“AB’YE ÜYELiK SÜRECiNDE TÜRK REKABET POLiTiKASI”: Hukuki Çerçeve Hukuki Çerçeve Topluluk Mevzuatı ile Uyum Topluluk Mevzuatı ile Uyum 1 Mayıs 2004’den.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
TUNCAY SONGÖR Rekabet Kurulu Üyesi İkinci Başkan
Rekabet hukuku, mal ve hizmet piyasalarında rekabetin korunması amacına yönelik olarak oluşturulan kurallar üzerine inşa edilmiş bir hukuk dalıdır.
{ The Turkish Association of Capital Markets, The Turkish Association of Valuation Experts, Central Exchange Institutions, Central Custody Institutions.
A. Yasal Alt Yapı  5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu: tarihinde RG’de yayımlanmıştır.  İkramiye ve İndirimler Karşılığı Hesabı: 07 Ağustos 2007.
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlık Yönetimi - Mevzuat Altyapısının Ekonomik.
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNUN İLKELERİ
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
ISLAHÇI HAKLARI BAŞVURUSU VE UYGULAMALARI
TÜRKİYE’NİN DEVLET YARDIMLARI ALANINDA AB MÜKTESEBATINA UYUMU İktisadi Kalkınma Vakfı 11 Aralık 2009 Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU « Yeni Kamu İhale Prosedürleri ve Araçları” Ankara 5-6 Şubat.
Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar
BRENTON WOODS SİSTEMİNİN ÇÖKÜŞÜ VE KÜRESELLEŞME
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA “İmtiyazlar ve Kamu Özel Sektör.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
1 SERBESTLEŞMEDE BEKLEME SALONUNDAYIZ Dr. Mehmet Çelebiler Telekomünikasyon Teknolojileri Konferansı 6-7 Mayıs, 2004.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 INDEPENDENT AFTERMARKET DEVELOPMENT ASSOCIATION
Avrupa Birliği Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
AS CPA & AUDITING CO. COMPANY PROFILE 2 Professional auditing and consultancy company Member of Nexia International as of 1 May 2007 Providing independent.
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
 C H I L D B R I D E S.   Marriages in early ages are seen all over the world.  Marriages under 18 are accepted as «child» marriages.
EKONOMİK ENTEGRASYONLAR ve PARASAL BİRLİK
WTO GATT GATS TRIPS Doç. Dr. A. Can BAKKALCI. WTO KURALLARI ve AVRUPA BİRLİĞİ’NDE ORTAK TARIM POLİTİKASI ORTAK TİCARET POLİTİKASI.
Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
ULUSLARARASI İKTİSAT Giriş Giriş Prof.Dr.Dilek Seymen DEÜ.İİBF İktisat Bölümü.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
FLEXIBILITY AND JOB CREATION POLICIES BARIŞ KILIÇ.
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
BURAK KEMAL TANRISEVER
Charter Party’lerde Yetkili Mahkeme ve Uygulanacak
LAW 201 INTRODUCTION TO LAW
SUPERB OPPORTUNıTY FOR YOU ıN TURKıYE ıT ıS TıME TO ıNVEST ıN TURKEY! GRANTS CONSULTANCY THROUGH THE USTA CONSULTANCY SERVICES We provide application and.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

“AB’YE ÜYELiK SÜRECiNDE TÜRK REKABET POLiTiKASI”: Hukuki Çerçeve Hukuki Çerçeve Topluluk Mevzuatı ile Uyum Topluluk Mevzuatı ile Uyum 1 Mayıs 2004’den beri Topluluk Rekabet Politikasında Yaşanan Reform 1 Mayıs 2004’den beri Topluluk Rekabet Politikasında Yaşanan Reform “TURKISH COMPETITION POLICY WITHIN THE PROCESS OF TURKEY’S MEMBERSHIP OF THE EU”: Legal Framework Legal Framework Harmonization with the Acquis Communataire Harmonization with the Acquis Communataire The reform of EC Competition Policy since 1 st of May, 2004 The reform of EC Competition Policy since 1 st of May, 2004 By Yaşar TEKDEMİR Uluslararası İlişkiler Müdür V. Acting Director of International Relations Rekabet Kurumu- Turkish Competition Authority Ankara, Workshop on “Company Law, Competition and State Aid” organized by TAIEX and TOBB

2 1.Bölüm Hukuki Çerçeve-4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun Section 1 Legal Framework-Act on Protection of Competition No:4054

3 Genel Bakış/1 (General Overview)/1  24 Ocak Kararları: serbest ticarete dayalı pazar ekonomisi.  Piyasa güçlerine dayalı ekonomik modelde rekabetin ve piyasa mekanizmasının önemi.  Piyasa aksaklıkları ve rekabet kurallarına duyulan ihtiyaç.  Piyasa ekonomisinin anayasası olarak rekabet hukuku.  The 24 th of January Decisions: The introduction of market economy open to free trade.  The importance of competition and market mechanism within the economic model based on market forces.  The market failures and the need for competition rules.  Competition law as the constitution of the market economy.

4 Genel Bakış/2 (General Overview)/2 Türk Rekabet Kanunu’nun Yasal Dayanakları tarihli Anayasa’nın 167. maddesinden kaynaklanan anayasal gereklilik Madde : “Devlet (...) mal ve hizmet piyasalarının sağlıklı ve düzenli işlemelerini sağlayıcı ve geliştirici tebirleri almalı ve piyasalarda fiili veya anlaşma sonucu doğacak tekelleşme ve kartelleşmeyi önlemelidir”. 2. Türkiye’nin AB’yle olan gümrük birliğinden kaynaklanan gereklilik. Gümrük Birliği Kararı uyarınca, Türkiye’nin,  AT rekabet kurallarına uygun bir rekabet mevzuatını kabul etmek ve  mali ve idari özerkliğe sahip, iyi işleyen bir Rekabet Otoritesi’ne sahip olmak yükümlülüğü vardır. Legal Fundamentals of Turkish Competition Act 1. A constitutional requirement arising from Article 167 of Turkish Constitution dated Article 167: “The state shall take measures to ensure and promote the sound, orderly functioning of (...), goods and services markets; and shall prevent the formation, in practice or by agreement, of monopolies and cartels in the markets ”. 2. A requirement arising from the Customs Union Process of Turkey with the EU. According to Customs Union Decision  Turkey has the obligation to enact a competition law in compliance with the Competition rules of the EC  And to establish a well-functioning Competition Authority with financial and administrative authonomy

5 Rekabet Kanunu’nun Amacı: Bu Kanunun amacı, mal ve hizmet piyasalarındaki rekabeti engelleyici, bozucu veya kısıtlayıcı anlaşma, karar ve uygulamaları ve piyasaya hâkim olan teşebbüslerin bu hâkimiyetlerini kötüye kullanmalarını önlemek, bunun için gerekli düzenleme ve denetlemeleri yaparak rekabetin korunmasını sağlamaktır  The Purpose of the Competition Act: Article 1 states as the purpose of the Act as follows: “to provide the protection of competition by ensuring necessary regulation, supervision and the prevention of abuse of dominant position by those enterprises which are dominant in the market and the agreements, decisions and practices which prevent, restrict or distort competition within the markets for goods and services. ” Rekabet Kanunu’nun Amacı (The Purpose of the Competition Act)

6 Rekabet Kanunu’nun Maddi Hükümleri (Substantial Articles of the Competition Act) Üç Önemli Yasaklama (three substantial prohibitions) 4. Madde: Rekabeti sınırlayan anlaşma, uyumlu eylem ve kararların yasaklanması. 6. Madde: Hakim durumun kötüye kullanılmasının yasaklanması, 7. Madde: Hakim durum yaratan veya mevcut bir hakim durumu güçlendiren birleşme/devralmaların yasaklanması Article 4: Prohibition of agrements, decisions and concerted practices in restraint of competition, Article 6: Prohibition of abuse of dominant position, Article 7: Prohibition of mergers/acquisitions creating or strengthening a dominant position.

7 Muafiyet Sistemi (Exemption System) 5. Madde-Muafiyet  5. Madde belirli koşulları karşılayan anlaşma ve kararlar için bir muafiyet mekanizması öngörmektedir.  Muafiyet sistemi bildirime dayalı bireysel muafiyet ve grup muafiyet yöntemlerine dayanmaktadır. Article 5-Exemption  Article 5 envisages an exemption mechanism for the agreements and decisions meeting with certain conditions.  The system is based on individual (based on a notification system and granted by the decision of Board with an exclusive power) and group exemptions (by block exemption Communiques).

8 The Articles of the Competition Law regulating the procedural aspects are mainly designed taking into consideration the principles of Council Regulation 17/62 implementing Articles 81 and 82 of the Treaty of Rome Article 9: termination of infringement. Article 12: Notification system. Article 13: Revocation of Exemption or Negative Clearance Decisions. Article 14: Request for information. Article 15: On the Spot Investigation. Article 16: Fines for procedural failures and infringements of substantial up to a maximum of % 10 of the net sale in the previous year. Article 17: Periodic Penalty Payment. Yaptırım ve Usul Kuralları (Sanctions and Procedural Rules) Rekabet Kanunu’nun yaptırım ve usul hükümleri 81 ve 82’nci maddelerin uygulanmasına ilişkin 17/62 Sayılı Uygulama Tüzüğü dikkate alınarak tasarlanmıştır. Article 9: ihlale son verme Article 12: Bildirim sistemi. Article 13: Muafiyet ve menfi tespit kararlarının geriye alınması. Article 14: Bilgi isteme. Article 15: Yerinde inceleme. Article 16: Usul ihlalleri ve esastan ihlaller için teşebbüslerin cirolarının %10’una kadar ceza Article 17: Süreli para cezaları

9 Articles regulates the procedure followed during the inquiry and investigation. This procedure is very detailed in contrary to general procedure applied by the Administrative Units of the Government. In terms of the principles it is based on, it is mainly in line with the principles envisaged in Regulation 17/62 implementing Articles 81 and 82 of the Treaty. Thus, it has introduced new concepts into the Turkish Administrative law such as: – Rights of defence (three times including two Written and one Hearing) – Right to access to file – The Board cannot base its decision on any issue about which the parties are not informed or not given the right to defence. Kurul’un inceleme ve soruşturmalarında usul (Inquiry and Investigation Procedures of the Board) 40 ila 59’uncu maddeler inceleme ve soruşturmalardaki usulü düzenlemektedir. Bu usul devletin diğer idari birimlerince takip edilenin aksine oldukça ayrıntılıdır, Bu usul esas olarak 17/62 sayılı Uygulama Tüzüğü’ne dayanmaktadır. Kanun’daki usul hükümleri aşağıdaki yenilikleri Türk idare hukuku sistemine sunmaktadır: * Üç yazılı ve bir sözlü savunma hakkı, * Dosyaya giriş hakkı, * Kurul taraflara hakkında bilgi vermediği delilleri kararına dayanak yapamaz.

10 2. Bölüm Topluluk Mevzuatı ile Uyum Section 2 Harmonization with the Acquis Communataire

11 Türk Rekabet Politikasının Gümrük Birliği ve Tam Üyelik için Önemi (The Importance of the Turkish Competition Policy for the Customs Union and Full Membership) Rekabet politikası AB rekabet politikasıyla benzer role sahiptir: Bütünleşmiş ekonomik alanda (gümrük birliği ya da ekonomik entegrasyon) serbest ticareti sınırlayarak rekabeti kısıtlayan uygulamaları (teşebbüsler veya devlet) engellemek. Türkiye tam üye olduğunda ulusal ekonominin rekabetçi düzeyini artırmak amacıyla rekabet kültürünü yaratmak. Competition policy has similar role with the EU competition policy: The prevention of practices (by undertakings or state) distorting competition by restricting the free trade within the integrated economic zone (either customs union or economic integration). The establishment of competition culture in order to endorse the competitiveness of national economy when Turkey becomes full member.

12 1/95 Sayılı Ortaklık Konseyi Gümrük Birliği Kararı (Customs Union Decision of Association Council No: 1/95) 1/95 sayılı Gümrük Birliği Kararı, Türkiye’de rekabet kurallarının kabul edilmesini ve bağımsız bir rekabet otoritesinin kurulmasını öngörmektedir. Kararın maddeleri, rekabet politikasıyla ilgilidir maddeler: Gümrük birliğinin rekabet kuralları. 37. madde: Uygulama kurallarının kabulü 39. madde: Rekabet mevzuatının uyumlaştırılması 40. madde: AB’nin Türkiye’yi bilgilendirme görevi (hiçbir zaman uygulanmadı) 41. madde : İnhisari ve özel haklar 42. madde: Kamu tekelleri. 43. Madde: Uygulama İşbirliği. Customs Union Decision Numbered 1/95 envisages the adoption of competition rules and establishment of an independent competition authority in Turkey. Articles from 32 to 43 of the Decision is related to competition policy. Article 32 to 34: The competition rules of the customs union. Article 37: The adoption of implementing rules. Article 39: Harmonisation of competition legislation in Turkey. Article 40: Duty to inform Turkey by the EU (never applied) Article 41: Exclusive and Special rights Article 42: Public Monopolies Article 43: Enforcement Cooperation

13 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Rekabet Politikası (6. Başlık) :  Birinci alt bölüm : Anti-tröst kuralları (teşebbüslerin rekabete aykırı uygulamalarını yasaklayan)  İkinci alt bölüm : Kamu tekelleri/Özel ve inhisari haklar  Üçüncü alt bölüm: Rekabeti bozan ya da bozmakla tehdit eden devlet yardımlarının kontrolü Türk Rekabet Kurumu, sadece anti- tröst kurallarını uygulamaktan sorumludur. (4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun) Competition Policy (Chapter 6):  Sub Section 1: Antitrust rules (to prohibit anticompetitive practices of the undertakings),  Sub Section 2: Public Monopolies/Special and Exclusive rights  Sub Section 3: Control of State Aid distorting or threatening to distort competition The Turkish Competition Authority (TCA) is responsible only for antitrust rules (Turkish Competition Act No:4054).

14 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Anti-tröst Kuralları (Birinci Alt Bölüm)/1  Gerekli yasal ve idari kapasiteyi öngören Rekabet Kanunu (4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun), modern bir rekabet kanunu olarak adlandırılmayı hak etmektedir.  Türkiye’nin, rekabet hukuku ve politikası alanındaki AT mevzuatıyla (Topluluk müktesebatı) uyum yükümlülüğünün önemli bir parçasını oluşturmaktadır.  Kanun’un yasaklama (4, 6 ve 7. maddeleri), para cezaları ve usule ilişkin temel kuralları ile ikincil mevzuat (birleşmelerin kontrolü, grup muafiyet düzenlemeleri), AT’nin rekabet kurallarıyla (81 ve 82. maddeler ve ikincil mevzuat) uyumludur.  Muafiyet sisteminin varlığı (bireysel ve grup muafiyetleri ) : Uyumlaştırma bağlamında önemli olan, muafiyet sisteminin varlığıdır. Muafiyet sisteminin bireysel ya da grup şeklinde nasıl uygulanacağı yönteme ilişkin bir konudur. Antitrust Rules (Sub Section 1)/1  The Competition Act (Act on Protection of Competition No:4054) with the necessary legal and administrative capacity deserves to be mentioned a modern competition law.  It represents the crucially important aspect of the obligations of Turkey to harmonize its legislation in the area of competition law and policy with those of the EC (acquis communataire).  The main rules of the Act on prohibition (Article 4, 6 and 7), fining and procedure, and the secondary legislations (merger control, block exemptions regulations) are designed mainly in accordance with the competition rules of the EC (Article 81 and 82 and secondary legislation).  The existence of exemption system (both individual and block exemptions): In terms of harmonisation, what is important is the existence of exemption system, whether to apply it on the basis of individual or block form is a matter of method.

15 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Anti-tröst Kurallar (Birinci alt bölüm)/2  Anti-tröst kuralları bağlamındaki rekabet politikası AT mevzuatıyla uyumludur.  Rekabet Kurulu’nun doğrudan kabul etmediği bazı ikincil düzenlemeler mevcuttur.  Bununla birlikte, tebliğ ya da duyuru şeklindeki ikincil mevzuatın yokluğu Türk rekabet kurallarının AT mevzuatıyla uyumlu olmadığı anlamına gelmemektedir. Antitrust Rules (Sub Section 1)/2  The Competition Policy is mainly in line with the EC legislation in terms of antitrust.  There are some secondary legislations of EC not adopted directly by the Competition Board.  However, the absence of these secondary legislations in the form of communique or notice does not mean that the Turkish competition rules fails to be in line with the EC legislation.

16 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Kamu Tekelleri, İnhisari ve Özel Haklar (İkinci alt bölüm)/1 R ekabet Kurumu, rekabet politikası başlığının bu bölümünden doğrudan sorumlu değildir. Bununla birlikte, bu konudaki gelişmelerden doğrudan fayda sağlamaktadır. Dolayısıyla, Rekabet Kurumu bu konuda çalışmak üzere bir uzman grubu oluşturmuştur. Public Monopolies, Exclusive and Special Righst (Sub Section 2)/1 The TCA is not direclty responsible for this sub section of competition policy chapter. However, it has a direct benefit from the improvement in this area of policy. Therefore, the TCA has established a group of expert working on this issue.

17 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Kamu Tekelleri, İnhisari ve Özel Haklar (İkinci alt bölüm 2)/2 Kamu tekellerine ve inhisari ve özel haklara sahip teşebbüslere ilişkin Rekabet Kurumu’nun rolü:  Rekabet Kurumu’nun özelleştirmelerdeki rolü,  Kamu teşebbüslerinin rekabete aykırı uygulamalarına rekabet kurallarının uygulanıp uygulanamayacağı konusu,  Kamu teşebbüslerini özel rakiplerine karşı koruyan bazı tedbirlere ilişkin “rekabet savunuculuğu rolü”. Public Monopolies, Exclusive and Special Righst (Sub Section 2)/2 The TCA’s role with regard to public monopolies and undertakings with exclusive and special rights:  The role of the TCA in privatisation,  The issue of whether competition rules can be applied against anticompetitive practices of public undertakings,  The “competition advocacy role” concerning some measures, which saves public undertakings against private competitors.

18 Türk Rekabet Politikasının AB Müktesebatına Uyumu (The Harmonisation of the Turkish Competition Policy with the Acquis Communautaire) Devlet Yardımları (Üçüncü alt bölüm)  Türk Rekabet Kurumu rekabete aykırı devlet yardımlarının kontrolünden sorumlu değildir.  Uyumlaştırma için gerekenler: Rekabeti bozan ya da bozmakla tehdit eden devlet yardımlarının kontrolüne ilişkin kuralların kabulü İzleme ve denetleme görevini yerine getirecek bağımsız bir otoritenin varlığı. State Aid (Sub Section 3)  The TCA is not responsible for the control of anti-competitive state aid.  What is needed for harmonisation is the following: Adoption of rules to control state aid distorting or threatening to distort competition The existence of an independent authority to monitor and supervise.

19 3. Bölüm 1 Mayıs 2004’den beri Topluluk Rekabet Politikasında Yaşanan Reform Section 3 The reform of EC Competition Policy since 1 st of May, 2004

20 Reform Paketi (Reform Package) 1. 1/2003 Sayılı Konsey Tüzüğü /2004 Sayılı Komisyon Uygulama Tüzüğü 3. Duyurular: Avrupa Rekabet Kurumları Ağı Duyurusu, Ulusal Mahkemelerle işbirliği Duyurusu, Şikayetler Duyurusu, İnformel Rehberlik Duyurusu, “Ticaret üzerine etki” Duyurusu Madde 81(3)’ün Uygulanmasına İlişkin Duyuru 1. Council Regulation of 1/ Commission Regulation of 773/ Notices: European Competition Network (ECN) Notice, Notice on co-operation with national courts, Complaints Notice, Informal guidance Notice, “Effect on Trade” Notice, Article 81(3) Notice

21 1/2003 Sayılı Konsey Tüzüğü’nün Bazı Önemli Yönleri( Some Significant Aspects of the Council Regulation of 1/2003)  Uygulamanın Adem-i Merkeziyetçi hale gelmesi ve Avrupa Rekabet Kurumları Ağının Kurulması,  Bildirim Sisteminin ve Menfi Tespit Sisteminin kaldırılması,  Bağlayıcı Taahhüt Mekanizması getirilmesi,  81(3) maddenin otomatik olarak uygulanması,  Ağ içinde gizli bilgiler de dahil bilgi değişimi,  Yerinde incelemelerde şirket yöneticilerinin evlerinin de aranabilmesi,  Usul ihlallerinde oran üzerinden ceza verilmesi,  Sektör incelemeleri yapılması ve bu incelemeler sırasında bilgi isteme ve yerinde inceleme yetkilerinin kullanılması,  Decentralized application and the establishment of ECN,  The abolishment of notification system,  Introduction of Committment system,  Automatic application of Article 81 (3)  The sharing of confidential information,  The power to on-the-spot investigation at homes of the managers,  Fines based on percentage for procedural failures,  The authority to exploit the powers for information request and on the spot investigation.

22 Reformların Türk Rekabet Politikası için Anlamı (The Meaning of Reform for the Turkish Competition Policy)  Konuya mevzuat uyumu açısından bakıldığında, bu modernleşme paketinde yer alan 1/2003 sayılı Konsey Tüzüğü ve Komisyon Uygulama Tüzüğü’nün mevzuat uyumu sürecinde dikkate alınması gerekebilecek düzenlemeleri içerdiği görülmektedir.  Diğer yandan AT rekabet kurallarının adem-i merkeziyetci bir şekilde uygulanmasını sağlamak üzere kurulan Avrupa Rekabet Kurumları Ağı’nın sağlıklı bir şekilde işlemesi için kabul edilen duyurular esas olarak Mevzuat uyumu bakımındna anlamlı değildir.  Bu Duyurular ancak Türkiye tam üye olup söz konusu ağın bir parçası olduktan sonra bizim için anlamlı olabilir.  There are certain provisions to be regarded with a view to harmonising in Regulation 1/2003 and Regulation 773/2004  However, the Notices for the decentralized application of the competition rules and a healty functioning of the ECN are not relevant for the Turkish competition policy, as Turkey is not a member yet.  These Notices might be relevant only following the membership.

23 Teşekkürler (Thank You) İletişim Bilgileri/Contact Info: Yaşar TEKDEMİR Adres (Adress): Rekabet Kurumu (Competition Authority), Bilkent Plaza B3 Blok, Bilkent/ANKARA Tel: