Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel"— Sunum transkripti:

1 PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit ANKARA 2014

2 Playstation Kuruluşu Sony'ye bağlı Sony Computer Entertainment şirketi, Nintendo'nun Sony'ye verdiği cdrom siparişini iptal etmesiyle ürünü geliştirerek PlayStation oyun konsollarını üretmiştir. Şirket 16 Kasım 1993 tarihinde Japonya'nın başkenti Tokyo'da kurulmuştur.

3 Playstation SCEI, PlayStation konsollarının üretimi, yazılım ve donanımsal ürünlerin gelişimi gibi görevleri üstlenmektedir. Şirket, ayrıca video oyunu geliştiricisi ve dağıtıcısı olup, Avrupa, Kuzey Amerika, Asya ve Okyanusya pazarlarında birçok yan kuruluşa sahiptir.

4 Playstation Kurucusu Şirketin PlayStation projesinin başında ise Ken Kutaragi yer almaktaydı. Sonraları şirketin başına geçen Ken Kutaragi, "PlayStation'ın Babası" olarak da bilinmektedir.

5 Playstation Playstation 1 den yola çıkıp milyonlarca satarak çıktığı konsol dünyasında devrim yaptı diyebiliriz ve son olarak 4 olarak dünyadaki konsol piyasasına nitelik katmasıyla dikkat çekiyor.

6 Playstation Playstation deyince bir grubun aklına Winning Eleven ( PS1 ), bir grubun aklına PES 2008 (PS2), bir grubun aklına PES2009 ve PES (PS3) gelmektedir. Bu ciddi kullanıcı kitlesinin görüşleri ve kullanma amacı yadsınamaz. Futbol oyunlarıyla oyun dünyasına damga vursa da, diğer bir çok oyunla da kullanıcıların hafızalarına kazındı.

7 Playstation Dünya da oyun turnuvaları düzenlenen online oyunlarla yarışır nitelikte bir hal almış durumda. Bu turnuvalarla birlikte, oyun geliştiricileriyle ortak çalışmalar yürüterek konsolun sağlayacağı olanakları kullanılabilecek oyunlarda gün yüzüne çıkmaya devam ediyor.

8 Playstation Son olarak piyasaya Playstation 4 ile konsol piyasasına giren konsol, sağladığı özelliklerle gelişen bilişim dünyasına ayak uydurduğunu da kanıtlar nitelikte. Özellikle Bulut teknolojisi, 3D teknolojisi ve online olarak dünyadaki bütün kullanıcıları bir araya getirmeyi başaran bu konsol uzun yıllardır piyasada nasıl var olduğunun cevabını da vermekte aslında.

9 Playstation Playstation zaten insanların eğlenmeleri ve içinde bulunduğumuz yüzyıldaki oyunseverler diye nitelendirilen topluma hitap eden bir ürün. Şu an bir çok kullanıcı için bir aktivite haline gelen ‘playstationla vakit geçirmek’ mantığını bilen Playstation üreticileri, bu yüzden sosyal medyanın da kullanılabileceği bir ürünü piyasaya sürdü.

10 Playstation O yüzden özellike son ürünündeki, anında oyun paylaşımı özelliği, bulut teknolojisi ki bahsetmiştik bundan, ayrıca Move teknolojisiyle de rakip olarak görülen Nintendo adlı konsolun da özelliklerini içinde barındırabilen komple bir konsol haline gelmiş durumda.

11 Playstation Kimine göre bir tutku olarak da nitelendirilen bu konsol, hiç de bu tabiri haketmeyecek bir yapıda değil. İnsanların akıllarına kazınan « Üçgen- yuvarlak-kare- x» şekilleri, playstationun ulaşmak istediği amaca( mümkümn olduğunca çok kullanıcı) ulaştığını da kanıtlıyor.

12 Playstation Ayrıca PsVita ile mekandan bağımsız olarak kullanıcılarına oyun oynama imkanı sunmayı da ihmal etmiyor. Telefon büyüklüğünde üretilen PSVitalar, konsollorla paralel olarak benzer teknolojilerileri içinde bulundurarak, konsollorla PSVitalar beraber bilişim çağında ilerlemeye devam ediyor.

13 Playstation İlk Adım Playstation 1’ de 33.8 Mhz hızında çalışmakta olan 32-bit R3000A RISC işlemcisi bulunmakta idi. Burada hepimizin yakından tanıdığı RISC tipi işlemciyi hatırlatmakta fayda var. CISC mimarisinin karmaşıklığının önüne gemek için üretilmiş olan bu mimari;… (Örnek bir RISC, tabi ki Playstation 1’ dekiler çok daha mikro düzeyde bulunmakta idi donanım olarak.)

14 Playstation RISC Bütün komutlar tek bir çevrimde yapılmaktaydı.
Belleğe sadece Load ve Store komutları ile erişilebiliyordu. Tüm birimler mikrokod kullanmadan donanımdan çalıştırılmaktadır. Küçültülen komut kümesi ve azaltılan adresleme modlarına sahiptir. Yüksek seviyeli dilleri desteklemekteydi Playstation’ ın da bu mimariyi tercih etmesi tesadüf olmasa gerek.

15 Playstation Gördüğümüz Zararları
Eğitsel anlamda bir çok aşamada, kazanımda ve basamak eğitiminde kullanılabilecek olan PlayStation özelikle ilkokul ve öncesi düzeyde henüz somut düşünme becerileri gelişmemiş olan bireyler için gerçeği kavramada zorluklar çıkarabileceğini düşünmekteyiz.

16 Playstation Gördüğümüz Zararları
Önceki slaytta da bahsettiğimiz gibi özelikle somut düşünme becerisi gelişmemiş olan bireylerin henüz gerçeği kavramayamadan çok uzun süreler konsol başında vakit geçirmeleri uzmanlarca zararlı bulunmaktadır. Öncelikle somut düşünme becerileri geliştirilmeli, ailelerinin denetiminde bu konsollar ile iletişime ve etkileşime girmelidirler.

17 Playstation Ekranda görülen fotoğrafta görüldüğü gibi, Playstation bir çok teknolojiyi içinde barındıran komple bir ürün.


"PLAYSTATİON Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları