İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 1(20)- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 5 oda (15 yatak) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 15 poliklinik (9 oda)- Tetkik Birimi (EMG, BMD) 2 oda - Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis 75-2 Ayaktan Tedavi Ünitesi 22-- TOPLAM 108-2
Birim adı Hamile Hemşire Sayısı Süt İzni Kullanan Hemşire Sayısı Emekli Olacak Hemşire Sayısı Kronik Hastalığı Olan Hemşire Sayısı Açıklama Yönetim Servis Ayaktan Tedavi Ünitesi TOPLAM YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 110 ÖNLİSANS 770 LİSANS 110 YÜKSEKLİSANS 110 TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : - 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 14, ⇨ % 9,09 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 3, ⇨ % 9, 46 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurum iyi çalışan ile kötü çalışanı birbirinden ayıramaz81,880,83 Bu kurumda başarı ödüllendirilir82,130,83 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum82,381,19 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum82,381,19 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir82,380,52 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez83,630,52 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder83,750,46 İşimi severek yapıyorum83,750,89 Gelecekte işimi kaybetmeyeceğim konusunda kurumum bana güven duygusu veriyor83,880,64 Gereksiz görev ve projeler üzerinde çalışıyorum83,130,83 TOPLAM ÖLÇEK82,940,31
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 571,4228,6 342,9451,7 Profesyonel Davranış 342,9457,1 228,6571,4 İletişim ve İşbirliği 228,6571,4 228,6571,4 Hasta Bakımı 457,1342,9 114,3685,7 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 571,4228,6 457,1228,6114,3 Eğitim ve Danışmanlık 414,3685,7 114,3457,1228,6 Araştırma 114,3342,93 114,3342,93 Yönetime Katılma 114,3457,1114, ,4114,3 GENEL 228,6571,4 114,3685,7 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ BaşarılıYeterliBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n% İletişim 2100,0 150,0150,00 Profesyonel davranış 150, ,00 Kuruma/işe bağlılık 150, ,00 Uygulama 150, ,00 Kalite bilinci 150, ,00 Vizyonerlik 150, ,00 Memnuniyeti Sağlama 150, ,00 Koçluk yapma 150, ,00 Problem çözme 2100,0 150,0150,00 Ekip Liderliği 2100,0 150,0150,00 Yönetsel değişim 150, ,00 GENEL 150, ,0150,00
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:132) Tanıtım ve Bilgilendirme 5642,47053,064,5 İletişim ve İlişkiler 5843,96851,564,5 Bakım ve Tedavi 6750,85843,964,510,8 GENEL MEMNUNİYET 5743,26247,0139, (N:152) Tanıtım ve Bilgilendirme 6240,87046,1149,253,310,7 İletişim ve İlişkiler 8052,66643,442,610,71 Bakım ve Tedavi 7448,76240,8138,621,310,7 GENEL MEMNUNİYET 7046,17046,1106,610,71
Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:2) ,719,10,3 Oral Mukozit (n:0) 29851,700,0 Düşme (n:5) ,752,91,7 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 14800,0
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı İTF Hastanesine Bağlı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim, 7 kişi Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 öğrenci 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI
Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar “Serebral palsili çocuklarda alt ekstremiteye botilinum toksini uygulamaları” 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Yılbaşı kutlaması (1), Bayram kutlamaları (2), Doğum günü kutlamaları (3), Bebek ziyareti (1), Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Plastik kapak toplama,
FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 20 Yatan Hasta Sayısı: 24 Hemşire Sayısı: 7
FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi19 (9 SUT) (10 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı546 (186 SUT) (360 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 232 (rutin hayati bulgu takibi) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (173 İşlem) TL (13 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL
FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 546 : 7 gün = 78 (Bir günlük işlem; 24 saat) 78 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 1 saat 18 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (3,7 kat artış)
FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 15 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 1, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 3,2 FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
Sorunlar: Anabilim dalımızda yaş itibariyle çoğunlukla emekli olmayı düşünen hemşirelerin olması İş performansının optimal düzeyde geliştirilebilmesi için bilgisayar, iletişim becerileri, örgütsel davranış vs. eğitim kurslarının olmaması Yatağa bağımlı hasta bakımında kullanılan malzeme yetersizliği Eczane ile ilgili sorunlar (ilaçların günlük doz gelmesi ve üzerinde mg, isim, son kullanma tarihi vs. yer almaması) 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Anabilim dalımızdaki cihaz sayısının yetersiz, mevcut olan cihazlarında eski olması Anabilim dalımızın iki ayrı yerleşkede yer alması nedeniyle; ulaşım, zaman ve iş gücü kaybının olması Tıbbi sekreterin olmaması Servisin fizik ortamının hasta bakımı ve tedavisi açısından yetersiz olması Çalışan personele hastane içinde muayene ve tedavi önceliği tanınmaması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Öneriler: Hemşire nitelik ve sayısının artırılması (rehabilitasyon hemşireliği) Eğitim ve araştırma faaliyetlerinin maddi olarak desteklenmesi Vardiyalı çalışan hemşirelerin ulaşım sorunu yaşamaması Teknik anlamda yeni cihazların (bilgisayar, elektroterapi cihazları, EMG, vs) alımı Anabilim dalımızda ulaşımın kolaylaştırılması için yerleşkeler arasında mesai saatleri içinde servis uygulanması Tıbbı sekreter alımı ve amacına uygun çalıştırılması Çalışan personele hastane içinde muayene ve tedavi önceliği tanınması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER