Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Başşliyoouu... Başlıyor....
21. YY BECERİLERİ.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS Uzaktan Öğretim Teknolojisinin Bir Öğrenme Ortamında Uygulama Aşamaları Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS

UZAKTAN ÖĞRETİM TASARIMI Uzaktan eğitim ortamları için geliştirilen öğretim tasarımlarında teknolojik ve diğer lojistik destekler, geleneksel bir öğretim ortamı için tasarlanan öğretim tasarımlarınkinden daha fazla önem ve dikkat gerektirir. Lojistik destekler (teknisyen, bakım, onarım vb.)

Uzaktan öğretim teknolojisinin bir öğrenme ortamında uygulanmasının tasarım aşamasında dikkat edilmesi gereken özellikler şunlardır: öğretimsel sistemlerin tasarımı mesaj tasarımı öğretim stratejileri öğrenci özellikleri

Öğretimsel ihtiyaçlar Hedef ve hedef davranışlar Öğretim yöntem ve teknikleri Öğretim materyalleri İş ve kullanma oryantasyonu Öğretimin ulaştırılması/dağıtımı Uygulama/pratik ve dönüt Değerlendirme Son dönüt Maddeleri sırasıyla gözden geçirilmelidir. Yaratıcı ve etkili bir öğretim tasarımı geliştirirken: öğretimsel ihtiyaçlar (teknoloji, öğrenciler, içerik)

UZAKTAN EĞİTİMDE OLUŞTURMACI TASARIM Uzaktan eğitimde oluşturmacı tasarım, oluşturucu isteklilik, karmaşıklık, işbirliklilik vb. özellikleri taşımaktadır. Uzaktan eğitimde kullanılabilecek oluşturmacı tasarım özellikleri şunlardır: Çoklu bakış: Kavramlar ve içerik, çok yönlü bakış açıları ve anlatımları il verilmeli ve desteklenmelidir. Biliş Ötesi (Metabiliş): Öğrenen nasıl düşüneceğini planlayıp, gözlemleyip, değerlendirerek; sorgulayıcı ve keşfedici düşünce biçimlerini destekleyecek etkinlikleri, fırsatları, araçları ve çevreyi sağlamalıdır. Otantik Etkinlikler ve Bağlamlar: Öğrenme durumları, becerileri, içerik ve görevler gerçek dünyanın doğal karmaşıklığında maksada uygun, gerçekçi ve otantik olmalıdır.

Bilginin oluşturulması: Bilginin yeniden üretimi değil oluşturulması önemlidir. Bilginin Paylaşımı: Bu oluşum bireysel bağlamlar ile sosyal etkileşim, işbirliği ve deneyim yolu ile olmaktadır. Problem Çözme: Problem çözmede, yükse düzeyde düşünme becerileri ve derin anlayış vurgulanmaktadır. Hataları Dikkate Alma: Hatalar, öğrencilerin önceki bilgi oluşumlarını gözden geçirmede fırsat sunmaktadır..

Alternatif Bakış Açıları: İşbirlikli öğrenmenin, farklı bakış açılarını göstermek için tercih edilmelidir. Yapı İskeleti Oluşturma: Öğrencilere yeteneklerinin üstünde ki performansı yerine getirmede yardımcı olmaktadır. Otantik Değerlendirme: Değerlendirme, otantik ve performansa yönelik olmalıdır. Otantik değerlendirme: Gerçek dünyanın karmaşıklığını ve otantikliğini sağlamak için kullanılır.

UZAKTAN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ GELİŞTİRME Uzaktan öğretim sisteminde kullanılmak üzere sistemin akışına uygun oldukları düşünülen ve aşağıda sıralanmış olan; “gereç“, ”ortam” ve “teknolojiler” geliştirilir: Yazılı basılı materyaller (gereçler) Yayın yolu ile öğretim ortamları ve teknolojileri Bilişim ortam ve teknolojileri Akademik danışma hizmetleri ve ortamları

Geliştirme Aşaması İçin Bazı Öneriler İçeriğin taslağı hazırlayınız Var olan malzemeyi (materyali) gözden geçiriniz. İçeriği düzenleyip, geliştiriniz Malzeme (materyal) ve iletim yönetimini seçiniz/Uygulayınız

UZAKTAN ÖĞRETİM MATERYAL, ORTAM ve TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI 1) Araçlar ne kadar mükemmel olursa olsun, zamanında ve uygun olarak kullanılmadığı takdirde faydalı olmaz. Araçlı eğitim; Uygun zamanda Uygun yerde Uygun yöntem ve Uygun sürede araç seçimi ile yapılmalıdır.

2) Araç seçiminde göz önünde tutulacak ilkeler Amaca ve konuya uygunluğu Sağlanabilirliği ve kullanma kolaylığı Öğrenci düzeyine uygunluğu Öğretmen ve öğrencinin araca karşı tavrı Fiziki koşulların uygunluğu Fiziki koşulların uygunluğu (perde, karartma, elektrik, yerleşme düzeni gibi)

3) Araçların nitelikleri Konunun işlenmesine ve amaçların gerçekleşmesine yardım etmelidir. Doğru ve sağlıklı bir öğrenme sağlanmalıdır. Konutu çeşitli yönlerden açıklamalıdır. Öğrenciyi yeni etkinliklere yöneltmelidir. Zaman ve maliyet yönünden ekonomik olmalıdır.

UZAKTAN EĞİTİMDE DESTEK HİZMETLERİ Uzaktan öğrenenlerin bilgi ihtiyaçlarını karşılamak için kütüphaneler üzerlerine düşen Görevleri yapmalıdırlar. Bu sebeple altyapısı iyi oluşturulmuş başarılı bir hizmet sunulmalıdır. Sunulacak hizmetler kalitesi bilgi ihtiyaçlarının karşılanmasıyla doğru orantılıdır.

Uzaktan Eğitimde Elektronik Kaynaklar. Uzaktan Eğitimde Online Destek Hizmetleri: Uzaktan Eğitimde Elektronik Kaynaklar. Uzaktan Eğitimde Online Kataloglar Uzaktan Eğitimde Danışman Yardımı Elektronik kaynaklar uzaktan öğrenenler için önemli bilgi kaynaklarıdır. Bunlar e-kitaplar, e-referans kaynakları, tam metin veri tabanlarıdır. Kütüphane kataloğu kütüphanede bulunan her türlü bilgi taşıyıcı materyal ve bilgi taşıyıcı ortamlar olan kitap, e-kitap, dergi, e-dergi, ses kaseti, video, kaset, CD-rom, makale veri tabanı, haritaların önceden belirlenmiş kurallar doğrultusunda bibliyografik bilgilerinin bir veri tabanında toplanmasıdır. uzaktan öğrenenlerin kütüphane kaynaklarına etkin olarak ulaşabilmeleri sağlamak ve elektronik kaynakların nasıl kullanılacağını öğretmek amacıyla bir bilgi okuryazarlığı eğitimi verilmelidir.

Uzaktan Eğitimde Siyasi İrade Uzaktan Eğitimde İşbirliği Desteği Destek Hizmetleri: Uzaktan Eğitimde Siyasi İrade Uzaktan Eğitimde İşbirliği Desteği Uzaktan Eğitimde İletişim Desteği Uzaktan Eğitimde Finansman Sınırlı kaynakları olan kurumlar işbirlikleri yoluyla bu kaynaklarını daha verimli kullanabilir. ICDE’ye göre açık ve uzaktan öğrenme uygulamalarının tüm dünyada istenen düzeyde gelişmesinin temel nedeni bu uygulamaların desteklenmeye ve teşvik etmeye yönelik yeterli siyasal iradenin olmasıdır. Uzaktan eğitimde etkileşim olanakları oldukça gelişmiştir. Finansman gücü, yürütülmesi beklenen çalışmaların boyutlarına erişmeyen bir mali sistemde, sistem içi dengelerdeki tutarsızlık, ister istemez, işlemler boyutunda da kendisini gösterecektir.

Teşekkür Ederiz.