ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Görsel-İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Pedagojik Formasyon Hafta 7
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARI HAZIRLAMA VE KULLANMA
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar 10.Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar.
Etkili Sunular Oluşturmak
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Bölüm 3: Sunum Materyallerinin Hazırlanması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
BÖLÜM 6.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yansıtıcılar (Projektörler)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Ders Kitabında Görsel Düzen
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Etkili Sunular Hazırlama
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

İnsanlar; Hem işittiği hem de gördüklerinin % 50 Söylediklerinin % 70 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı İnsanlar; Sadece okuduklarının % 10 Sadece işittiklerinin % 20 Sadece gördüklerinin % 30 Söylediklerinin % 70 Hem işittiği hem de gördüklerinin % 50 Hem yapıp hem de söylediklerinin % 90’ını hatırlarlar.

Klasik Süreç ve Araçları Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik Süreç ve Araçları Klasik süreç geçmiş dönemlerde uygulanan Eğitim Programlarını kapsamaktadır. Bu dönemde yazılı materyaller ön plandadır. Ders ‘Kara Tahta’ önünde anlatılır.

Klasik Süreç ve Araçları Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik Süreç ve Araçları Yazılı Araçlar Kitap Ders Kitabı Görsel Etki Öğretmen Kitabı Alıştırma Kitabı Başvuru Kitapları Dergi Bilimsel Aktüel Siyasi Ders Kitabına Paralel Yardımcı Alana Yönelik Hobisel

Klasik Süreç ve Araçları Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik Süreç ve Araçları Resim, Grafik, Karikatür, İşaret ve Şematik Çizgiler Düz Resimler Görsel Etki Çizgi Resimler Şimşek Kartlar Figürler İkonlar Duvar Resimleri Levhalar Afişler Grafikler Haritalar Karikatürler Uyarı Çizgileri

Klasik Süreç ve Araçları Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik Süreç ve Araçları Gerçeğe Yakın Modeller Yalınlaştırılmış Diğer detaylardan arındırılmış ve sadece öğretilmek istenen konuya odaklaşılmış araç. Büyütülmüş Bir hücrenin yapısını yansıtan renklendirilmiş Model. Küçültülmüş İçinde olduğumuz güneş sistemi ve gezegenlerin sıralanışını yansıtan bir model. Kabartmalar Coğrafya dersi için toprağın yükselti yapılarını Yansıtan model. Benzetilmiş Beden eğitimi, Masaj dersi için insanın et yapısına özdeş plastik malzemeden insansı gövde ve organlara sahip model.

Klasik Öğretim Teknolojileri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik Öğretim Teknolojileri

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar.

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Ne zaman kullanmalı Gerçek eşya ve modeller mesajın sunulmasında ; Üçüncü boyut Şekil İç yapı Renk Uygulamanın önemli olduğu durumlarda kullanılır.

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Gerçeklik düzeyi zor, engelleyici Yapılan birçok araştırmada belirli durumlarda bir görseldeki gerçeklik derecesinin ya da ayrıntıların iletilmek istenen mesajın kavranmasını zorlaştırdığı ve engellediği bulunmuştur.

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Öğretmen eşya ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli….

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğretim amaçlı kullanılacak bu nesneler sınıfın tamamında görülebilecek büyüklükte olmalı fakat dikkati başka yöne çekecek büyüklükte ve ağırlıkta olmamalıdır.

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller Eşya veya model sadece üzerinde açıklama yapılacağı zaman gösterilmeli, diğer zamanlar görüş alanı dışına çıkarılmalıdır.

Gerçek Eşya ve Modeller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Gerçek Eşya ve Modeller

GÖSTERİ TAHTALARI Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı

GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır

GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler: Öğretmenin göreceği çizgiler kullanılmalı Renkli tebeşir/kalem Yazıların önü kapanmamalı Işık için gerekli tedbirler alınmalı Pergel, cetvel vb. kullanılmalı Karton ya da tahtalardan yararlanılmalı

Yazılı Materyaller Hizalama Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazılı Materyaller Hizalama Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir.

Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı tipi Yazı boyutu Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi

Yazılı Materyaller Tutarlılık Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazılar bütün metin boyunca aynı boyutta olmalı vurgulanmak istenen konumlar dışında farklı boyutlarda olmamalıdır.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazılı Materyaller Tutarlılık

Yazılı Materyaller - Sayfa Düzeni Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu, yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı.

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı

Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi

Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller

Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Farklı bölüm, farklı kısım  ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ 10-12 punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir.

Yazılı Materyaller –Vurgulama Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma

Yazılı Materyaller –Vurgulama Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x

Yazılı Materyaller –Vurgulama Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri Grafikler; sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranması kolaylaştırmak için kullanılır.

Grafik Materyalleri Karşılaştırma Miktar Eğilimler Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Karşılaştırma Miktar Eğilimler

Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk

Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk En çok kullanılan grafik türleridir. Her ikisi de karşılaştırma amaçlı kullanılır. Genelde sütun grafikleri bir zaman süresi boyunca bir öğeyle ilgili veri değişikliğini göstermek için; çubuk grafikleri ile birden fazla öğeyi karşılaştırmak için kullanılır.

Grafik Materyalleri- Pasta Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Pasta

Grafik Materyalleri- Pasta Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Pasta Her değerin bütün içindeki payını göstermek için kullanılır. Basit dilim grafiklerinin hazırlanması ve yorumlanması kolaydır. Herhangi bir dilimin büyüklüğü %2 den küçük olmamalıdır. Farklı değerleri karşılaştırmak bakımından kullanışlı değildir.

Grafik Materyalleri- Çizgi Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Çizgi

Grafik Materyalleri- Çizgi Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Çizgi İki ölçekli grafikler kategorisine girer. Genelde eğilim dalgalanmaları ve bir faktörün değişimini zaman içinde gösteren grafiklerdir. Değerler arasında karşılaştırma yapmak zordur.

Grafik Materyalleri- Resimli Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Resimli Sayısal değerlerin basit resimlerle temsil edildiği basit çubuk grafiğidir. Daha dikkat çekicidir ve anlaması diğerlerine göre daha zordur. Grafiğin içeriğini tanımlayan başlık veya etiketler kullanılmalıdır.

Grafik Materyalleri- Şemalar Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Şemalar Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır.

Grafik Materyalleri- Şemalar Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Grafik Materyalleri- Şemalar A B C D

Modern Öğretim Teknolojileri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Modern Öğretim Teknolojileri

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Modern Süreç Modern Süreç öğretimde yeni teknolojilerin kullanılmasıyla ortaya çıkmıştır. Elektronik cihazların kullanılması yaygındır. Öğrenmeyi kolay hale getirecek düzenlemelerdir.

Modern Süreç Fotoğraf Makineleri Görsel ve Görsel+İşitsel Etki Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Modern Süreç Fotoğraf Makineleri Görsel ve Görsel+İşitsel Etki Video Kameralar Hareketli Görsel – İşitsel Etki Kasetçalar İşitsel Etki Radyo Alıcısı MD Çalar CD Çalar Video Cihazı TV göstericisi desteği ile Hareketli Görsel Etki Televizyon Yerel verici veya Uydudan aldığı sinyallerin yanı sıra Kapalı Devre olarak da sesi ve görüntüyü sunan cihaz olma özelliği ile Görsel – İşitsel Etki Anfi VCD TV desteği ile Görsel İşitsel Etki DVD Blue - Ray

Modern Süreç Yansıtıcılar Tepegöz Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Modern Süreç Yansıtıcılar Tepegöz Görsel Etki (Görsel - İşitsel de olabilir) Slâyt Yansıtıcısı Görsel - İşitsel Etki Film Gösterici Görsel Etki Opak Projektörü Data Show Barkovizyon Sinevizyon Video projeksiyon Cihazı

Klasik ve Modern Süreç Yerleştirildikleri konuma göre eğitim araçları; Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Klasik ve Modern Süreç Yerleştirildikleri konuma göre eğitim araçları; Yazı, Gösterim ve Sunum Yerleri Beyaz Tahta Görsel Etki Yeşil veya Kara Tahta Çok Amaçlı Tahta Kopya Tahtası Askı Pazen Tahta Manyetik Tahta Dosya Tahta Bülten Tahtası Camlı Tahta Mantar Tahta – Köpük Tahta Elektronik Totem Görsel - İşitsel Etki Genellikle reklam için yerleştirilmiş LCD paneller

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Ses Kasetleri Öğretim ortamında kullanılan ses kasetleri, öğrenci ve öğretmen için hazırlanması en kolay öğretim materyalleri arasında yer almaktadır.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Ses Kasetleri Ses kasetlerinin kullanılabilmesi için gerekli olan kasetçalar ise, hem öğretmenin hem de öğrencinin günlük hayatında  kullanmaya alışkın oldukları araçlardır. Bu materyallerin ve teknolojinin kolaylıkla sınıf ortamına getirebilmesi de, bu materyalin diğer bir avantajıdır. 

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Radyo Öğrencilerin tek yönlü bir biçimde eğitilmesi sebebiyle kullanımı sınırlıdır. Önemli konuların tekrarı, konu içeriğinin öğretim tasarımı ilkelerine uygun şekilde aktarılmış olması önemlidir.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Projektörler Görsel yansıtıcı araçlar görüntünün büyüterek perdeye yansıtılması mantığını temel alan araçlardır.Tepegöz,  opak  projektör(episkop), datashow,ve projeksiyon makineleri görsel yansıtıcıların eğitimde sıkça kullanılan örneklerindendir.  

Projektörlerin Kullanım Amaçları: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Projektörlerin Kullanım Amaçları: Projektörle sunulacak bilgiler daha önce hazırladığı ve birçok kere kullanılabileceği için zamandan ve enerjiden tasarruf edilmesini sağlar. Ardışık materyallerin kullanılmasıyla konu basitten karmaşığa doğru verilebilir.

Projektörlerin Kullanım Amaçları: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Projektörlerin Kullanım Amaçları: Bir derste gösterilen slaytlar öğrencilerle veya öğretmenlerle paylaşılarak ders sonrasında konu tekrarı veya çeşitli öneriler sayesinde anlatım ve içerik geliştirimi yapılabilir. Sınıf gibi kalabalık grupların ilgisini çekmeyi ve ilgiyi ayakta tutmayı sağlar.

Projektörlerin Kullanım Amaçları: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Projektörlerin Kullanım Amaçları: Yansıtma süresi öğrencilerin algı hızlarına göre ayarlanabileceği için öğrencilerin kolay anladığı yada zor anladığı konulara aynı ölçüde zaman ayırma zorunluluğu ortadan kalkar. Örgün ve yaygın eğitim faaliyetlerinin yanı sıra konferans, panel, açık oturum gibi sosyal etkinliklerde gösteri aracı olarak projektörler ideal araçlardır.

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır.

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Avantajları: Yüz yüze iletişim Kullanım kolaylığı Kullanılabilen materyal çokluğu Kullanılan ortam zenginliği Uyarlanabilirlik Aydınlık ortam Önceden hazırlama

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Sınırlılıkları: Programlanamama Bireysel çalışmaya uygun değil Üretim süreci gerektirir Tepegöze bağlı

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Yansı Transparan Asetat Folye Tepegöz Saydamı

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler: Aşırı kullanılmamalı Saydamları değiştirirken açık bırakılmamalı Yüz, öğrenciye dönük olmalı

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler: İçeriği gösteren bir taslakla başlamalı kapama tekniklerinden yararlanılmalı Perdeyi herkes görebilmeli Tepegöz çalışırken temizlik yapılmamalı

Tepegöz Projektörleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Tepegöz Projektörleri Kullanımına Yönelik Öneriler:

Slaytlar – Episkop(Opak Projektör) Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar – Episkop(Opak Projektör) Yazı, resim gibi saydam olmayan materyallerin büyütülerek perdeye yansıtılmasında kullanılan araçlara opak projektör yada episkop adı verilmektedir.”Epidiyo koskap” da denilen yeni model episkoplarla slayt ve film şeritlerinin de gösterilmesidir.

Slaytlar-Episkop Kullanımı ve Avantajları: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar-Episkop Kullanımı ve Avantajları: Tanıtım, hatırlatma, gözden geçirme, ilgi uyandırma, dikkat çekme Aşamalar Küçük-büyük, orijinal Grup eğitimleri Üretimi kolay, maliyeti düşük Kolay taşınır ve saklanır

Slaytlar-Episkop Kullanımı ve Avantajları: İstenildiğinde çoğaltılır Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar-Episkop Kullanımı ve Avantajları: İstenildiğinde çoğaltılır Yeniden düzenlenebilir Basit ifadeler Ses bantları ile senkronize hale getirilebilir Yansıtma zamanı ayarlanabilir Farklı ders ve öğretim amaçlarına uygun

Slaytlar-Episkop Dezavantajları: Fotoğrafçılık becerisi gerektirir Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar-Episkop Dezavantajları: Fotoğrafçılık becerisi gerektirir Kolayca düzeni bozulabilir Toz ve el izlerini çeker Karatmaya ihtiyaç hisseder

Kullanımına Yönelik Öneriler Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar-Episkop Kullanımına Yönelik Öneriler Başlık Kısa ve öz Zemin-Şekil zıtlığı Senaryoya uygun Konuşma üslubu Uzaktan kumanda Doğru sıra ve yerleştirme

Kullanımına Yönelik Öneriler Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Slaytlar-Episkop Kullanımına Yönelik Öneriler Görsel çeşitlilik Kısa açıklama Önceden planlama Fon müziği Siyah slayt  başlangıç-bitiş Süre < =20dk., Slayt sayısı <=50

Datashowlar - Projeksiyon Makineleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Datashowlar - Projeksiyon Makineleri Datashowlar, bilgisayar veya video ünitesine bağlanır ve bu araçların okuduğu verileri ekrana(perdeye veya duvara) yansıtarak tek kişi tarafından yararlanılabilen bilgisayarı sınıf ortamına çekip tüm sınıfın yararlanacağı bir araç olarak kullanılmasıdır.Datashow tepegözle birlikte kullanılmaktadır.

Datashowlar - Projeksiyon Makineleri Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Datashowlar - Projeksiyon Makineleri Projeksiyon makinesi ise datashow ile yapılan sunumların tümüne imkan veren bir araçtır.Işıklandırma sistemi kendi içinde olduğundan tepegöze ihtiyaç yoktur.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video

TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Dramatizasyon Duyuşsal Öğrenme Problem çözme Ortak tecrübe oluşturma

TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik

TV ve Video Kullanımı : Ön inceleme Zaman not edilebilir Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Kullanımı : Ön inceleme Zaman not edilebilir Parçalar ayrı kasetlere kaydedilebilir Sadece gösterilecek kısımlar yeni kasete kaydedilebilir.

TV ve Video Kullanımı : Çevre Düzenleme Ekrana uzaklık en az 2 m. Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Kullanımı : Çevre Düzenleme Ekrana uzaklık en az 2 m. Öğrenci ekran mesafesi = ekran büyüklüğü x 12 Ters V TV, Göz hizasının 30 derece yukarısı

TV ve Video Kullanımı : Öğrencilerin hazırlanması Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Kullanımı : Öğrencilerin hazırlanması Video kısaca tanıtılmalı Neden bu video teybi seçildiği açıklanmalı Videoda gecen kavram, kısım ve önemli noktalar açıklanmalı

TV ve Video Kullanımı : Sunu Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Kullanımı : Sunu Öğrenci reaksiyonlarını gözleneceği yerde durulmalı Sonunda tartışmada kullanmak için bir reaksiyon not edin

TV ve Video Kullanımı : Sunu Öğrenci katılımını sağlama Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı TV ve Video Kullanımı : Sunu Öğrenci katılımını sağlama Öğrenci tepkilerini alma sunu sonrasına bırakılmalı Öğrenciden önemli yerleri not etmeleri istenebilir

Döner Levhalar Kullanımı: Kolay ve çok amaçlıdır Yazı tahtaları Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Döner Levhalar Kullanımı: Kolay ve çok amaçlıdır Yazı tahtaları Kağıtlar önceden hazırlanabilir İlerisi için saklanabilir

İpuçları ve Teknikler: Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Döner Levhalar İpuçları ve Teknikler: Yerleşimi Görseller önceden hazırlanmalı Yazı satırları Basit yazı, çizim ve sembol Harfler >= 4 cm 1<=Renk sayısı <=4 Kalem seçimi İzleyiciye dönük Materyal sırası Sayfaların sunumu Son sayfada Özet

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Film Şeritleri

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Film Şeritleri Slaytlar ve film şeritleri arasındaki temel fark, slaytlar teker teker yansıtılır ve tasarlanır. Film şeritleri ise hareketsiz resimler içeren 35mm saydam film ruloları olup sırayla yansıtılmak üzere tasarlanmıştır.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Kaynaklar Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme – Prof. Dr. Halil İbrahim Yalın Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme – PEGEMA YAYINCILIK Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme – Doc. Dr. Salih Uşun http://egitim.cukurova.edu.tr/myfiles/open.aspx?file=1232.doc

Kaynaklar http://egitimbilgisi.tr.gg/egitim_teknolojisi_nedir.htm Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Kaynaklar http://egitimbilgisi.tr.gg/egitim_teknolojisi_nedir.htm http://grupendless.blogcu.com/arac-gereclerin-secimi-ve-materyal-hazirlama-ilkeleri/6800986 http://yunus.hacettepe.edu.tr/~b0438981/baglantilar/ebit8.html http://orscu.8m.com/

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Bu Materyal ; Atatürk Üniversitesi Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2. Sınıf Öğrencilerine Eğitimde Materyal Tasarımı Ve Kullanımı Dersi İçin Hazırlanmıştır.

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Yrd.Dç.Dr. Selçuk Karaman Arş. Gör. Melike AYDEMİR K.K.E.F. BÖTEB Atatürk Üniversitesi

Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Hazırlayanlar Ayşe Bilici Fatma Günay Yusuf Karasu Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü - 3. Sınıf