TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Advertisements

ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
AYDINLANMA ÇAĞI.
GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Türk Halk Müziği.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
TÜRKÇE / Sözcükte Anlam
9. Sınıf Dil ve Anlatım MART
ANLAM ÖZELLİKLERİNE GÖRE CÜMLELER
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ÖZCAN PALAVAN.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ROL OYNAMA ve DRAMA.
SÖZ ÖBEKLERİ (GRUPLARI)
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
CÜMLEDE ANLAM Ahmet Eren Köksal.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER ÇALIŞMAKLA İLGİLİ ATASÖZLERİ
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
ADIM ADIM ZİRVEYE ATA DİL BİL.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Ebru SEVİM Meltem DEMİR Ders: Türkçe Sınıf: 5
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
Atasözlerİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
DEYİMLER VE ATASÖZLERİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARDA KÜFÜR VE ÖNLEME YOLLARI Hazırlayan: Ayşegül ATA
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
Bugün neler öğreneceğiz?
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Bugün neler öğreneceğiz?
Müzede Yaratıcı Drama.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ATASÖZÜ VE ÖZLÜ SÖZ ÇALIŞMASI
Programdan Sorular.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ

Ders: TÜRKÇE Konu: Atasözleri ve Deyimler Süre: 40 Dakika Seviye: 9-10 Yaş Grubu Hedefler: --Atasözleri ve deyimleri kolayca anlama becerisi --Atasözlerini gereken yerde kullanma becerisi --Atasözleri ve deyimlerin ortaya çıkışını anlama becerisi

KAZANIMLAR Atasözlerinin kullanım alanlarını belirleme Atasözlerinin eskiden oluşup günümüze kadar geldiğini öğrenme Atasözlerinin günlük hayatta sık sık kullanıldığını tespit etme Atasözlerini bizzat yaşayarak öğrenme Atasözlerinin akılda kalıcılığını arttırma

ISINMA ÇALIŞMALARI

1.AŞAMA Grup oluşturma -1den 20 ye kadar her öğrenci bir sayı söyleyerek baştan saymaya başlarlar. -Tek sayılar bir grup çift sayılar bir grup oluştursacak şekilde karşılıklı sıralanırlar. -Her öğrenciden karşısındaki arkadaşını bir oyun hamuru olarak görmesi istenir ve ona şekil vermesi istenir. Önce tek grup oyuna başlar. -Daha sonra öğrencilerin teker teker düşünceleri istenir.

2.AŞAMA Öğretmen öğrencilerden daire şeklinde yerleşmelerini ister. Sırası gelen çocuk, kendinden bir önceki kişinin adını söyler. Amaç kendi ismini değil, başkalarının ismini söylemektir. İsim söyleme oyunu yüksek sesle yapılmalıdır. Böylelikle hafıza oyunu yöntemi kullanılmış olunur. Örneğin, 1.kişi: Aslı 2.kişi: Aslı, Buket 3.kişi: Aslı, Buket, Alican 4.kişi: Aslı, Buket, Alican, Pınar…

GRUP OL Sınıf dörder kişilik gruplara ayrılır.

CANLANDIR Geçmişten günümüze gelen, uzun deneyimlerden yararlanarak kısa ve özlü öğütler veren, toplum tarafından benimsenerek ortak olarak kullanılan kalıplaşmış sözlere atasözü denir. Atasözleri bir toplumun duygu, düşünce, inanç ve kültür yapısını yansıtır. Atasözleri, kim tarafından ne zaman söylendiği bilinmediğinden anonimdir. Bu sözler topluma mal olmuş toplum tarafından benimsenmiş ve yüzyılların düşünce ve mantık sisteminden geçerek günümüze ulaşmış kısa ve özlü sözlerdir. Atasözleri bir düşünce açıklanırken yada savunurken tanık olarak gösterilebilirler.

Her grubun bir atasözü veya deyimden oluşan kartı seçmeleri , bu atasözü veya deyimin nasıl oluştuğuyla ilgili doğaçlama yapmaları istenir.

TARTIŞ Grupların doğaçlamalarını tartışınız. Neler gözlemlediniz? Neler ön plandaydı?