Gesture-Based İnterfaces

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler
Advertisements

Halit Yıldırım
Savaş YILDIZ
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
İNTERNET ADRESLERİ.
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
GESTURE BASED INTERFACE
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Hacettepe Üniversitesi
İşitme ve Konuşma Engellilerin Yaşamlarını Kolaylaştırma
X Box oyun konsolu Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
GAZİ OSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit 1 ANKARA 2014.
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
Grup 4-Apple TV Emre KARAKAŞ Okan YİĞİT Halil GÜVEL Fatih AKKAYA Emine Şeyda KERVAN Hüseyin ÖZKAN Kübra KANTARCIOĞLU.
Özel Eğitim için Yenilikçi Eğitim Teknolojileri ve ÖZTEK
Giyilebilir Bilişim Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit Hüseyin Özkan
Klavye ve mause u çöpe attıran teknoloji: LEAP MOTION Yunus aras, fatma bülbül, yusuf altay, hatice elma, filiz uzun, merve kantarci.
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Google Glass İnceleme Hafta 3 Grup 4: Emre KARAKAŞ Fatih AKKAYA
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İNTERNET.
Google Glass Nedir? "Zenginleştirilmiş Gerçeklik Teknoloji" adı verilen teknolojinin uygulandığı Google Gözlüğü sanal aleme açılan üçüncü bir göz olarak.
Smart Watch Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Şeyda Kervan
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
İNTERNET ADRESLERİ VE YAPISI
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Gesture – Based İnterfaces
Ağ Teknolojileri Dr. Kemal BIÇAKCI. 2 Amaç Aşağıdaki soruları cevaplayabilir miyiz? Aşağıdaki soruları cevaplayabilir miyiz? –Günümüz İnternetinde gözlemlediğimiz.
Leap Motion HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Eziz DURDİYEV
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Halil İbrahim Karakuş Özellikleri:  Türkçe üzerine geniş kapsamlı bir site,  Dosya deposu linkinden ulaşılabilecek(Ders.
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
FATMA GEZER TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI (İÖ) BİLĞİSAYAR ÖDEVİ1.
Eğitimde Program Geliştirme
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI ENİS TOPALOĞLU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
RLG. Sanal gerçeklik,sanal ortamı gerçek hayatta yaşamanıza olanak sunar.Daha doğrusu bu,gerçek hayat değildir.Ancak giyilebilir teknoloji sayesinde görüntüleri.
İnternet Nedir? Hazırlayan: Fatih ARIKAN Bilişim Teknolojileri Öğrt.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
W EB 2.0 A RAÇLARı T ANıTıMı Adnan Engin Türkçe Öğretmenliği 2.sınıf.
Sistem Analizi ve Tasarımı
X3D İLE İNTERNET ÜZERİNDE ÜÇ BOYUT Y. Doç. Dr. Aybars UĞUR Bilg. Müh. Tahir Emre KALAYCI Bilg. Müh. Tahir Emre KALAYCI Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Gesture-Based Interfaces
Watch Aztec Video.
Sunum transkripti:

Gesture-Based İnterfaces Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit ANKARA 2014

Gesture-Based İnterfaces Nedir? Türkçe terminolojiye tam olarak geçmemiş bir terim olmakla birlikte tahmin edileceği üzere Türkiye’ de ve dünyada AR-GE çalışmaları devam etmekle birlikte çok yaygın bir teknoloji değildir. Şu an dünyada ütopik görülmekle birlikte AR-GE kapsamında geliştirmeler devam etmekte ve bazı alanlarda 3. kullanıcıya sunulmaktadır.

Başlarken Sistemlerin genel özeliği 3. kullanıcının hareketlerinin genel anlamda ne olduğunu anlamak için öncelikle kalibrasyon işlemi yapılması gerekmektedir. İşin içinde kalibrasyon işlemi olduğu için anlaşılıyor ki bireyselleştirilmiş, kişiye özelleştirilebilecek sistemlerden bahsediyoruz.

Diğer Araştırmalarla Bağdaşım Yaptığımız diğer araştırmalarda da gördüğümüz üzere bu sistemlerin birer belleği ve işlemcisinin kesinlikle bulunması gerekmektedir. Yani doğru bilinen bir yanlış olan sensörlü sistemler ve diğer belleksiz ve işlemcisiz sizler, bu arayüz teknolojisinin kapsamının dışında kalacaktır.

İzleme ve Hareket Tanıma Sistemler; hareket tanıma ve 3 boyutlu görü olarak ikiye ayrılabilir. 3 boyutlu algılama sisteminin aşamalarını şu şekilde verebiliriz: Öncelikle boyutların görüntülerde ayırt edilmesi Ardından hareketin 3 boyutlu koordinatlarının belirlenmesi Sistemdeki gürültülerin giderilmesi Not: Gürültü=> Bilgisayar teknolojilerinde dış etkenleri ifade etmektedir.

Üç Boyutlu El İzleme Vucudun ve doğanın diğer tüm etemenlerinin ayırt edilmesi gerekmektedir. Dinamik ışıklandırma koşulları ile elin ya da başka bir uzvun hareketlerinin algılanması sağlanmaktadır. Günümüzde bazı oyun konsolları bnu aşamada çalışmalarını sürdürmektedir.

Mimik, Yüz ve Beden Hareketlerini Okuma Sistemi Odtü Teknokent deki Odtü Mezunlarının geliştirmiş olduğu bu sistem sayesinde, engelli ve yaşlı bireylerin bilişim dünyasını takip etmesine fayda sağlıyor. Geliştirilen yazılım sayesinde klavye ve fare kullanmadan sadece jest ve mimik hareketleriyle bilgisayarları kullanma fırsatı sunuyor. Ayrıca bu sistem beyin dalgaları ve yüz ifadeleriyle iletişime de olanak sağlıyor. Tabi ki bu sistem daha geliştirilmeyi planlanan bir proje aşamasında. Hedeflerinin %50 sinin üzerinde tamamlandığı ve daha kat etmesi gereken yolların olduğu da görülüyor.

Kaynak Videolar http://vimeo.com/59479040 http://www.youtube.com/watch?v=8n1PlCmOb9I http://www.youtube.com/watch?v=W3h8A4UlyOg http://vimeo.com/68473512 OmniTouch http://www.youtube.com/watch?v=qawhLXnnlQY İdea Touch Teknolojisi üzerine 9 video http://www.youtube.com/watch?v=oGa1Q7NvsI0&list=PL8E7E57B0576195C0

Kaynakça http://forum.donanimhaber.com/m_22533983/tm.htm http://cs.nyu.edu/~naz/docs/siu.pdf http://honda.com.tr/insan-icin-muhendislik/asimo/teknoloji http://www.cmpe.boun.edu.tr/~aran/publications/aran06engelliler.pdf http://www.google.com/patents/US5745116 http://link.springer.com/article/10.1023/A:1008918401478 Odtü Mimik Okuma: www.bilisimdergisi.org/pdfindir/s137/pdf/154-155.pdf