1- İmam Hatip Okulları nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
İVRİNDİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
EFELER ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
KESTEL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
‘’YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ 20 ARALIK 2013 Halit ERTUĞRUL.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
 Okulumuzu 1911 yılında Sultan Reşat tarafından yaptırılmıştır ve isminide Osmanlı Şeyhülislamı Ebussuud Efendi hazretlerinden almıştır Mimarida Kemalettin.
Okulun Tarihçesi Okulumuz Uşak merkezde Cumhuriyet Mahallesi´nde kendi adını taşıyan sokak üzerinde bulunmaktadır.Yapımı 1995´te tamamlanmış ve 9 derslikli.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
T.C. SİVAS VALİLİĞİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
ORTAOKULA GEÇİŞ.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
AKİF İNAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ALAN SEÇİMİ.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
Hayat Biçimini Seçmektir
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ  Sosyal Bilimler Liseleri 2003 yılında, Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim insanlarının.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
 KİLİS MÜBECCEL – SUPHİ YAVAŞÇA SOSYAL BİLİMLER LİSESİ.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
TÜRK Eğitim Sistemi.
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI TÜRLERİ
1- İmam Hatip Okulları nedir?
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

1- İmam Hatip Okulları nedir? İmam Hatip Okulları ortaokul ve lise bölümlerinden oluşmaktadır. Normal ortaokul ve lise müfredatına ek olarak dini ve ahlaki eğitim veren, mesleğe ve üniversiteye öğrenci yetiştiren, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi devlet okullarıdır.

NEDEN İMAM-HATİP ORTAOKULU

2- İmam Hatip Okullarının temel gayesi nedir? İmam Hatip Okullarının temel gayesi kendisi ve yaşadığı toplum için bilgili, kültürlü, başarılı, kendine güvenen, inançlı gençler yetiştirmek; 21. yüzyılda gelişen ihtiyaçlara cevap verecek bireyler olarak onları hayata hazırlamak; insana değer veren, problemlere çözüm üretebilen milli ve manevi değerlerini koruyan ve geliştiren kişilikli insanlar olarak onları yetiştirmektir

3- İmam Hatip Okulları nasıl bir programa sahiptir? İmam Hatip Okulları sosyal, beşeri, fen bilimleri ile birlikte İslami ilimleri aynı müfredat altında göstermesi bakımından Türkiye’ye özgü bir tecrübedir.

4- Normal ortaokullarda ve liselerde görülen zorunlu derslerin tamamı İmam Hatip Okullarında var mıdır? Evet, zorunlu derslerin tamamı İmam Hatip Okullarında mevcuttur. Öğrencilerimiz diğer ortaokul ve lise öğrencilerinin sahip oldukları bilginin yanı sıra İslam dininin temel kaynaklarını ve yöntemlerini doğru kaynaklardan ve formasyon sahibi eğitimcilerden edinmektedirler

5- İmam Hatip okullarında yabancı dil eğitim var mıdır? Evet, İmam Hatip Okullarında en az iki yabancı dil öğrenilebilmektedir. Arapça’nın yanı sıra İngilizce de öğrenilebilir.

6- Aileler niçin İmam Hatip Okullarını tercih etmeli? Kurumlarımız manevi değerlerine bağlı, topluma faydalı, düşünen ve düşündüğünü söylemekten çekinmeyen, hitabeti kuvvetli, araştırmayı seven aktif gençler yetiştirmeyi ilke edinmesiyle ailelerin ve öğrencilerin tercih sebebidir

7- İmam Hatip Okullarından nasıl insanlar yetişir? Okullardan hemen her mesleğe yönelmiş saygın kişiler mezun olmuştur. Bilim, kültür, sanat, eğitim, siyaset ve iş dünyasında önde gelen birçok kişi İmam Hatip mezunudur

8- İmam Hatip Okullarında kötü alışkanlıklar ve suç oranları diğer okullara oranla nasıldır? Gençlerimize bu okullarda değerler eğitimi verildiği için kötü alışkanlıklar yok denecek kadar azdır.

9- Normal ortaokullarla İmam Hatip Ortaokulu arasında ders saati farkı var mı? Normal okullarda haftalık ders saati 35, İmam Hatip Ortaokullarında 36’tır. 10-Normal ortaokullardan farklı olarak İmam Hatip Ortaokullarında ek olarak ne gibi dersler vardır?

10-Normal ortaokullardan farklı olarak İmam Hatip Ortaokullarında ek olarak ne gibi dersler vardır? Arapça, Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed’in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler gibi dersler zorunlu olarak  verilmektedir.

11-İmam Hatip Ortaokullarında Yüce Kitabımız Kur’an-ı Kerim derslerinin içeriği nasıl olacak? Kur’an-ı Kerim’i yüzünden kurallarına uygun bir şekilde öğrenmenin yanında, Kur’an’ın mesajlarını anlamak ve hayata geçirmek için gerekli eğitim ve öğretim verilmektedir.

12- İmam Hatip Ortaokulu mezunları Anadolu ve Fen Liselerine girişte herhangi bir sorunla karşılaşacak mı? İmam Hatip Ortaokullarında normal okullardaki kadar matematik ve fen dersleri vardır. Herhangi bir katsayı ve buna benzer uygulamalarla karşılaşılmadan istenilen Anadolu ve Fen Liselerine gidebileceklerdir

13- İmam Hatip Ortaokullarından İmam Hatip Liselerine geçiş mümkün müdür? Evet, mümkündür. Bunan yanı sıra istedikleri meslek, spor, sanat, sosyal bilimler gibi lise bölümlerine gidebilirler

14- İmam Hatip Ortaokulları mezunları Askeri Liselere gidebilecek mi? Söz konusu yasak kalktığı takdirde Askeri Liselere gidilebilecektir

15- İmam Hatip Lisesi mezunları Polis Okullarına gidebiliyor mu? Evet, gidebiliyorlar. 

16- İmam Hatip Okullarına kayıt için ne yapmalıyım? İlköğretim dördüncü sınıfı bitiren öğrenci velisi aracılığıyla kendisine en yakın İmam Hatip ortaokuluna öğrencisinin nüfus cüzdanı ile başvurmak suretiyle kaydını yaptırabilir.

AYDINLIKEVLER İMAM-HATİP MİSYONUMUZ                                                  Öğrencilerimizin zihninde, insana, düşünceye, özgürlüğe, ahlaka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışının yayılmasına katkıda bulunmak, evrensel ilkeleri gözeten, yüksek karakterli ve nitelikli insanlar yetiştirmektir.

VİZYONUMUZ   Öğrencilerimizin zihninde,insana, düşünceye, özgürlüğe,ahlâka ve kültürel mirasa saygıya dayanan bir din öğretimi anlayışının yayılmasına katkıda bulunmak.   Milli ve manevi değerleri benimsemiş ve bunun bilincinde olan, analitik düşünen, bilgiyi üreten ve paylaşan, özgüven duygusuna sahip, kendisi ile barışık, ailesine, milletine karşı sorumluluk bilincine sahip bireylerin yetişmesinde çözüm sunan bir anlayış geliştirmektir.

4.SINIFI BİTİREN BÜTÜN ÖĞRENCİLERİMİZİ AYDINLIKEVLER İMAM HATİP ORTAOKULUNA BEKLİYORUZ. AYDINLIKEVLER ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

İLKELERİMİZ İNANDIKLARIMIZ; *Öğrenci merkezli eğitim ilk önceliğimizdir. *Hepimiz, onları topluma faydalı bireyler olarak yetiştirmek için üzerimize düşen sorumluluktan kaçınmayız. *Biz birbirimize güvenir, farklılık ve görüş ayrılıklarını zenginlik olarak kabul ederiz. *Ezberci ve baskı altına alan bir yaklaşımı değil, konuları çözümleyici ve yorumlayıcı bir yaklaşımı benimseriz.

İSTEDİKLERİMİZ; Okulumuzda öğrenim gören öğrencilerimizin temel ihtiyaçları olan bilgileri onlara verirken, velilerimizin de çocuklarına okulda öğrenme için her fırsatın verildiğinden haberdar ve emin olmasını bekliyoruz. Ayrıca öğretmenlerimiz başarının hep birlikte çalışmaktan geçeceğine inanarak, birlik içerisinde çalışmalarını ve başarılı olmalarını istiyoruz. Bunlarla birlikte; okulun bütün çalışanlarının, birbirini bir aile olarak görmelerini, herkesin üzerine düşen görevlerini özveri ile yapmasını ve başarıya inanmalarını istiyoruz

Kaynak: Ahmet COŞKUN Düzenleyen: Aydınlıkevler Ortaokulu Rehberlik Servisi