İSTİKLAL CADDESİ ÜZERİNDEKİ YAPILARIN GIS ORTAMINDA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü Tanıtımı
Advertisements

Proje Şube Müdürlüğü.
Veri ve Veri Yapıları Genel olarak bilgisayarlar.
BTEP 203 – İnternet ProgramcIlIğI - I
Ottoman Store ve İç Mimar Tunç YETENEK ve mobilya sektorunde 20 yildir aktif olarak faaliyet gosteren Desinatör Murat YİLMAZ tarafından kurulmuştur.
11 1.
ProJe Şube Müdürlüğü görev ve faalİyetlerİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
Tek Tablo İçinde Sorgulamalar
Excel 2007 Uzm. Murat YAZICI.
VERİ İŞLEME ARAŞTIRMA SORULARI ÜRETME, VERİ TOPLAMA,
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
T R Z TRZ.
Biçimin elemanları ve ilişkileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 12.Görsel Araçlar: Grafikler.
BURJ EL ARAB Diyap ÖZEL
DOKUN BANA Gelişmiş teknolojiler her alanda boy gösteriyor. İletişim çağı vitrinlere yansımaya başladı. İşte bu noktada mağaza vitrinleri.
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Bilgisayarda Ofis Programları
Katlı paralel kanal şebekesi
TABLO VE GRAFİK.
TEKSTİLKENT TİCARET MERKEZİ ESENLER- İSTANBUL
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
İLETİM Farklı özellikteki yayların birinden gelen atma bu iki yayı ayıran sınırda kısmen yansır, kısmen de diğer yaya geçer. Gelen atmanın diğer yaya geçmesine.
TÜRKİYE’DE İLLER BAZINDA BİNA İNŞAATI VERİLERİ YARDIMIYLA GIS ORTAMINDA YAPILAŞMANIN ŞEHİRLERE ETKİSİNİN İNCELENMESİ.
Kentsel Mekanda Mekan Dizini
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 3: Kırılma İndisi Prof. Dr. M. Halûk Güven ZKÜ Fen-Ed. Fak.
ÜSKÜDAR BELEDİYESİ YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ
NAYİM DEMİR Bu sitede çeşitli başlıklar altında konular verilmiştir ve öğrencilerin kolayca bilgilere ulaşmasın sağlanmıştır.
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT Sum (Topla) Fonksiyonu Belirtilen hücreler arasındaki sayıların toplamını alır. =SUM (E2;E11) E2 hücresinden.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
BOLU ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE’DE KENT BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMALARININ GELİŞİMİ
TABLO BELGEYE TABLO EKLEMEMİZİ VEYA ÇİZMEMİZİ SAĞLAR…
Ağ nedir?_____________________
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAZİYET PLANI A BLOK B BLOK T BLOK ALAN BİLGİLERİ ARSA ALANI: 10700m2
BİLGİSAYAR Kendisine verilen bilgiler üzerinde aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma işlemleri yaparak sonuçları çıktı birimlerine gönderen elektronik.
GRAFİKLER.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
İ statistik bilim dalında çe ş itli yöntemlerle elde edilen sonuçların çizgi ve ş ekillerle ifade edilmesine grafik denir.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÇEMBERİN ELEMANLARI,YAYLAR VE ÇEMBERDE AÇILAR
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
2017.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
KÜLTÜR TURİZMİ.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
KARTOGRAFYA Bu Derste Neler Öğrenebilirim? Haritalar Tarih Öncesi ve İlkçağlarda Kartografya Orta Çağda Kartografya Yeni ve Yakın Çağda Kartografya Dünyanın.
Resimle İlgili Meslekler
H.
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Çalışma Soruları.
ÖĞRENCİ AD SOYAD, ÖĞRENCİ AD SOYAD, ÖĞRENCİ AD SOYAD
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İSTİKLAL CADDESİ ÜZERİNDEKİ YAPILARIN GIS ORTAMINDA KULLANIM ŞEKLİ VE İZLENİMSEL DEĞERLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ HASAN YİRMİBEŞOĞLU 502011395

KONU Bu çalışmada İstiklal Caddesi aksı boyunca bulunan yapılar zemin ve üst katlarındaki kullanım şekilleri, izlenimsel değerleri ve gün içindeki kullanım miktarları, çekim güçleri açısından incelenmiştir. Her yapıyla ilgili bu farklı başlıklardaki veriler bilgisayar ortamında yapılara atanmış, buna bağlı sayısal değerler, grafikler ve tablolar elde edilmiştir. Buradan yola çıkılarak yapının kullanım şekli ile kullanım yoğunluğu arasında bir karşılaştırma yapılmaya çalışılmıştır. Buna ek olarak yapıların anıtsal, kültürel ve tarihsel değeri ile kullanım şekilleri arasında bir bağlantı olup olmadığı incelen meye çalışılmıştır.

AMAÇ Yapılan araştırmalarda arazide toplanan bilgilerin bilgisayar ortamına aktarılması ve GIS sistemleri kullanarak sorgulama yapılaması. Buna bağlı olarak gerekli tablo, grafik ve analizlerin elde edilmesi. YÖNTEM Çalışma alanındaki yapılardan zemin ve üst katlarındaki kullanım şekilleri, izlenimsel değerleri ve gün içindeki kullanım miktarları ile ilgili bilgiler toplanıp bilgisayar ortamına aktarılmıştır.

ARAZİ KULLANIMI zemin katlar Resmi daireler, konsolosluklar Sinemalar Restorant, cafe,bar Mağaza, dükkan Dini yapılar Oteller Ofis, banka Galeri

ARAZİ KULLANIMI zemin katlar 1 Resmi daireler, konsolosluklar 2 Sinemalar 3 Restorant, cafe,bar 4 Mağaza, dükkan 5 Dini yapılar 6 Oteller 7 Ofis, banka 8 Galeri 1 2 3 4 5 6 7 8 18 46 108 21

ARAZİ KULLANIMI üst katlar Resmi daireler, konsolosluklar Sinemalar Restorant, cafe,bar Mağaza, dükkan Dini yapılar Oteller Ofis, banka Galeri

ARAZİ KULLANIMI üst katlar 1 Resmi daireler, konsolosluklar 2 Sinemalar 3 Restorant, cafe,bar 4 Mağaza, dükkan 5 Dini yapılar 6 Oteller 7 Ofis, banka 8 Galeri 1 2 3 4 5 6 7 8 20 25 131

YAPILARIN İZLENİMSEL DEĞERİ kötü vasat orta iyi Çok iyi

YAPILARIN İZLENİMSEL DEĞERİ Yapıların izlenimsel değeri daha çok mimari ve kültürel değerleri açısından gruplandırılmışlardır. Belli bir dönemin mimari anlayışını, yaşam şeklini yansıtabilen yapılar yüksek değer aldılar. Ayrıca yapıların tarihi şehir merkezinde bulunması nedeni ile turistik açıdan çekicilik ve izlenim değeri de dikkate alınmıştır. Yapıların temizliği, bakımı, sağlamlığı çok önemsenmemiştir.

YAPILARIN İZLENİMSEL DEĞERİ 1 kötü 2 vasat 3 orta 4 iyi 5 Çok iyi 1 2 3 4 5 47 26 37 65 39

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ gün içi Çok az yoğunluk Az yoğunluk Orta yoğunluk Yüksek yoğunkuk Çok yüksek yoğunluk

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ Yapıların çekim gücü daha çok görsel ve hissi bir veri olarak girilmiştir. Yine de yapıların kullanım şekilleri ile bağlantı kurulmuştur.

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ Resmi daireler Gün içine çok kalabalık, geceleri ise boş Sinemalar Özellikle akşamları kalabalık Restoran, Cafeler, Mağazalar Türlerine ve isimlerine göre farklı zamanlarda farklı doluluk değerlerine sahip oldular Dini yapılar Görsel çekiciliği fazla olsada kullanım miktarı az, geceleri boş Ofisler Gün içinde çok dolu, geceleri ise genellikle daha az dolu

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ gün içi 1 Çok az yoğunluk 2 Az yoğunluk 3 Orta yoğunluk 4 Yüksek yoğunkuk 5 Çok yüksek yoğunluk 1 2 3 4 5 55 103 34 10

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ gece Çok az yoğunluk Az yoğunluk Orta yoğunluk Yüksek yoğunkuk Çok yüksek yoğunluk

YAPILARIN ÇEKİM GÜCÜ gece 1 Çok az yoğunluk 2 Az yoğunluk 3 Orta yoğunluk 4 Yüksek yoğunkuk 5 Çok yüksek yoğunluk 1 2 3 4 5 38 63 65 26 11