Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Lojistik Yönetimi Ders – V
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
2013 MEDYA ANALİZ RAPORU.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Global pazarlama stratejisi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
Kitle İletişim Araçları
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
HAFTA I.
Ebru Çapa Emerging Markets Country Manager
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Cuma Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Halka İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları Bitirme Projesi.
Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ELDER AR-GE ÇALIŞTAYI Nisan-2015 Hasan ÇELİK
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Tedarikçi Firma Sunumu
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Medya Tarihi ve Kavramlar
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Pazarlama İletişimi Araçları
İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK PERSONEL 1 PROFESÖR 7 YARDIMCI DOÇENT 16 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ (ÖYP) 1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, (1 50 d) (1 DOÇENT,
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama İlkeleri.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Temel Bilgi Teknolojileri
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Ayşegül ARSLAN.
Temel Bilgi Teknolojileri
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Demokrat Parti ( ) Dönemi Basını
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Reklam’ın Tarihi Bir üretim ve Pazar ağının büyüklüğü; iletişim ve ulaşım olanakları ile mümkündür. Bu nedenle reklamda bu ağ üzerinde kuruludur. Sanayi Öncesi Dönem Yerel reklamlar, davulcular, duvar yazıları v.b. Sözlü iletişim araçları Sanayi dönemi bölgesel, ulusal ve hatta küresel üretim Arzın planlanması, tüketimin yönlendirilmesi, ürünün bildirilmesi Sözlü ve aşama aşama yazılı iletişim araçları kitlesel üretim ve tüketim Geç kapitalizm dönemi yerel, bölgesel, ulusal ve küresel üretim Tüketimin yaratılması; hedef kitle olarak kadınlar ve çocukların ön plana geçmesi Sözlü, yazılı ve elektronik iletişim araçları talebe bağlı üretim ve segment müşteri profilleri Küresel reklamlar ve reklam ajansları

Reklamın gelişimine yol açan unsurlar Ulaşım Olanaklarının Gelişmesi Nüfus artışı ve kentleşme (Popüler Kültür ve Moda) Üretimin Artışı İletişim Olanaklarındaki Dönüşüm (Kulaktan – Göze) Sözlü Yazılı (Gazete ve Dergiler) Fotoğrafın İcadı Elektrikli (Radyo ve Televizyon) İnternet Kitlesel üretim ve tüketime geçiş

Reklamcılık ve Reklam Üçgeni Reklamveren Reklam Ajansı Medya

Üçlü Sac Ayağı Reklamveren Reklam Ajansı Medya Küçük veya büyük ölçekli şirketlere göre yapısı değişir. Bütçe, reklamın amacı, beklentiler belirlenir. Reklam Ajansı Müşteri beklentilerini doğru konumlandırmalı Amaca uygun doğru bir mesaj üretmeli Doğru yayın stratejisini belirlemeli Medya satın alma gerçekleştirmeleri başarılı olmalı Medya Genellikle tek gelirleri reklamlardır. Bu nedenle kalite standartlarını oluşturmalı ve bir müşteri profiline erişmelidir. Gazete, Tv, Radyo ya da billboard farketmez hedef kitle belli olmalıdır.

Reklam Ajansı Yapısı Reklam Ajansı Yaratıcı Birim Müşteri İlişkileri Araştırma Medya Bazı büyük reklam ajansları kendi içinde departmanlar oluşturarak moda, endüstri v.b. Alanlarda uzmanlaşmış gruplarla çalışabilirler.