Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR"— Sunum transkripti:

1 ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR

2 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Hayatımızda yeni bir sayfa açılıyor. Bu başlangıç hem onun hem de sizlerin hayatında yepyeni bir dönemin başlangıcı.... PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

3 Sizce bu yeni ortam neler ifade ediyor?
PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

4 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Yeni ve farklı arkadaşlar, öğretmenler Yeni bir fiziksel çevre Yeni kurallar, onları bekleyen sorumluluklar (örneğin, sabah vaktinde kalkıp hazırlanmak, okula yetişmek vb.) PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

5 Okul, çocuklar için yeni bir sosyal ortamdır
PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

6 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Çocuğun bu ortama uyumu, aileden kazandığı iletişim becerileri ve ilişki biçimlerini kullanmasıyla mümkündür. Çocuğa anaokulu döneminde ve daha öncesinde kendi ayakları üzerinde durabilme yeteneğinin verilmiş olması çocuğun okula uyumunu kolaylaştıracaktır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

7 Okul stresinden kurtarmalıyız
“Okul” çocuklarda strese yol açabilir. Okul stresinin en temel nedenlerinin başında okul hakkındaki belirsizlikler ve bilgisizlikler gelmektedir. Daha önce dar bir sosyal çevrede bulunan öğrenciler bu yüzden okula başlama konunda isteksizlik ve stres yaşayabilir. Bu bakımdan çocuk okula başlamadan önce bilgisizlikler ve belirsizlikler giderilmeye çalışılmalıdır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

8 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Her şeyin başı anlayış Anne babalar çocuklarına karşı anlayışlı olmalıdır: - “Bebek misin sen, kocaman adam oldun, korkacak ne var?” gibi bastırıcı yöntemlerden uzak durmalıdırlar. Bu yaklaşım sorunları çözmez, bastırır. Bastırılan bir sorun da sonradan daha büyük bir şekilde karşımıza tekrar çıkar. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

9 Abartılı anlatımlara son verin
Okul hakkındaki abartılı yorumlardan kaçınılmalı, çocuklara: okul, sınıf, sıra, öğretmen, müdür, ders, teneffüs, sınıf arkadaşı ve okul arkadaşı gibi kavramlar konusunda bilgiler verilmelidir. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

10 Çocuğu “okul”la korkutmayın
Hata yaptıklarında onları okul veya öğretmenle korkutursak, çocuğun öğretmenden ve okuldan soğumasına sebep oluruz. Okul ceza verilen bir yer olarak gösterilmemelidir. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

11 Kıyafetleri önceden alınabilir
Çocuğun okul kıyafetlerini önceden alıp evde denemesini, onlara alışmasını sağlamayabiliriz. Çocuğun okulda kullanacağı kitabı, defteri ve kırtasiye malzemelerini seçerek kendisinin almasına izin verilmelidir. Böylece çocuk okul ile ilgili güzel duygular hissedecek, psikolojik olarak kendisini okula hazırlayacaktır. Aileler okulun açıldığı ilk birkaç gün çocuğu okula bizzat götürebilir. Ancak bunda da aşırı korumacı bir tavır takınmamalıdır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

12 Okul, öğrencinin baştan savıldığı bir yer değildir
Aileler çocuğa “Okullar açılsa da senden kurtulsam.” dememelidir. Öğretmenleri de her şeye kızan, sürekli ceza veren, hep yargılayan bir kişi olarak değil; öğrencileri çok seven, onları yarınlara hazırlayan bir kişi veya kişiler olarak gösterilmeliyiz. Çocuklarımız öğretmenlerini çok sevmeli, onlara derin saygı duymalıdır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

13 Ailenin aşırı koruyucu tavrı okul fobisine sebep oluyor
Bir hata yaptıklarında çocuklarımızı okul veya öğretmenle korkutursak, çocuğun öğretmenden ve okuldan soğumasına sebep oluruz. Okul ceza verilen bir yer olarak gösterilmemelidir. Okul fobisinin temel nedenlerinden biri aileden ayrılma korkusudur. Çocuk aşırı korumacı bir anlayışla yetiştirilmişse, arkadaşlarıyla iletişimi çok az olmuşsa, dışarıya pek çıkmamışsa kendi ayakları üzerinde duramıyorsa ailesinden uzak kalmak onu çok korkutur. Bu durum pek çok çocukta görülür ve zamanla düzelir. Ancak düzelmeme olasılığı da vardır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

14 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Birbirine duygusal anlamda aşırı derece de bağlı ailelerde çocuk okula gittiğinde anne babasının ona olan sevgisinin azalacağını düşünebilir. Kardeşi varsa kendisine gösterilen sevginin bundan sonra kardeşine yöneleceğini zannedebilir. Annesinin babasının başına bir şey gelebileceğinden endişe edebilir. Bütün bunlar da çocukta okul fobisine yol açabilir. Ailenin çocukla kurduğu yanlış iletişim de okul fobisinin kaynağı olabilir. Anne veya baba, “Beni üzersen annesiz, babasız kalırsın!” ya da benzeri sözler kullanarak çocuğu kontrol altında tutmaya çalışmışlarsa çocuk her tehlikede sığındığı ailesinin kendisini bırakıp gideceğini düşünür. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

15 Okul fobisinin belirtileri nelerdir?
Okul fobisi (korkusu), kuvvetli bir endişe sebebiyle çocuğun okula gitmeyi reddetmesi veya bu konuda isteksiz görünmesidir. Okul fobisi yaşayan çocuklar genellikle okul saati yaklaştığında isteksizliklerini bedensel yakınmalar ile dile getirmeye çalışır. Çocukta mide bulantısı, karın ya da baş ağrısı şeklindeki bedensel şikâyetler genellikle sabahları uyanır uyanmaz başlar. İştahsızlık ve uykuda huzursuzluk, sık sık hasta olmadığı halde hastaymış gibi davranmak, alınganlık ve sinirlilik, enerji kaybı, okul etkinliklerine karşı ilgisizlik, utangaçlık ve içekapanıklık gibi belirtiler görülür. Çocuklardaki bu belirtiler, okula gitmemelerine karar verilir verilmez de kaybolur. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

16 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Çocuklar aslında bu şekilde davranarak anne-babalarını okula gitmemek için ikna etmeye çalışırlar. Aileleri onlara “Tamam, bugün okula gitmeyebilirsin.” derse, çocuktaki psikosomatik olan bu sorunlar birdenbire ortadan kalktığı, ağrıların geçtiği görülür. Ancak çocuğun evde kalması uzadıkça okula başlaması da güçleşir. “Yatışsın, düzelir, sonra göndeririz, iyileşince göndeririz.” şeklindeki yaklaşımlar sorunun çözümünü oldukça zorlaştırır. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

17 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Okul fobisi yaşayan çocuklar için sadece okula gitmek sorundur. Bu çocuklar evde kaldıkları sürece hayatlarından memnundurlar. Hiçbir sorun yaşamazlar. Bu yüzden gerçekte ciddi sorunları, hastalıkları yoktur. Çocuktaki okul fobisi zamanla geçebilir PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

18 OKUL FOBİSİNDE GÖRÜLEN DİĞER BELİRTİLER
Heves ve enerji kaybı oluşmaya başlamışsa, Alıngan ve sinirli olma halinde artış görülüyorsa, İştahsızlık ve uykuda huzursuzluk varsa, Okul etkinliklerine karşı pasif, içe kapanık ve utangaç davranıyorsa, Okulda ve evde daha çok nedensiz ağlamaya, kavga etmeye ve dikkat çekmeye çalışmaya başladıysa, PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

19 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Evde kalmak ve okul ödevlerini kaçırmak arasında seçim yapamayıp aşırı kaygılı olduysa, Bir seferde günlerce okula gitmediği oluyorsa, Okula gitmediği için suçluluk duymuyorsa, Okula devam ettiği zamanlarda iyi bir öğrenci olabiliyorsa okul korkusundan şüphelenilebilir. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

20 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
ÖNERİLER: Okula gitme konusunda ödün verilmemeli, mutlaka okula gitmesi sağlanmalıdır. Bu çözümün yarısıdır. Çocuğa, okulun amacını açıklamak, okula gitmesi konusunda ailenin tüm fertlerinin kararlı ve tutarlı olması işe yarar. Okula gitmemesi halinde yapılan çalışmalardan geri kalacağı ve bunun kendisi için bazı aksaklıklara yol açacağını anlatmaya çalışılmalıdır. Çocuğun kendini terkedilmiş ve yalnız hissetmesine yol açacak davranışlardan kaçınmalıdır. Çocuğun fiziksel yakınmaları varsa kontrol etmek için doktora götürün. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

21 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
Okula gitmediğinden dolayı çocuğu suçlamamalı, korkusu ve gözyaşlarıyla alay edilmemelidir. Vedalaşmaları çabuk ve kısa süreli tutarak, ayrılıkların doğal olduğu hissettirilebilir. Ona gününüzün nasıl geçeceğini anlatıp, onunla gününün nasıl geçtiği hakkında konuşmak her ikinizi de rahatlatabilir. Çocuğa okula gitmesi gerektiği, zaman geçerse bu korkuya birde derslerden geri kalmış olmanın korkusunun ekleneceği söylenmelidir. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

22 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ
· Çocuğun endişeleri, duyguları üzerinde konuşmak, hem sıkıntısını paylaşmasını hem de anlaşıldığını hissedip rahatlamasını sağlar. · Bu sıkıntılı durumun geçici olabileceği, kendisiyle aynı durumda olan başka çocuklarında olduğu anlatılabilir. · Boş zaman ve oyun becerileri kazandırarak anne babaya bağımlılık azaltılabilir. · Arkadaş toplantıları düzenleyerek, sosyal beceriler kazanmasına fırsat tanınabilir. · Anne babanın beklenti düzeyini gerçekçi kılıp çocuğa zaman tanıması korkuyu yenmesini kolaylaştırabilir. PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ

23 PSK. Reyhan HÜNER TED KARABÜK KOLEJİ


"ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları