BÖLÜM 6.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
Solucanların Işığa Karşı Tepkisi
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
Görsel Tasarım Bayram Güzer.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları.
Mesaj Düzenleme İlkeleri
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Etkili Sunular Oluşturmak
GÖRSEL TASARIM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Tipografi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
UZAKTAN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE MATERYAL ORTAM ve TEKNOLOJİ TASARIMI
UZAKTAN EĞİTİMDE MATERYAL ORTAM VE TEKNOLOJİ TASARIMI
BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI. BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Etkili Sunular Hazırlama
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
KÜMELER HAZIR MISIN?.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SUNUM İÇERİĞİ 1.Öğretim Materyalleri Tasarımı  Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri  Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri  Renk Kullanımı.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 6

Görsellik ve Öğrenme Uyarıcıyı temsil eden görseller kısa süreli bellekte kalmakta ısrar ederse görsel bilgi uzun süre kullanılamamaktadır. Görsel bilgi ancak uzun süreli bellekten geri getirilebilir. Burada görsel imge, uyarıcıyı temsil eder.

Tasarım Amaçları Okunaklığı artırmak İletinin yorumlanma enerjisini azaltarak zaman kazanmak Bireylerin etkin katılımını sağlamak Davranış için hazırlanan iletinin en önemli kısmına dikkat çekmek Ayırt etme ve yorumlama becerilerini geliştirmek Görsel ifade yeteneğini arttırmak

Tasarım Öğeleri

ARAÇ-GEREÇLERİN TASARLANMASI Tasarım Öğeleri Tasarım İlkeleri Çizgi – Şekil Doku Yazı Tipi Harf Boyutu Renk Bütünlük Denge Vurgu Yakınlık – Uzaklık Gerçeklik ve Basitlik Düzen – Alan

Şekil-Çizgi Şekiller iki boyutlu biçimlerdir. Çizgilerden oluşurlar. Çizgiler görselleştirmeyi en kısa zamanda sağlayan tek boyutlu geometrik araçlardır. Yatay çizgiler derinlik (boyut algılama), hareketsizlik, sakinlik; dikey çizgiler güç, kuvvet ve kesinlik; köşegen ve kavisli çizgiler ise hareket izlenimi verir. Kalın çizgiler ince çizgilerden daha etkilidir. Aynı kalınlıkta ve sade çizgiler monotonluk ve durgunluğu sergilerken, kavisli çizgilerde canlılık ve hareketlilik vardır. Şekillerde kırık, eğik ve elips çizgiler uygun kullanılırsa hareket izlenimi verir. Basit şekiller karmaşıklara göre daha kolay anlaşılır ve hatırlanır. (silüetler)

Şekiller şekil/zemin ilişkisini tanımlar.

Çizgi-Şekil Yönlendirme Dikkati Çekme Hareket

Çizgiler; fikirler, kavramlar veya bir süreçteki basamakları birbirinden ayırmak için de kullanılır.

D O K U Görsellerin çoğu iki boyutludur. Doku ya da gerçek materyaller eklenince görüntü üç boyutlu olur. Üç boyutlu nesne ve malzemelerde dokunma duyusuyla hissedilebilecek yüzey özelliği olup, dikkati nesneye çekmek için kullanılır.

Doku: Doku eşya yüzeyinin kaba, sert, kaygan, pürüzlü ve düz gibi niteliklerini belirtir. Başka bir ifade ile doku öğesi üç boyutlu nesne ve malzemelerde dokunma duyusuyla hissedilebilecek yüzey özelliği olup, dikkati nesneye çekmek, fikirleri ayırmak veya bütünlüğü artırmak için kullanılır.

Yazı tipi-Harf Boyutu: YAZI TİPİ Yazı Tipi ile Harf Boyutu İlişkisi AMAÇ YAZILARIN KOLAY OKUNABİLİR OLMASIDIR. Amaç yazıların kolay okunabilir olmasıdır. Bir görselde üç kelimeyi geçen başlıklar küçük harflerle yazılır. Bir görselde genellikle ÜÇ KELİMEYE KADAR olan başlıklar büyük harflerle yazılır. İki farklı yazı tipi kullanılabilir. Birbirine çok yakın satırlar okumayı zorlaştırırken, uzak satırlar metinde kopukluk olduğu hissini verir. Satırlar arasındaki boşluklar okumayı kolaylaştırır.

Yazı tipi-Harf Boyutu: . Okunabilirlik, zemin-yazı rengi açısından soldan sağa doğru artmaktadır

Renk Sarı zemin üzerine siyah renkte yazılan yazıların okunabilirliği diğer seçimlere göre daha etkilidir.

Renk En çok 4 renk kullanılmalıdır. En kolay hatırlanan kırmızı renk, en çok dikkat çeken renk ise sarıdır.

Tasarımı Kolaylaştırmada Nelere Dikkat Edilmelidir? (Tasarım İlkeleri)

Bütünlük: Kelimeler ve nesneler birlikte anlam oluşturmalıdır, bu görseli anlamayı ve yorumlamayı kolaylaştırır. Bütünlük çizgi, şekil, renk, çerçeve gibi görsel araçlar kullanılarak sağlanabilir

Bütünlük Görsellerde asıl önemli olan anlamsal boyut olduğu için öğelerin birleştirilmesinde ‘ok’ işareti kullanılabilir. ‘Ok’ işareti aynı zamanda öğeler arasındaki yönlendirmelere de dikkat çekilmesi açısından önemlidir.

Denge: Bir görsel merkezden ikiye bölündüğünde, tasarım her iki taraftan da birbirinin aynı ise formal denge, değil ise informal denge oluşur. İnformal denge simetrik değildir, ancak daha çok dikkat çeker. Ağırlık her iki tarafta aynı, fakat öğeler farklıdır.

Vurgu: Görselde bazı önemli öğelerin vurgulanması gerekir. Bu amaçla; ok ve benzer yön gösteren çizimler yanında, esas öğenin diğerlerinde daha parlak renkte ve daha büyük yapılması, esas öğeyi diğer öğenin çakıştığı bir yere yerleştirme tekniklerinden yararlanılabilir.

Yakınlık-Uzaklık: Bir görselde üzerinde durulmak istenen birden fazla fikir varsa, bunları temsil eden öğeleri birbirine yakınlaştırmak gerekir.

Gerçeklik ve Basitlik: Çok fazla ayrıntı ve gerçeğe yakınlık öğrenmeyi güçleştirir. Görsel materyalde verilmek istenenlerle doğrudan ilgisi olmayan unsurlar atılmalıdır. Gerçeklik derecesinden çok anlamsal boyut ele alınmalıdır.

Düzen-Alan (Yerleştirme): Yazılı veya resim içerikli görsellerde metin yerleşimi önemlidir. Gözler soldan sağa tarama yaparak gittiği için en önemli metin veya nesneler sol üst köşeye yakın bir yere yerleştirilebilir.