TAKIM ÇALIŞMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
EKOSİSTEM İBRAHİM İMANCI FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Kurumlar toplumu önemser
TAKIM RUHU.
HAZIRLAYAN: 10 –A 1316 HAZAL TAYŞİ
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
SUNUM.
REHBERLİK.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
YETİŞKİNLERİN PSİKOLOJİK DAVRANIŞ BİÇİMLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
MİSYON ?. MİSYON GİRİŞ DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR TANIMLAR MİSYONUN ÖZELLİKLERİ ÖRNEKLER.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İŞLETMELERİN KURULUŞ AMAÇLARI OBJECTIVES OF THE ESTABLISHMENT OF ENTERPRISES.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
FOCUS.
İNOVASYON.
EKİP (TAKIM) NEDİR?         Ortak bir amaç için, ortak çalışma içinde olan, en az iki kişiden oluşan gruptur.Ekibin varlığından söz edebilmek için ekibi.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Bölüm 10 Takımlar.
TAKIM RUHU.
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
TAKIM RUHU Berra ÖZTÜRK 6/D-136.
TAKIM RUHU 11-A.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Eğitimin ve Toplum.
TEMEL BECERİLER-3.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Toplam Kalite Yönetimi
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ SATRANÇ ÇALIŞMALARI SATRANCIN ÇOCUK EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ VE ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

TAKIM ÇALIŞMASI

TAKIM RUHU NEDİR? Ortak bir amaç için, ortak çalışma içinde olan, en az iki kişiden oluşan gruptur.Ekibin varlığından söz edebilmek için ekibi bir araya getiren ve bir arada tutan bir misyon ve vizyon olmalıdır. Kısaca misyon ; amaç, vizyonda çalışma şekli ve işin vitrinidir.       Ekibin üyeleri bir araya gelerek kendilerinden daha büyük bir bütünü oluştururlar. Bu nedenle ekip üyelerinin birbirlerini tamamlıyor olması gerekmektedir. Bireysellik ekibin içinde ve ekibin hedefleri doğrultusunda eritilmelidir. Bütün bunlarla bir sinerji oluşur ve bu da işin en iyi şekilde ortaya çıkmasını sağlar. Ekibin içinde artık "ben" yoktur, "biz" vardır. Ortaya çıkan iş "ben" im değil, "biz" im ürünümüzdür.        Ekip çalışması bir orkestra gibidir ve bu orkestra gücünü uyumdan alır,solist yoktur. Ekip üyeleri birbirleri ile sürekli iletişim halindedirler. Bu nedenlede kendi performansları kadar diğer üyelerin performanslarında da sorumludurlar. Ekip içinde etkileşimi artırmanın yolu da doğru iletişimden geçmektedir. Ekip üyeleri bütünü birlikte tamamladıklarını unutmadan birbirlerine karşı saygılı olmalıdırlar. Üyeler birbirlerine emir vermek yerine rica etmeli, geri bildirimlerde bulunmalıdırlar.        Yapılan doğru işlerde de birbirlerine olumlu geri bildirimlerde bulunmaları önemlidir. Ekip içinde kimsenin "Bana ne bu benim işim değil", "Ben yapmadım ki" deme lüksü yoktur. Herkes başarıda olduğu kadar, başarısızlıktada elini taşın altına koymalıdır. İşte ekip ruhu böyle doğar.

TAKIM ÇALIŞMASI ÖRNEĞİ Yaprak Kesici Amazon Karıncaları Yaprak kesici karıncalar ya da diğer adıyla “attalar"ın belirgin özellikleri; koparttıkları yaprak parçalarını yuvalarına götürmeleri ve orada oluşturdukları ”yeraltı bahçelerinde”, yiyebildikleri tek besin olan bir “mantar türü”nü yetiştirerek varlıklarını sürdürmeleridir. Hayatlarını devam ettirmek için son derece uyumlu bir işbirliği içindeki ekipler halinde farklı görevler üstlenmeleri onların büyüleyici olan yönleridir. Yaprak kesme işlemini yapan ekip; yaprakları kuvvetli çeneleriyle keserek başlarının üstünde yuvaya taşır. Bu nedenle; karıncaların gün boyunca çalıştıktan sonra yuvaya dönüşleri çok ilginç bir görünüm ortaya çıkarır. Böyle bir görüntüyle karşılaşan kişi, ormanın zemini sanki canlanmış, yürüyormuş hissine kapılacaktır. Tahmin edilen o ki; Yaprak kesiciler, yağmur ormanlarında, yere dökülen yaprakların yaklaşık %15´ini yuvalarına taşıyabilecek kadar muazzam bir işbirliği ve çalışma becerisine sahiptirler. Kesici ekipler, yaprakları kesip yuvaya ulaştırırken… Bir başka ekip, salgıladığı ”antibiyotik sıvı” ile yeraltı bahçelerini temizler, ”dezenfekte” eder…Böylece, “ekim” için kullanılacak mantar bahçesini bozacak herhangi bir ürünün yetişmesi önlenir. Diğer bir ekip ise; yuvaya ulaştırılan büyük yaprakları, küçük parçalara ayırarak hazırlamaktadır. Yaprakların kendisini yiyemezler çünkü, vücutlarında, bitkilerde bulunan selülozu sindirebilecek enzimler yoktur. Yaprakların küçük parçalar ayrılması; arkadan gelen başka bir ekibin, bu küçük yaprak parçalarını ağzında çiğneyip “lapa” haline dönüştürebilmesi ve ekim işlemine uygun duruma getirmesini sağlamak içindir. Daha bitmedi.Bir başka ekip, devreye girerek, hazırlanmış yaprak lapasını mantar ekimi için uygun olan yerlere serer.O sırada, diğer ekip de yuva içindeki eski bahçeciklerden mantar parçalarını sürükleyerek bu yaprak lapalarının içine ekmektedir.

Evet.Nihayet, karıncaları besleyecek mantarın yetişmesi için tüm hazırlıklar tamamlanmıştır. Bitti mi?Hayır.Bu olağanüstü organizasyon sürerken, geri kalan ekipler de başka görevleri yerine getirirler. Örneğin, “koloninin korunması” gibi.Yuva içindeki başka bir ekip,”kraliçe ile larvaları” korumaktan sorumludur.Orta boylu karıncalar, hemen tüm günlerini yaprak taşıyarak geçirdikleri için kendilerini korumakta zorlanır. Bu noktada, bir başka “koruyucu ekip” devreye girer ve yaprakları taşıyan işçi karıncaların yanında bulunarak onları korur.Daha küçük boyda olan bu koruyucu karıncalar, taşınan yaprağın üzerine oturarak çeşitli savunma taktikleri geliştirirler.  Belki tek tek ele alındığında sıradan gibi gözüken bütün bu işler, ortak bir amaç için çalışan ekip üyeleri sayesinde hiç de sıradan olmayan sonuçlar elde edilmesini sağlar. Yaprak kesici karıncaların dünyası, iş yaşamında ekip çalışmasının temelini oluşturan bazı kavramları ve o kavramların işlerlik kazanmasıyla ortaya çıkan mükemmelliği de farklı bir açıdan sergilemektedir. *"Karıncaların hayatını devam ettirebilmesi "gibi ortak bir amacın varlığı, *"Yaprak taşıyan savunmasız üyelere"korumalık yapmak” gibi ekip üyeleri arasında karşılıklı bağımlılık,yardımlaşma, *"Antibiyotik sıvı ile ortamın temizlenmesi" gibi ekip üyelerinin “uzmanlığına”duyulan karşılıklı ihtiyaç, *"Bir ekip yaprakları keserken, diğerinin ekim yerini hazırlaması"gibi birbirine bağlı işlevlerin tam bir uyum içinde gerçekleşmesiyle yaratılan ekip sinerjisi, birlik ve beraberlik, Kısacası; Amazon’da yaşayan “yaprak kesici-atta karıncalar” bize; bireysel güçler, bireysel yetenekler, bireysel çabalar; bir “amaç doğrultusunda” uyum içinde ”birleştirildiğinde” başarı için tükenmez bir güç elde edilebileceğini kanıtlamaktadır.

SÖZLER • Şurası açıktır ki, işletmelerin kurucularının ömrüne bağlı olmaksızın yaşamaları ancak müesseseleşmek ile mümkündür. Sanayileşmiş ve gelişmiş ülkelerde gördüğümüz bütün büyük kuruluşlar, şahıslar yerine sistem ve organizasyonla uzun sürelerde ayakta kalmışlardır. Vehbi Koç • Başarılı bir organizasyonun pek çok elleri',' ama tek bir beyni vardır. Bili Bethell • Başarılı birinin arkasında, daima başarılı Kkşka insanlar vardır. Çin Atasözü • Harekette birlik olmazsa, fikirdeki birlik faydasızdır. Dr. Muhammed İkbal • Hedeflerinizi paylaştığınız insanlar, hedeflerinize ulaşmanız ya da ulaşmamanız konusunda çok önemli rol oynarlar. Zig Zağlar • Spor dünyası, hayat oyunun klasik bir örneğidir. Takdiri kimin aldığı önemli olmadığından pek çok şey başarılabilir. Büyük oyunlar kişisel başarıdan çok skora bakan, bencil olmayan ve disiplinli oyuncularla oynanır. Jack Whitaker • Bir zincir, ancak en zayıf halkası kadar kuvvetli olur. Anonim • Takımın aklı, takımdaki bireylerin aklından daha büyüktür. 

MUHAMMED CAN KÖSE 11/C - 2217