BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Cin Ali İnternette Ne Yapıyor?
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
e-Sertifika Programları
SUNAR….
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
SUNU YAPIYORUM Hazırlayan:Merve Özdemir
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
PROF.DR. MURAT DERBENT ( )
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Veri Tabanı Programcılığı
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Bilgi İşlem Birimi (Bilişim Teknolojileri Birimi)
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
Gün boyunca neler yaparsınız? Bu yaptıklarınız başarınızı nasıl etkiler ?
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem-based Learning)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları Proje Sunumu Ders sorumlusu : Dr.Hakan TÜZÜN Tasarımcılar: Gökhan KIZILIŞIKOĞLU M. Yasemen KÖLE Ali AYDINLI Ülkü KARTAL Sertaç ÇINAR Kübra DURU Hacettepe Universities Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2006 – 2007 Öğretim Yılı – Bahar Dönemi 06800 Beytepe - ANKARA

Proje’nin Amacı Tanımlamış olduğumuz kullanıcı grubuna Visual Basic denetimlerini üç boyutlu oyun ortamında eğlenceli ve etkili bir şekilde kavratmak.

Hedef Kitle Programlama dilleri dersi kapsamında Visual Basic programlama diline giriş yapan Böte öğrencileridir.(Bu öğrencilerin büyük çoğunluğu daha önceden programlama dilleri hakkında bilgi ve beceriye sahip değildir.)

Proje Senaryosu Korkunç bir uçak kazası... Issız bir adaya düşerek kurtulan 6 kazazede... Ve onları bu adada bekleyen daha korkunç bir tehlike...

Proje Senaryosu Bu issiz Güney Pasifik adasında hayatta kalmayı başaran toplumun her kesiminden gelen bu insanlar, sadece adada hayatta kalabilmek için değil, ayni zamanda adanın içinde yasayan başka şeylerden de kendilerini korumak için birlik olmak zorundalar..Kullanıcı bu 6 kişinin lideridir ve arkadaşlarının hayati onun elindedir..

Proje Senaryosu Kullanıcı adanın içinde farklı yerlerde bulunan Visual Basic denetimlerine ait bilgileri bulacak ve uçağı tamir edecek olan Ali Usta'ya iletecektir. Böylece Ali Usta uçağı tamir edebilecek ve kurtulacaklardır.

Süreç 3D ortamda deneme çalışmaları yaparak QA’da neler yapabileceğimizi gördük Proje konusu belirlendikten sonra Amaç ve Hikayemizi oluşturduk. Hocamıza proje teklifimizi verdik. Ortamda hikayemizle ilgili nesne kısıtlı olduğu için geniş bir araştırma yaptık ve hikayemizi değiştirip hocamıza bir kez daha proje teklifi verdik.

Süreç Amaç ve Hikayeye uygun bir 3D taslağını oluşturduk(Arayüz). 2D içeriği hazırladık. 2D içeriği, 3D senaryoya uygun düzenledik. 3D ortam için nesne araştırdık, seçtik ve bunlarla bir ambar oluşturduk. Ambardaki nesneleri TrueSpace ile düzenledik ve amaca uygun hale getirdik.

Süreç İş bölümü yaptık ve bir kısmımız 3D ile bir kısmımız da 2D ile uğraştı. 3D ile ilgili hazırlanan nesneleri havuza ekledik. 2D ortamı Dreamweaver ile hazırladık.

Süreç 3D ve 2D ortamlarda hatalar tespit edilerek düzeltmelere gidildi. Ortamları ilişkilendirdik. Kullanıcı testlerini yaptık. Kullanıcıların tespitlerine göre hataları düzelttik.

Süreçte İyi Giden Olaylar Konu seçiminde hemfikir olmamız işimizi hızlandırdı. İş bölümlerinde isteklilik süreci etkin kullanmamızı sağladı. Ortamı hazırlarken havuzdaki nesnelerin yeterli olması bize zaman kaybettirmedi. Planlı hareket etmemiz . Grup elemanlarının toplantılarda daima yer almış olması.

Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Aldığımız bilgiler doğrultusunda 3D ortamı yükseltebileceğimizi sanıyorduk ve işimize bu bilginin varlığı ile devam ettik. Fakat sürecin ortasında bunun olamayacağını anladık ve tüm nesneleri tek tek yükselttik.

Bir Daha Neleri Farklı Yapardık Konu üzerinde daha fazla vakit harcardık. 2D üzerinde daha çok çalışırdık. Ortamı gerçekçi kılmak için ses, efekt vs.. Kullanabilirdik. Php bilgimizi arttırarak etkileşimli 2D ortamlar oluşturabilirdik.

Teşekkürler…