Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
2 DERS – 3 İSTANBUL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ ORYANTASYON PROGRAMI 10EYLÜL2012.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
Okul Korkusu, Anneden Ayrılma, Aşırı Bağlılık
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
OKUL KORKUSU(FOBİSİ) İLKNUR NURKAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
OKULA UYUM SÜRECİ.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
7 YAŞIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
Çocuk ve Yas.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
O ŞİMDİ OKULLU Miyase ERİKÇİ.
Veli Oryantasyon Programı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İLKOKULA BAŞLAMA Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
OKUL FOBİSİ, KORKU VE KAYGILAR
ANAOKULUNA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
ERGENLİK DÖNEMİ.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
ÇOCUĞUM OKULA GİTMEK İSTEMİYOR! EYVAH!!!. Öncelikle hatırlamamız gereken her çocuğun birbirinden çok farklı olduğu ve sorunlarınında farklı nitelik ve.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Rehberlik Servisi.
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
OKUL FOBİSİ.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR Okul Rehber Öğretmeni Hakan KAYA
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN OKUL KORKUSU Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN

Okula başlama çocukları ve aileleri bekleyen önemli bir yaşantıdır Okula başlama çocukları ve aileleri bekleyen önemli bir yaşantıdır. Yeni bir ortam, bilinmedik birçok kural ve bunlara alışmak sıkıntılı bir süreçtir. Genelde okulun başladığı ilk haftalarda ortaya çıkmakta, öğrenciler anne babalarında ayrılmak istememektedir.

Okul korkusu okula gitmek istememe ve bu isteksizliğini çeşitli bedensel ve ruhsal tepkilerle ortaya koyma biçiminde belirmektedir.

Çocuk bir gün birdenbire okula gitmek istemez; zorlamalar karşısında endişe duyar; panik içine girer. Çocukta mide bulantısı, karın ya da baş ağrısı şeklindeki bedensel şikâyetler genellikle sabahları uyanır uyanmaz başlar. Ağlar gitmemekte direnir. Bazıları zorlamalara dayanamayıp yola çıkar, ya yarı yoldan döner, ya sınıftan çıkar eve gelir. İştahı kesilir, ödevlere karşı ilgisi azalır. Aile bireyini (bu genellikle annedir) bir yere bırakmaz, peşinde dolaşırlar. Belirtiler genellikle okula gitme vaktinde yoğunlaşır, okuldan ayrılma vaktinde azalır.

NEDENLERİ Temel neden çocuğun anneden ayrılmaktan korkmasıdır. Genellikle okul korkusu olan çocukların anneye çok bağımlı / bağlı oldukları gözlenmiştir. Özellikle çocuğun tüm gereksinimlerini karşılayan, aşırı kaygılı, onun bağımsızlığını desteklemeyen anne-baba tutumlarında okula gitme gibi bir ayrılık hem ebeveynde hem de çocukta kaygı doğurmaktadır. Çocuğun okula başlamadan  ebeveynleri tarafından yeteri kadar okula hazırlanmaması okul korkusunun oluşmasında önemli bir etkendir. Bağımlılık dışında okul korkuları okuldan da kaynaklanabilmektedir. Okulda şiddetle karşılaşan ya da kendisi dışında birisine şiddet uygulandığına tanık olan, duyan çocuk okul korkusu geliştirebilmektedir.

ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER Gerekirse çocuğun okula devam ettiği süre içerisinde aileden birisinin refakat etmesi sağlanmalıdır. Bu durum sistematik bir düzene bağlanmalıdır. Çocuğun bu ayrılığa yavaş yavaş alıştırılması (anne ya da babanın sınıfta, sonra koridorda, sonra bahçede ve daha sonra çocuğu evde beklemesi gibi) çocuğa güvence verilmesi ve bu güvencelerin yerine getirilmesi (seni bahçede bekleyeceğim-diyerek belirlenen zamana kadar bahçede bekleme gibi) ve aileyle işbirliği yapılması gerekir. Çocuğun okuldan uzak kalmamasına çaba harcanmalıdır. Sınıfa girmiyorsa okula gelmesi (öğretmenler odası, okul bahçesi vs) sağlanmalıdır.

Çocuğun kaygısı anlayışla karşılanmalıdır. Çocuk,suçlanmamalı ve kendisine bu durumun birçok çocukta görülebileceği anlatılmalıdır Öğrencilerin okula devamı takip edilmelidir. Çocuk devamsızlık yaptığında korkutulup kaygılandırılmamalı; çocuğa güven verilmeli ve okula devamı kesinlikle sağlanmalıdır. Öğretmenin çocuklara verdikleri tepkiler (konuşma, omzuna dokunma, gülümseme vs) çocukların okula uyum sağlamasını kolaylaştıracaktır.

AİLEYE ÖNERİLER Çocuğunuzla okul korkusu hakkında konuşun. Okuldan korkan bir çocuğa bunda korkulacak bir şey olmadığını kanıtlamaya çalışmak yerine, çocuğunuzun bu korkusunu anlamak ve bunu yenmesi için zaman tanıyıp bu süreçte yalnız olmadığını hissettirmek önemlidir. Çocuğunuzun okula dönmesi konusunda ısrar edin. Evde kalmasına izin vermek çocuğunuzun bununla başa çıkmasını zorlaştırır. Okula gitme zamanlarında daha kararlı olunması ve tüm aile fertlerinin tutarlı olması gerekir.

Bazen çocuğunuz kendiliğinden eve dönebilir Bazen çocuğunuz kendiliğinden eve dönebilir. Bu durumda okulla bağlantıya geçilip geri dönmesi sağlanmalıdır. Çocuğunuz okula geç kaldığında, servisi kaçırdığında vs. mutlaka onu okula göndermek için başka çözümler geliştirin ve en kısa zamanda okula gönderin. Çocuğunuzun akranları ile zaman geçirmesine yardımcı olun. Okul korkusu olan çocuklar, okul dışında daha çok aileleri ile zaman geçirmek, evde oynamak, odalarında yalnız olmak ya da televizyon seyretmek vs. isterler. Çocuğunuzu akranları ile vakit geçirmesi için teşvik etmek, arkadaş toplantıları düzenlemek çocuğun sosyal beceriler kazanmasını sağlayarak anne-babasına bağımlılığını azaltır.

Okul çalışanlarının yardımını isteyin Okul çalışanlarının yardımını isteyin. Çocuğunuzun öğretmenini konu hakkında bilgilendirmeniz, öğretmenin çocuğunuzu anlamasını ve daha toleranslı olmasını sağlayabilecektir. Çocuğunuz okuldan korksa da gitmeye devam ediyorsa ödüllendirin. Çocuğa okulun amacını açıklayın. Okula gitmemesi halinde geri kalacağı çalışmaları bunun doğuracağı sıkıntıları yumuşak bir dille anlatın. Tüm çabalarınıza rağmen düzelme olmazsa profesyonel yardıma başvurun.