TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ
Ders: TÜRKÇE Konu: Atasözleri ve Deyimler Süre: 40 Dakika Seviye: 9-10 Yaş Grubu Hedefler: --Atasözleri ve deyimleri kolayca anlama becerisi --Atasözlerini gereken yerde kullanma becerisi --Atasözleri ve deyimlerin ortaya çıkışını anlama becerisi
KAZANIMLAR Atasözlerinin kullanım alanlarını belirleme Atasözlerinin eskiden oluşup günümüze kadar geldiğini öğrenme Atasözlerinin günlük hayatta sık sık kullanıldığını tespit etme Atasözlerini bizzat yaşayarak öğrenme Atasözlerinin akılda kalıcılığını arttırma
ISINMA ÇALIŞMALARI
1.AŞAMA Grup oluşturma -1den 20 ye kadar her öğrenci bir sayı söyleyerek baştan saymaya başlarlar. -Tek sayılar bir grup çift sayılar bir grup oluştursacak şekilde karşılıklı sıralanırlar. -Her öğrenciden karşısındaki arkadaşını bir oyun hamuru olarak görmesi istenir ve ona şekil vermesi istenir. Önce tek grup oyuna başlar. -Daha sonra öğrencilerin teker teker düşünceleri istenir.
2.AŞAMA Öğretmen öğrencilerden daire şeklinde yerleşmelerini ister. Sırası gelen çocuk, kendinden bir önceki kişinin adını söyler. Amaç kendi ismini değil, başkalarının ismini söylemektir. İsim söyleme oyunu yüksek sesle yapılmalıdır. Böylelikle hafıza oyunu yöntemi kullanılmış olunur. Örneğin, 1.kişi: Aslı 2.kişi: Aslı, Buket 3.kişi: Aslı, Buket, Alican 4.kişi: Aslı, Buket, Alican, Pınar…
GRUP OL Sınıf dörder kişilik gruplara ayrılır.
CANLANDIR Geçmişten günümüze gelen, uzun deneyimlerden yararlanarak kısa ve özlü öğütler veren, toplum tarafından benimsenerek ortak olarak kullanılan kalıplaşmış sözlere atasözü denir. Atasözleri bir toplumun duygu, düşünce, inanç ve kültür yapısını yansıtır. Atasözleri, kim tarafından ne zaman söylendiği bilinmediğinden anonimdir. Bu sözler topluma mal olmuş toplum tarafından benimsenmiş ve yüzyılların düşünce ve mantık sisteminden geçerek günümüze ulaşmış kısa ve özlü sözlerdir. Atasözleri bir düşünce açıklanırken yada savunurken tanık olarak gösterilebilirler.
Her grubun bir atasözü veya deyimden oluşan kartı seçmeleri , bu atasözü veya deyimin nasıl oluştuğuyla ilgili doğaçlama yapmaları istenir.
TARTIŞ Grupların doğaçlamalarını tartışınız. Neler gözlemlediniz? Neler ön plandaydı?