterli teknik donanım olması Öğretim üyelerinin özelleşmiş yan dallarda kendilerini geliştirmiş olmaları Güncel ve pratik ağırlıklı ders içeriği Uygun sunum tekniklerinin kullanılması Sözlü ve yazılı sınavlar ile teorik ve pratik eğitime ait objektif değerlendirmelerin yapılması Sınav sonrasında öğrenci ve öğretim üyeleri ile yeterli ve eksik yanların konuşulacağı ortam yaratılması Teorik ve uygulamalı derslere aktif katılımın sağlanması Öğretim üyelerinin özelleşmiş alt eğitim alanları olması

Mevcut Durum Değerlendirmesi f) Öz değerlendirme (SWOT Analizi Sonuçları) Zayıf Yanlarımız Öğrencilerin yabancı dil sorunu yaşamaları Spesifik uygulamaların (yoğun bakım ünitesi, uyku laboratuarı gibi) yaptırılamaması İnteraktif eğitim yapılmaması Öğretim elemanlarının “eğitimcinin eğitimi” programı almamış olması

Mevcut Durum Değerlendirmesi f) Öz değerlendirme (SWOT Analizi Sonuçları) Fırsatlar Anabilim dalının ulaşabileceği elektronik veri tabanlarının artırılarak sürdürülmesi Yurtiçi ve yurtdışında ilgili merkezler ile iletişim imkanlarının geliştirilmesi Kaynak çeşitliliği ve kaynaklara ulaşım artmakta İnternet imkanlarının artması ile bilgiye ulaşmada kolaylık Yeni hastane binası yapımı

Mevcut Durum Değerlendirmesi f) Öz değerlendirme (SWOT Analizi Sonuçları) Tehditler Donanım eksikliği (spesifik laboratuarlar gibi) Finansal problemler Araştırma fonu kısıtlılığı Yetersiz yatak ve uygulama laboratuarı sayısı Yetersiz araştırma görevlisi sayısı Bölüm kütüphanesi ve öğrenci dersliğinin olmaması Staj süresinin kısa olması Her geçen yıl öğrenci sayısının plansız artması Öğretim üyelerinin bireysel çalışma ofislerine ait mekan problemleri Yetersiz sekreterya ve kırtasiye desteği Teknisyen, sekreter gibi yardımcı personelin yetersiz olması Uygulamalı eğitimde kullanılan mekanlara ait kısıtlılıklar Öğretim üyelerinin bireysel iş yüklerinin fazla olması

Stratejik Amaçlar mekan 1.Altyapının (mekan ve donanım) yeterli hale getirilmesi 2.İnsan kaynaklarının nicelik ve nitelik olarak yeterli düzeye çıkarılması 3.Toplumun öncelikli sağlık sorunları alanlarında yeni araştırma projeleri üretmek ve gerçekleştirmek 4.Anabilim dalımızda kalite yönetimi ve akreditasyon sistemleri kurmak 5.Yurt içindeki ve yurt dışındaki merkezlerle kurumsal iş birliğini sağlamak

Stratejik Amaçlar 1)Alt yapının yeterli hale getirilmesi Ortalama 40 yataktan oluşan, içerisinde en az 2 izolasyon odası ve bir 3 yataklı solunumsal yoğun bakım odası bulunan, bağımsız Göğüs Hastalıkları kliniğinin oluşturulması (5 yıl) Gastroenteroloji Endoskopi Laboratuarından ayrı bağımsız, tam donanımlı ( tanı ve tedavi amaçlı) bronkoskopi ünitesi kurmak (2 yıl) Uyku laboratuarı ile entegresyonun sağlanması (1 yıl) Uykuda solunum bozukluğu hastalıklarının tanısı için portabl polisomnografi için uygun donanım (1 yıl) Girişimsel işlemlerin yapılabileceği ( torasentez, plevra biyopsisi, mikroskopi vb) bir oda ve sorumlu hemşire (1 yıl) Solunum fonksiyon testleri laboratuarının fizik ve teknik imkanlarının arttırılması (2 yıl) Alerji testlerinin yapılacağı uygun koşullarda oda sağlanması Allerji Ünitesi’nde yataklı hizmete geçildikten sonra ilaç desensitizasyonuna başlanması (5 yıl) Poliklinik oda sayısının 2’ye çıkartılması ve solunumsal hastalıklara yönelik uygun koşulların sağlanması Kemoterapi hastaları için gündüz kemoterapi ünitesinin sağlanması

Stratejik Amaçlar 2) İnsan kaynaklarının nicelik ve nitelik olarak yeterli düzeye çıkarılması Akademik kadro 4 profesör, 7 doçent veya yardımcı doçent, 8 araştırma görevlisi şeklinde olmalıdır (20 yıl) Akademik kadro 4 profesör, 7 doçent veya yardımcı doçent, 8 araştırma görevlisi şeklinde olmalıdır (20 yıl) Araştırma görevlilerinin eğitim düzeylerinin en üst düzeye çıkarılması Araştırma görevlilerinin eğitim düzeylerinin en üst düzeye çıkarılması Teknisyen ve hemşirelerin eğitim düzeylerinin geliştirilmesi Teknisyen ve hemşirelerin eğitim düzeylerinin geliştirilmesi

Stratejik Amaçlar 4) Anabilim dalımızda kalite yönetimi ve akreditasyon sistemleri kurmak Hizmet performans ölçümlerinin yapılması (1 yıl) Hizmet performans ölçümlerinin yapılması (1 yıl) Hastalar, araştırma görevlileri ve idari personelden geri bildirim alınması ( 2 yıl) Hastalar, araştırma görevlileri ve idari personelden geri bildirim alınması ( 2 yıl)

Stratejik Amaçlar 5) Yurt içindeki ve yurt dışındaki merkezlerle kurumsal iş birliğini sağlamak Değişik merkezlerle kurumsal iş birliği sağlamak (5 yıl) Değişik merkezlerle kurumsal iş birliği sağlamak (5 yıl)

Cihaz Adı Mekanik Ventilatör 1 2BİPAP cihazı (hastane tipi) Yoğun bakım monitörü Kardiyopulmoner egzersiz testi 1 5Bodybox 1 6Videobronkoskopi ünitesi Endobronşial elektro cerrahi ünitesi, argon lazer ve koter 1 8Endobronşial ultrasonografi ünitesi 1 9Fiberoptik bronkoskop Pulse oksimetre cihazı Plevra biyopsi iğnesi Spirometre (SFT cihazı) Rijid bronkoskop1 14Cerrahi aspiratör2 2 15Ultraviyole (UV) lambası EKG cihazı1 MeÜTF Göğüs Hastalıkları Ve Tüberküloz AD Yılları İhtiyaçların Listesi