PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM GELİŞTİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitimde Program Geliştirme
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
 Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu’na göre AR- GE; kültür, insan ve toplumun bilgisinden oluşan bilgi dağarcığının artırılması ve bunun yazılım.
Bilimsel düşünme becerileri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
BE BEP NEDİR ?.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ Haz: Arş. Gör. Ceyhun OZAN Atatürk Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı

İÇERİK Program Geliştirme Program Geliştirme Süreci Program Geliştirme Sürecinin İlkeleri Program Geliştirmeyi Engelleyen Faktörler Program Geliştirme Süreçlerinde Öğretmenlerin Rol ve Sorumlulukları

Program Geliştirme Eğitim programının hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme öğeleri arasındaki dinamik ilişkiler bütünü (Özcan Demirel) Okul içinde ve dışında milli eğitimin ve okulun amaçlarını etkinlikle geliştirmek ve gerçekleştirmek üzere düzenlenen muhteva ve faaliyetlerin uygun yöntem, teknik, araç ve gereçlerle geliştirilmesine yönelmiş koordineli çabaların tümü (Fatma Varış)

Program Geliştirme Bir programın değeri, ancak uygulamadaki başarısı ile ölçülebilir. Bir program ne kadar mükemmel hazırlanırsa hazırlansın, uygulama koşullarından kaynaklanan nedenlerle problemler ortaya çıkabilmektedir. Dolayısıyla eğitim programlarının uygulanmasında en iyi sonuçları almak üzere yapılan çalışmaların tümü program geliştirme çalışmaları olarak değerlendirilmektedir.

PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ Değerlendir Uygula Dene Program Tasarısı Hazırla İhtiyaç Analizi Yap ve Değerlendir

Program Geliştirme Sürecinin İlkeleri yetiştirilmesi düşünülen insanda bulunması gereken nitelikleri en etkili ve verimli uygulamalarla kazandırmayı hedefler. kapsamlı, devamlı ve dinamik bir süreçtir. bilimsel yaklaşımı ele alır. uzmanlık, bilgi ve beceri gerektiren bir görevdir. merkezden okullara, okullardan da merkeze sürekli bir iletişim gerektiren süreçtir. biri diğerini etkileyen sistemli çalışmalardan oluşur. uygulama sırasında gelişen sistemli araştırma sürecidir.

Program Geliştirme Sürecinin İlkeleri denencel bir süreçtir. planlı bir çalışmadır. ekip çalışmasını gerektirir. araştırma-geliştirme sürecidir. süreklilik gösteren bir çabadır. süreçlerinde tüm ilgililerin, malzeme ve materyallerin, araç ve gereçlerin, çevre koşullarının geliştirilmesi ve en iyi noktaya getirilmesi, programı daha işlevsel hale dönüştürür.

Program Geliştirmeyi Engelleyen Faktörler Geleneksel içerik ve yöntemlere bağlılık Mesleki gelişim gereksinimine inanmayış Aşırı bireysellik Kayıtsızlık Beceri eksikliği Yaratıcı süreçlerin ihmali Deneysel ve bilimsel yaklaşımdan kaçınmak Araştırma süreçlerinde yetişmemiş olmak

Program Geliştirme Süreçlerinde Öğretmenlerin Rol ve Sorumlulukları Hazırlanan programları öğretmenlere verip, onların programın eğitim durumlarını bir teknisyen gibi uygulamaları doğru değildir. Eğitim programları öğretmenlere örnek eğitim durumlarını sunar. Programların uygulanmasını sağlayan kaynak kitap ve kılavuzları, öğretmenler tartışmalı, programı hazmetmeli ve programın ana çizgisinden ayrılmadan bölge şartlarına göre seçimler yaparak uygulamalıdırlar. Öğretmenler, öğrencilerinin gereksinimlerini, ilgilerini, beklentilerini, motivasyonlarını, gelişim özelliklerini ve problemlerini bilmeli ve incelemelidir. Çevresindeki, ülkesindeki ve dünyadaki sosyal koşulları ve olguları tanımalıdır.

Program Geliştirme Süreçlerinde Öğretmenlerin Rol ve Sorumlulukları Örgün eğitimle yetiştirilmesi planlanan insan tipi konusunda netleşmiş kavram ve süreçlerin farkında olmalıdır. Hedefler doğrultusunda öğretim programını değerlendirebilmeli ve ulaştığı bulguları programı hazırlayanlarla paylaşmalıdır. Programın hedeflerine hizmet edecek öğretim süreçlerini araştırmalı ve geliştirmelidir. Mesleki gelişimin gereğine inanmalı ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemelidir. Öğretmen, program geliştirme alanında kendini geliştirdikçe eğitim programlarının da gelişimine katkı sağlayacağı unutulmamalıdır.