ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Görsel / Uzaysal Zeka.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yansıtıcılar (Projektörler)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
Çalışma Yaprağı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ Dr. Eda GÜRLEN

Temel Materyal Hazırlama Yaklaşımları Yazma Çizme Yaratma

Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri Basit, sade ve anlaşılabilir olmalı Dersin hedef ve davranışlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalı (amaç-araç ilişkisi) Dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle değil, önemli ve özet bilgilerle donatılmalı Görsel özellikler materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı

Öğrencinin gelişim ve öğrenim özelliklerine uygun olmalı Gerçek hayatla tutarlılık göstermeli Öğrenciye alıştırma ve uygulama imkanı sağlamalı Her öğrencinin erişimine ve kullanımına açık olmalı Öğretmenler kadar öğrencilerin de kullanabileceği düzeyde basit olmalı Tekrar kullanılabileceği için dayanıklı olmalı Gerektiğinde kolaylıkla geliştirilebilir ve güncelleştirilebilir olmalıdır

Öğrenci Gereksinimlerine Uygunluk Öğrenci grubunun özellikleri nelerdir? Öğrencilerin bilgileri, yetenekleri, ilgileri ve güdülenmişlik düzeyleri nelerdir? Öğretmenin kendisi öğrenci gereksinimlerine uygun mevcut öğretim materyallerinden ne derece haberdardır? Öğrenci gereksinimlerine uygun materyal geliştirmede öğretmen ne derece yetkindir? Öğretmen uygun öğretim materyallerini geliştirmek için yeterli kaynaklara (insangücü, uzman, para, alet edavat) sahip midir?

!!! Araçlar Ayrıca Zaman doldurmak amacıyla Eğlenme aracı olarak Bireysel ilgilerin tatmini İçin kullanılmamalıdır.

Görsel – İşitsel Araçların yararı nedir ???

Görsel-İşitsel Araçlar; Dikkat çeker, öğrencileri güdüler Duygusal tepki vermeyi sağlar Öğrenmeyi somutlaştırır Anlaşılması zor kavramları basitleştirir Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve alınmasını kolaylaştırır

Bir yaşantı ortamı sağlar Öğretme-öğrenme sürecine çeşitlilik katar Bir kavramla ilgili öğeler arasındaki ilişkiler akış şemaları yoluyla kolayca verebilir Laf kalabalığını (verbalizmi) önler; bir başka ifadeyle sözden ekonomi sağlar ve zamanı daha iyi değerlendirmeyi olanaklı kılar.

Sınıf Ortamında Kullanılan Görsel Araçlar KİTAPLAR Ders kitabı Öğretmen kitabı Alıştırma kitabı Gerçek eşyalar ve modeller (maket, model, meyva, bilet, menü vb.) Çizelgeler, Grafikler

Yazı ve Gösterim Tahtaları Kara tahta Çok amaçlı tahta Kopya tahta (Akıllı tahta) Askı/Kanca tahta Pazen tahta Manyetik tahta Dosya tahta Bülten tahat Dosya

Resimler Düz resimler Çizgi resimler Şimşek kartlar

Görsel-İşitsel Araçlar Tepegöz Film şeridi projektörü (35 mm’lik rulo) Opak projektörü (saydam olmayan materyalleri yansıtır) Video projektörü (bilgisayar ekranını yansıtır)

Data Show (tepegözle birlikte çalışır; video projektörüne göre hacmi daha küçük, görüntü kalitesi daha zayıftır) Konferans projektörü (iki farklı yerde kablolarla birbirine bağlanarak kullanılır) Film makinesi ve Hareketli filmler

Araçlara dayalı yapılan öğretimin ortaya çıkarabileceği olası sakıncalar ???

Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir Aracın edinilmesi (temini) pahalı olabilir, sürekli taşınması zahmetli olabilir İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir Bazı araçların (işitme araçlarının) kullanımında ilgi çabuk dağılabilir

Teşekkür ederim…