(2015-2019) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

Türkiye Futbol Federasyonu
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
EĞİTİMDE İNTERNET ETİĞİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama
Değerler Eğitimi Özgüven.
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
STRATEJİK PLANLAMA STRATEJİ GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Stratejik Yönetim Süreci
Uzaktan Eğitim Kuramları
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
ÇALI Ş ANLARIN BULU Ş LARI Ay ş e Gül ULUÇAY Mühendis ANKARA.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
+ YA Ş Lı BAKıM GÜVENCE SISTEMINDE FINANSMAN MODELLERI III. ÇALI Ş MA GRUBU.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Armand Vallin Feigenbaum
BÖLÜM 6 E-DÖNÜŞÜM STRATEJİLERİ VE SWOT ANALİZİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ALMANCA MÜTERC İ M TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ Swot Analizi.
Akademik Personel Sayıları 2. Akademik Personel Durumu 2.STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi eğitim-öğretim yılında açılan Bilgisayar.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
DÜNYADA NÜFUS ARTIŞI.
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
STRATEJİLER EKİM 2014 ANTALYA. Strateji nasıl ulaşılacağını Stratejiler, kuruluşun amaç ve hedeflerine nasıl ulaşılacağını gösteren kararlar bütünüdür.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
TOWS MATRİSİ G Z F T.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
DOĞAL AFETLER VE KORUNMA YOLLARI

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.

BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?

Kuruluşun ve Çevrenin Analizi

SWOT ŞEMASI

GZFT’NİN ÖNEMİ

GÜÇLÜ YÖNLER (STRENGTH) Kurumun, herhangi bir konuda rakiplerine göre daha etkili ve verimli oldu ğ u yönleri ifade eder.Neyi iyi ve do ğ ru yaptı ğ ının belirlenmesidir. Güçlü yönlerin tespiti için sorulması gereken sorular ş unlardır:

ZAYIF YÖNLER (WEAKNESS) Bir kurum için zayıflık,rakiplerine göre daha az verimli veya etkili oldu ğ u yönleri ve faaliyetleri ifade eder. Zayıf yönlerin tespiti için sorulması gereken sorular ş unlardır:

ÖNEMLİ NOT!!! Güçlü ve Zayıf yönler belirlenirken iç faktörler yani kampüs alanındaki faktörler baz alınmalıdır. Güçlü ve Zayıf yönler belirlenirken iç faktörler yani kampüs alanındaki faktörler baz alınmalıdır.

FIRSATLAR (OPORTUNİTY) Gelecekte daha iyi ve nitelikli bir e ğ itim ve ö ğ retim sunabilmek için olanaklar sa ğ layan yollar ve kuruma olumlu girdiler geli ş tirmek için en çok potansiyele sahip konulardır. Fırsatların tanımlanabilmesi için sorulması gereken sorular ş unlardır:

TEHDİTLER (THREAT) Kuruma zarar verme ve olumsuz etkileme olasılı ğ ı bulunan faktörler dikkate alınmalıdır.Ba ş arıyı ve verimlili ğ i engelleyen olay veya durumlardır. Tehditlerin tanımlanabilmesi için sorulması gereken sorular ş unlardır:

ÖNEMLİ NOT!!! Kurumu etkileyen bin unsur GZFT analizinde kurum için fırsat iken aynı zamanda tehdit bölümünde yer alabilir.Yine farklı bir unsur güçlü bir yön iken aynı zamanda zayıf yön olabilir veya her dört alana da girebilir.

ÖRNEK Bölge nüfusunun kalabalık olması ; hem bir FIRSAT hem de bir TEHD İ T olarak algılanabilir. Bölge nüfusunun kalabalık olması ; hem bir FIRSAT hem de bir TEHD İ T olarak algılanabilir. Kurum çalı ş anlarının bir kısmının farklı kurumlarda görevlendirilmi ş olması hem bir FIRSAT hem de bir TEHD İ T olarak algılanabilir. Kurum çalı ş anlarının bir kısmının farklı kurumlarda görevlendirilmi ş olması hem bir FIRSAT hem de bir TEHD İ T olarak algılanabilir.

Güçlü oldu ğ umuz noktaları nasıl de ğ erlendirebilir, kullanabiliriz? Zayıf oldu ğ umuz noktaları nasıl güçlendirebilir veya etkisiz kılabiliriz? Fırsatları en iyi nasıl de ğ erlendirebiliriz?Tehditlere kar ş ı nasıl bir savunma sistemi kurmalıyız?