QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi Grup: Excel 2 Üyeler: Sedef Sert Pınar Sağdıç Göktuğ Gökçe Serhat Kağan Şahin Mehmet Eren Koçak
Projenin Tanıtımı
Görevlerin Açıklamaları
Görevler
Kampüs Girişi
Yönlendirmeler
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Focus: Bu oyun eğlendirerek öğretmek için tasarlanmıştır..”Ex Cell University” adlı oyunda bilgi işleme yani alınmış bir elemanı yönetmektedir. Bu eleman, bilgi işleme fakültelerden topladığı öğrenci bilgilerini Excel programı kullanarak düzenler. Oyunda gerçekçilik yakalamak için kampus üç boyutlu olarak tasarlanmıştır ve kullanıcı avatar yardımıyla üç boyutlu ortamda dolaşır. Kendisine verilen görevleri gerçekleştirir. Oyunun en büyük özelliği kullanıcı bu görevleri gerçekleştirirken kütüphane adlı ortamda Excel hakkında bilgi alabilmektedir.
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Hikâye: Ex Cell üniversitesinde öğrencilere ait tüm bilgiler bilgi işlemde düzenlenip işlenmektedir. Bilgi işlemdeki server’a virüs girmiştir ve öğrencilere ait bütün bilgiler kaybolmuştur. Bu nedenle Ex Cell üniversitesinin server ı yeniden düzenlenmiştir. Artık öğrencilere ait bilgilerin yeniden toplanıp işlenmesi gerekmektedir. Bunun için bilgi işleme yeni bir eleman alınır. Bu elemanın üniversite içerisindeki Eğitim, Fen Edebiyat ve Güzel Sanatlar Fakültesini dolaşarak öğrencilerin bilgilerini toplaması gerekmektedir. Fakültelerdeki sekreterlikten aldığı öğrenci isimlerini alfabetik olarak sıralayacak ve öğrenci notlarını girerek akademik ortalamalarını hesaplayacaktır. Hesaplamalarını harf sistemine dönüştürecektir. Daha sonra işlediği verilerle iki adet grafik oluşturacaktır. 1.grafik fakültelerin kendi içerisindeki öğrenci fakülte başarı grafiği olacaktır. 2.grafik ise fakülteler arası başarı grafiğidir.
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Değerlendirme: Öğrenci ve öğretmen laboratuar ortamında aynı anda çalışacaklardır. Öğrencilerin yaptıkları her görevden sonra çalışmalarını öğretmenlerine mail atacaklardır. Öğretmen bu mailleri değerlendirip dönüt verecektir.
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Hikaye ile bütünlük Gerçek bir üniversite ortamı 3d ortamda rahatça dolaşabilme Alan darlığından dolayı teleport kullanımı 2D: Excel programının bir çok özelliğinin kullanılabilmesi Excel hakkında rahatça bilgi edinebilme Yapılan etkinliklerin öğretmen tarafından anında değerlendirilebilmesi ve dönüt verilebilmesi
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Kullanışlılık Testi Kullanışlılık testini uygularken kullanıcının hem 3D ortamda bolca dolaşmasını hem de excel programı ile ilgili uygulamalar yapacakları şekilde hazırladık. Bu testi 6 kişiye uyguladık.
Tasarımda İzlediğimiz Süreç Kullanışlılık Testi sonuçları Daha fazla nesne eklenmeli (araba, insan eklendi.) Excel programı hakkında bilgi almak için nereye başvurulacağı konusunda bilgi verilmeli.(Ofiste 2 boyutlu ortamda, görevlerin açıklamasının olduğu yere excel hakkında bilgiyi kütüphaneden edinileceği belirtildi.) E-postanın nasıl atılacağı konusunda bilgi eklenmeli (kütüphaneye e-posta gönderimi ile ilgili bilgi eklendi) Fakültelerde “bilgi almak için ikona tıklayınız” ifadesi yerine “bilgi almak için bilgisayara tıklayınız” yazılmalı.
Süreçte İyi giden Olaylar Dünyaya koyulabilecek nesnelerin çok çeşitli olması Zamanın gerektirdiği şekilde çalışabilme Görev dağılımının iyi olması
Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Çatı yapımındaki zorluk Üst katlardaki yapıların aşağı kata taşınmasındaki zorluk
Çıkarılan Dersler Daha üst düzeyde bir oyun tasarlanabilirdi. Dışarıdan nesneler eklenebilirdi.
TEŞEKKÜRLER