Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

Ahmet AYPAY Engin KARADAĞ Mehmet Ali DOMBAYCI Mehmet ÜLGER
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğretİmİn PlanlarI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ANTRENMAN BİLGİSİ “Antrenman Planlaması ve Dönemlemesi”
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
EĞİTİM , Öğretimde planlama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Doç.Dr. Bulent CAVAS Fen ve Teknoloji Program ve Planlama Dersi Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Giriş Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en önemli öğesi Kazanımlara ulaşılmasında Öğrenci seviyesine indirgenmesinde Okulun sahip olduğu kaynakların etkili ve verimli şekilde kullanılmasında Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması LD-Skills, Comenius Project Final Meeting, November 29-30 November 2012 Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Ne öğreneceğiz? Plan nedir? Plan çeşitleri Somut örnekler Çoklu zeka Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Plan nedir? Plan çeşitleri Somut örnekler Çoklu zeka Yapılandırmacı öğrenme kuramına ilişkin örnekler Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan Nedir? ..”bir işin önceden tasarlanmasıdır..” Neyi Ne zaman Neden Belirli bir hedefe ulaşmak için yapılacak tüm faaliyetleri kapsar Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Öğretmenler! Başrolde öğretmenler Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Başrolde öğretmenler .. Programların kağıt üzerinden yaşama geçirilmesinde önemli roller oynarlar Emek ve geçen sürenin verimsizliği Dersin düzenli bir şekilde yürütülmesi Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan yapmanın önemi Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Plan; idare, öğretmen, öğrenci, yöntem ve teknik, araç ve gereç, ölçme ve değerlendirme ve diğer tüm unsurlar arasında koordinasyonu sağlar Raslantılardan uzaktır! Öğretim sürecinin kontrol altında tutulması Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan yapmanın önemi Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan yapmanın ilkeleri Çağdaş eğitim: öğrenci merkezli, bireyselleştirilmiş eğitim, aktif öğrenme, disiplinler arası çalışmaları esas almalı Öğrencilerin bireysel özellikleri Standart olmamalı, gerektiğinde değiştirilebilmeli Eğitim ve öğretimin hedeflerine uygun olmalı Öğrenme-öğretme yaklaşımları, öğrenci etkinlikleri, deneyler v.s göz önünde bulundurulmalı Belli bir süreyi kapsamalı Öğretimin niteliğine, seviyesine, konuya, öğretim dalına ve amacına uygun olur Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan yapmanın gerekliliği Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Yasal Yönden: Son öğretim programına göre öğretmenler sadece ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlamaktadır Ders planı olarak öğretmen klavuz kitabını takip etmektedir. Aynen almak mı? Köy okulunda hayvanat bahçesinin gezilmesi??? Bölge ve okul şartları…?? Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Plan türleri 2003-2551 nolu genelge Yıllık plan ve ders planı Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması 2003-2551 nolu genelge Yıllık plan ve ders planı Yapılandırmacı ve çoklu zeka kuramına göre derslerini planlaması gerekmektedir. Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Dikkat edilmesi gereken noktalar Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Öğretim yılı başında hazırlanır Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınır Zümre öğretmenleri haftalık ders planının yapılmasını bekler Özel eğitime ihtiyaç duyulan öğrenciler belirlenir. Her ay hangi sınıfta haftada kaç saat ders okutulacağı belirlenmelidir. Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Dikkat edilmesi gereken noktalar Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması Ünitelerin kaç konuya ayırmanın mümkün olacağı ve konunun işlenişi için kaç ders saatine ihtiyaç duyulacağı saptanır Tatil, bayram diğer özel günler belirlenerek çalışma takvimi hazırlanır Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

Ünitelendirilmiş Planlar Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması http://people.deu.edu.tr/bulent.cavas/ders/fen-yillik-plan-2010.rar Dokuz Eylul Universitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı