HEPİMİZ OYNUYORUZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

FUTSALIN PRENSİPLERİ.
HAKEMLERİN RESMİ EL İŞARETLERİ
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
VOLEYBOL Kuralları.
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
KÜÇÜK MUCİTLER PROJESİ BİR TEBESSÜM ARMAĞAN ET BAŞTACIMIZ KADINLARIMIZ
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığı Yrd.Doç.Dr.Mustafa AKSOY
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
OYUNLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
MUSTAFA REŞİT PAŞA İLKOKULU
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MUTLULUĞU ÇİZİYORUZ .
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
İL ORGANİZASYON KOMİTESİ TOPLANTISI
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
HAYDİ GELİN ÇOCUK OLALIM
Sınıf bazında seçilen oyunlar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SOKAK OYUNLARI ŞENLİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 21/05/2015.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
Aile Atölyeleri Projesi
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI TAKVİMİ ÇARŞAMBA GÜNÜ İ L ORGAN İ ZASYON KOM İ TES İ TOPLANTISI DÜZENLENMES İ VE PLANLARIN İ ST İŞ ARE ED İ.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
ÜNİVERSİTE İÇİ SPOR ŞENLİKLERİ İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.
OYUN KURALLARI.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
BASKETBOL OYUN KURALLARI
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GEZİ ALANLARI VE GÖZLEM
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
Volleyboll Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? İbrahim koca 28 İbni sina okulu.
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
Takımlar 10 asil 3 yedek olmak üzere 13 kişidir.
Kural - 13 Serbest Vuruşlar.
Sunum transkripti:

HEPİMİZ OYNUYORUZ

Projenin gerekçesi Günümüzde çocukların değişen şartlar itibarıyla giderek hareketsiz bir yaşam tarzı edindikleri ve boş zamanlarını genelde bilgisayar ve televizyon karşısında geçirdikleri araştırmalar sonunda ortaya çıkmıştır. Bunun sonucunda da çocukların giderek asosyalleştiği, yeteneklerinin köreldiği ve iletişimsiz bir topluma doğru gidildiği saptanmıştır. Bu olumsuzlukları aşmanın da en iyi yollarından biri onların oyun oynayarak hayatı öğrenmesi ve iletişim becerilerinin artmasını sağlayacaktır.

Projenin konusu: Okullara eğitsel oyunlar kitap ve görsel materyallerle tanıtılacak,Okullarda eğitimi yapıldıktan sonra sınıflar arası uygulaması sağlanacaktır.Daha sonra 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Haftası içinde katılımcı okullarla eğitsel oyunlar şenliği yapılacaktır.

EĞİTSEL OYUNLAR ŞENLİĞİ Projenin amacı: Geleneksel çocuk oyunlarımızın çocuklara öğretilip çocuk haftası kapsamında şenlik boyutuna taşınması. Projenin hedefi: Çocukların kişilik gelişimlerine ve olumlu davranışlar kazanmalarını sağlayan oyunlarla, çocukların keyifle ve enerjisini atacağı bir ortam hazırlamak.

Projede metot ve yöntem : Proje paydaşlarıyla toplantı ve işbirliği I.Aşama:Projenin tanıtılması: İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Şube Müdürleri ve ilçelerde Okulların Müdür Yardımcıları ve Beden Eğitimi Öğretmenlerine projenin tanıtımı. II.Aşama: Okullarda uygulama ve pilot okulların Sınıflar arası birincilerinin belirlenmesi ve sonuç bildirimlerinin İl Milli Eğitim Müdürlüğüne yapılması. III.Aşama: Şenliğe katılacak okulların seçimi. İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince yapılacak olan turnuva neticesinde İlçe 1. ve 2. si olan okulların İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirilmesi.

IV.Aşama:23 Nisan Ulusal Egemenlik Haftasında okullarda uygulaması yapılıp sınıflar arası 1. olan takımların Yaşar Doğu Spor Salonunda yarışma ve şenliğin gerçekleştirilmesi. V.Aşama: Yarışma ve şenliğin Ödüllendirilmesi: Katılan tüm öğrencilere madalya verilmesi.

Sınıf bazında seçilen oyunlar 1.Sınıflar:Top Yetiştirme Oyunu 2.Sınıflar:Denge Oyunu 3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu 4.Sınıflar:Mendil Kapmaca Oyunu 5.Sınıflar:Yakan Top Oyunu

1.Sınıflar:Top Yetiştirme Oyunu Oyuncu sayısı:8 (4 kız, 4 erkek) Kullanılacak malzemeler:2 adet top Oyun Oynanışı: 2 Grubun oyuncuları yan yana dizilirler.Gruptaki 1.oyuncunun eline top verilir.Hakemin başla komutuyla ellerinde ki topu baş üzerinden arkadaki oyuncuya aktarırlar.Elden ele giden topu en sonunda ki oyuncu alarak grubun başına gider.Grubun 1. oyucusu tekrar başa geldiğinde oyun biter.Önce gelen oyunu kazanır.

2.Sınıflar:Denge Oyunu Oyuncu sayısı:8 Kullanılacak malzemeler:2 adet top Oyun Oynanışı: 2 Grubun oyuncuları yan yana başlangıç çizgisinin ardına dizilirler.Eşleşen oyunculara top verilir.Hakemin başla komutuyla düşürmeden sırtlarında taşıyarak bitiş çizgisine ulaşmaya çalışırlar.Yere düşürmeden taşınan her top için 1 puan verilir.Bitiş çizgisine ulaşan oyuncular topu başlangıç çizgisinde bekleyen takım arkadaşlarına atarlar.Önce tamamlayan gruba 4 puan verilir.

3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu Oyuncu sayısı:4 Kullanılacak malzemeler:Sek sek çizgisi ve tahta aparat. Oyun Oynanışı: Başlangıç çizgisinden itibaren 1 nolu kutudan başlayarak tahta aparat atılır.2 nolu kutudan itibaren sekilerek gidiş ve dönüşü tamamlanan tur tahta aparatın alınmasıyla sonlanır.Bu şekilde 8 nolu kutu da dahil olarak aynen tekrarlanır.Tahta aparatın istenilen kutuya atılamaması,sekilirken çizgiye basılması,denge sağlanamayıp yere değen oyuncu durumunda oyuna diğer takım devam eder.Diğer takımın hatası durumunda da, oyuna 2.sırada ki oyuncu devam eder.Turu ilk tamamlayan takım kazanır.

4.Sınıflar:Mendil Kapmaca Oyunu Oyuncu sayısı:8 Kullanılacak malzemeler:1 adet Mendil Oyun Oynanışı: 2 Grubun oyuncuları karşılıklı olarak sahaya dizilirler. Hakemin komutuyla her iki gruptan sırası gelen oyuncular koşarak hakemin elinde ki mendili alır. rakip oyuncu tarafından dokunulmadan guruplarına geri dönmeye çalışırlar.Bitiş çizgisine dek dokunulmadan geçen oyuncu takımına 1 puan kazandırmış olur.Tüm oyuncular tamamlandığında puanı fazla olan grup kazanır.

5.Sınıflar:Yakan Top Oyunu Oyuncu sayısı:10 kişi Kullanılacak malzemeler:1 adet top Oyun Oynanışı: İki uzun çizginin ortasına bir grup yerleşir.Diğer grup ikiye bölünerek çizgilerin üzerine yerleşir.Çizgide ki oyuncular ortaya yerleşen grubu topla vurmaya çalışır.Vurulan oyuncu oyundan çıkar.Ortada tek oyuncu kaldığında çizgide ki oyuncuların karşılıklı top fırlatışları 10 sayıya dek sayılır.Sayma işlemi bittiğinde ortadaki oyuncu hala vurulamadıysa bu oyuncunun grubu kazanmış olur.İçerde ki ve çizgide ki grup kur’a ile belirlenir.

Eğitsel Oyunlar Şenliği Salon Planı 1.SINIFLAR 2.SINIFLAR 3.SINIFLAR 4.SINIFLAR 5.SINIFLAR

Projede Yer Alacak Kurumsal Paydaşlar ve Görevleri Samsun Valiliği Proje koordinasyonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü Tüm yazışma, duyurular,projede görev dağılımının yapılması Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Tesisin hazırlanması,ödüllerin temini İl Emniyet Müdürlüğü Tüm güvenlik önlemlerinin alınması İl Sağlık Müdürlüğü Tüm sağlık tedbirlerinin alınması. Yeterli ve Dengeli Beslenme ve Hareketli Yaşam Kurulu Organizasyon giderlerinin karşılanması.

Projenin Sürdürülebilirliği Uygulamanın 1.yılında okul bazında genele yayılan bu uygulama,şenlik bazında pilot okullarla yapılması. 2.yılda ise tüm okullara ve ilçelere lig şeklinde uygulanabilirliğinin yapılması.

Projenin çıktıları Öğrencilerde iletişim gücünün arttırılması Sosyal etkileşimin arttırılması Çocuğa birlikte iş yapabilme becerilerinin kazandırılması. Okullar arası iletişimin arttırılması. Kamuoyunun dikkatinin çocuk ve oyun üzerine çekilmesi. Ulusal Egemenlik haftasına çocukların mutlu olacağı farklı bir katkının sağlanması.

Kaynaklar Türkiye Geleneksel Çocuk Oyunları Federasyonu Çocuk Oyunları Kitabı (MEB İlköğretim Genel Müdürlüğünce hazırlanan kılavuz kitap )